معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تاكید كرد؛

سهمی شایسته از بازار گردشگری چین در پساكرونا می خواهیم

سهمی شایسته از بازار گردشگری چین در پساكرونا می خواهیم

جاویدانی: ولی تیموری برای به دست آوردن سهمی شایسته از بازار گردشگری چین به همكاریهای فنی و كارشناسی با نمایندگانمان در این كشور تاكید كرد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، ولی تیموری معاون گردشگری و محمد قاسمی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی با حسین درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ جو دیدار و گفت و گو کردند.
تیموری با اعلان اینکه گردشگری یک راهکار دیپلماسی قدرتمند و پل ارتباطی بین کشورهاست، اضافه کرد: لغو روادید چین که در سال قبل اجرایی شد در افزایش تعداد گردشگران ورودی این کشور بسیار تأثیرگذار بوده است.
او با اشاره به انجام مطالعات جامع درباب گردشگری چین، افزود: برنامه عملیاتی دو ساله برای چین تدوین کرده ایم و باتوجه به تاکید رئیس جمهوری چین درباره اهمیت گردشگری ایران این کشور بعد از مهار کرونا یکی از نخستین هدف های گردشگری خواهد بود که در کوتاه مدت آورده مالی خوبی را نصیب ایران خواهدنمود. نباید اجازه بدهیم رکود و وقفه الزامی به وجود آمده بواسطه کرونا، آثار مثبت اقداماتی که در دو سال قبل در بازار گردشگری چین انجام شده است، به فراموشی سپرده شود.
او در ادامه به اهمیت گوانگ جو بعنوان یکی از پنج کلان شهر مهم چین اشاره نمود و اضافه کرد: از منظر گردشگری گوانگ جو برای ما دارای اهمیت بالایی است و هر دو بخش خصوصی و دولتی برای ارائه خدمات فنی و کارشناسی در این عرصه مشتاق همکاری هستند. اختصاص سهمی شایسته از بزرگ ترین بازار گردشگری دنیا، مستلزم همکاری تنگاتنگ کارشناسی میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمایندگی های کشورمان در چین است.
تیموری برگزاری تورهای آشناسازی، نمایشگاه ها و نشست های رودررو را همچون اقدامات قابل اجرا از طرف ایران عنوان نمود و از محدودیت های پروازی و عدم حضور ایرلاین های چینی در ایران بعنوان یکی از معضلات در این عرصه نام برد. هر گوشه چین به اندازه چند کشور برای ما مهم می باشد، اما ایران آنچنان که باید به مردم این منطقه شناسانده نشده، با برنامه ها و اقداماتی که در دستور کار داریم چهره واقعی تری از ایران را به نمایش خواهیم گذاشت.
در ادامه درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ جو میزان مبادلات تجاری ایران و گوانگ جو را ۵ میلیارد و ۲۰۵ میلیون دلار اعلام نمود و اضافه کرد: بیشترین میزان تجارت ایران با چین در این منطقه انجام می شود که می توان از ظرفیت های گردشگری آن نیز بهره برد.
او با تاکید بر تصویب و ابلاغ برنامه ای درباب چین اضافه کرد: برای گردشگری چین به نقشه راه جدی و برنامه ای منسجم نیاز است. برای گردشگری چین که دارای ۱۴۵ میلیون نفر توریست است باید برنامه بلند مدتی را به ما ابلاغ کنید که درک صحیحی از این برنامه و نقشه راه شما داشته باشیم.
تبلیغات آنلاین، حذف واسطه ها، برای کاهش قیمت ها، مشارکت و رفع مشکلات پرداخت های الکترونیک، برنامه ریزی و رایزنی با شرکت هواپیمایی ماهان و CZ، ارتباطات فرهنگی، برگزاری مراسم مشترک و ورود به بحث خواهرخواندگی شهرها همچون محورهایی بود که از طرف سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ جو به آنها اشاره شد.


منبع:

1399/06/03
13:50:13
5.0 / 5
1308
تگهای خبر: بازار , خدمات , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
جاویدانی