از سوی دفتر تبلیغات اسلامی انجام شد

فعالیت طلاب مشاور جهادی در مركز پاسخگویی به سؤالات دینی

فعالیت طلاب مشاور جهادی در مركز پاسخگویی به سؤالات دینی

جاویدانی: بستر فعالیت طلاب جهادگر در عرصه مشاوره و روانشناسی به همت مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و كارگروه مشاوره ستاد حوزوی مقابله با كرونا برقرار شد.


به گزارش جاویدانی به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، در جلسه ای كه با حضور مسئولان و كارشناسان مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و طلاب روانشناس جهادی برگزار شد، توجیهات و آموزش های لازم نرم افزاری برای آغاز به كار این افراد انجام گرفت.
در این نشست، حجج الاسلام والمسلمین اصغری - مدیر گروه پاسخگویی تلفنی مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی -، پورمدنی - سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی این مركز - و مجتبی احمدنژاد - كارشناس مسئول گروه پاسخگویی تلفنی این مركز - توضیحاتی در ارتباط با ضوابط، بخشنامه ها و نحوه استفاده از نرم افزار مركز ارائه كردند.
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مهكام -مسئول بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزه- با اشاره به حضور طلاب از نخستین روزهای شیوع ویروس كرونا در بخش های مختلف، گزارشی از بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی در مقابله با كرونا ارائه كرد.
او با بیان این كه این بخش در پنج كارگروه كار خودرا آغاز نموده است، اظهار داشت: حضور مستمر در دو بیمارستان فرقانی و كامكار در سه شیفت كاری كه پروسه بالینی انجام می گرفت، راه اندازی تیمی برای سركشی از خانواده هایی كه درگیر بیماری هستند، حضور كارشناسان طلاب روانشناس در مراكز سطح شهر، حضور در آرامستان ها برای همدردی و مشاوره با خانواده داغداران و در نهایت همكاری با مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برای معرفی طلاب مشاور را از عمده ترین كارهای بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی برشمرد.
در انتهای این جلسه، طلاب روانشناس داوطلب سؤالات خودرا در مورد نحوه فعالیت و سؤالات پربسامد این زمینه مطرح نمودند.
این طلاب جهادی مقرر است در دو بستر فضای مجازی و تلفنی در بخش مشاوره و روانشناسی مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، پاسخگوی سؤالات مشاوره ای باشند.
یكی از اقدامات مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ارتباط با بیماری اخیر، فعال‏تر كردن و افزایش ساعت كار بخش مشاوره در جهت پاسخگویی در دو بستر تلفنی و فضای مجازی به خانواده‏ هایی است كه در اثر كرونا به مشكلاتی مبتلا شده اند، بطوریكه یك كانال ارتباطی بخش ویژه مشاوره كرونا در آی وی آر این مركز راه‏ اندازی شد اما باتوجه به تعداد بالای تماس ها، همكاری هایی با ستاد بحران حوزوی شكل گرفت.
راه اندازی بخش ویژه پاسخگویی طلاب روانشناس به سؤالات در رابطه با كرونا
همین طور با همكاری دفتر تبلیغات اسلامی، از شروع انتشار ویروس كرونا، مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اقداماتی را شروع كرد. تولید نرم افزار اندرویدی پرسش های كرونا، راه اندازی كانال های پاسخگویی تخصصی در اپلیكیشن «پاسخگو»، بارگذاری پرسش های پرتكرار در سایت «پاسخگو»، راه اندازی سامانه دوركاری پاسخگویی تلفنی و فعال تر كردن بخش مشاوره و روانشناسی مركز از عمده ترین كارهای جهادی مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مبارزه با ویروس منحوس به شمار می رفت.
در آخرین اقدام با به كارگیری طلاب روانشناس جهادی، در آی وی آر سامانه تلفنی یك بخش ویژه پاسخگویی به سؤالات روانشناسی در موضوعات مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و نگرانی حاصل از بیماری كرونا به وجود آمد.
افرادی كه دراین زمینه سؤالاتی را مد نظر دارند می توانند بعد از تماس با شماره ۰۹۶۴۰۰ با وارد كردن عدد ۷ به بخش مشاوره و روانشناسی مرتبط شده و از خدمات طلاب روانشناس بهره مند شوند.
ساعت پاسخگویی نیز از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ است.




منبع:

1399/01/30
22:12:31
5.0 / 5
2654
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , تبلیغات اسلامی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
جاویدانی