خزعلی مطرح كرد؛

باید بتوانیم از مسیر بازی با نسل جدید حرف بزنیم

باید بتوانیم از مسیر بازی با نسل جدید حرف بزنیم

به گزارش جاویدانی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: در اغتشاشات سال قبل عنوان شد که ۹۰ درصد از آنها گیمر بودند ازاین رو ما باید با محتوای سالم، جذاب و از راه مسیر بازی بتوانیم با نسل جدید حرف بزنیم.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، هم اندیشی زن، خانواده و صنعت - رسانه بازی های کامپیوتری، عصر یکشنبه ۲۵ تیر، با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، فرزانه شریفی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و چند تن از بازی سازان بانوی کشور در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برگزار گردید.
انسیه خزعلی ابتدا از بخش های مختلف بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیتهای بنیاد قرار گرفت.
۷۰۰ بازیکن حرفه ای خانم در کشور زمان خویش را برای بازی صرف می کنند
در این هم اندیشی ابتدا فرزانه شریفی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: پایان سال ۱۴۰۰ نظرسنجی انجام دادیم که بر این اساس ۳۴ میلیون نفر بازیکن در کشور داریم (بازیکن کسی است که یک ساعت در هفته بازی می کند)؛ از این تعداد ۴۱ درصد (۱۴ میلیون نفر) خانم هستند که به صورت میانگین در رده سنی ۲۳ سال هستند.
وی اضافه کرد: ۳۴ میلیون بازیکن در کشور روزانه به صورت میانگین ۹۵ دقیقه بازیکن می کنند؛ همینطور تعداد بازیکن خانم در کل دنیا رو به افزایش است؛ در این پیمایش میانگین سنی خانم ها از دو سال تا ۷۴ سال بود که سهم خانم های جوان و نوجوان بیشتر بود. ما بالغ بر ۹ هزار نفر در کشور پیمایش را انجام دادیم و این پیمایش از کلان شهرها، شهرستان ها و حتی روستاها با یک نسبت منظمی صورت گرفت.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: ما ۷۰۰ هزار بازیکن حرفه ای خانم داریم که بیشتر از ۲۱ ساعت در هفته بازی می کند. این رقم بسیار قابل توجهی برای سیاست گذاری است. این خانم ها با سه پلتفرم موبایل، کامپیوتر و کنسول بازی می کردند که از این میان پلت فرم موبایل، پلت فرم محبوب بازیکنان خانم است. البته علاوه بر بازیکنان خانم، پلت فرم موبایل، پلت فرم محبوب آقایان هم به حساب می آید.
وی اضافه کرد: بازیکنان خانم علاقه بسیاری به بازی های آنلاین و برخط دارند که مجموعاً ۴۴ درصد از مجموع جمعیت بازیکن خانم به این نوع از بازی ها علاقمندند. همینطور خانم های بازیکن نسبت به سالهای اخیر علاقمند عجیبی به استریم بازی پیدا کرده اند.
شریفی اظهار داشت: نوجوان و جوانان گروه سنی ۱۲ تا ۳۴ سال علاقه مند به بازی های فکری و تفنی هستند و دراین میان شاهد علاقمندی آنها به بازی های آمیرزا، بازی های فکری و کال آف دیوتی (بازی آمریکایی) هستیم.
بازیکنان خانم علاقه مند به کاراکترهای ایرانی در بازی ها هستند
در ادامه محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: با اقتباس از انیمیشن ها تعداد زیادی بازی و آثار تصویری در ایران ساخته شده است که با جستجوی کلید واژه های مرتبط بیشتر از ۱۵۰ بازی در فروشگاه کافه بازار شناسایی شده اند که میتوان به بازی دخترانه السا و شستن لباس ها، بازی دکتری جراجی آنا اشاره نمود.
وی اضافه کرد: امروزه دیگر کسی در حوزه حجاب بازی نمی سازد و ما از بازیسازان می خواهیم که وارد این حوزه شوند. مقرر است جشنواره بازی های کامپیوتری که در سال ۹۷ متوقف شده بود را احیا نماییم. همینطور مقرر است با همکاری دستگاههای فرهنگی ساخت چند بازی در حوزه خانواده تولید نماییم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: بازیکنان خانم علاقه مند به دو بازی آمیرزا و گل مراد هستند اما بازیکنان آقا علاقه مند به کاراکترهای ایرانی نیستند. همینطور بازی های ایرانی به علت آنکه در سبک بازی معمایی و فکری است و اغلب به صورت موبایلی ایجاد می شود، این نوع بازی ها مورد محبوب بازیکنان خانم است.
در ادامه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: برای نوجوانان و جوانان لازم است بعضی از مسائل همچون طلاق و ازدواج را از مسیر بازی های کامپیوتری تبیین نماییم. در اغتشاشات سال قبل عنوان شد که ۹۰ درصد از آنها گیمر بودند؛ ازاین رو این آمار نشان داده است که وجود خشونت و مسائل منفی در بازی می تواند اثرات مخربی داشته باشد. ما در معاونت اعلام آمادگی می نماییم تا با شما در تولید بازی های مناسب همکاری نماییم.
وی اضافه کرد: ما ۱۰ مبحث را به شما عرضه می نماییم تا شما این ۱۰ مبحث را بعنوان محورهای جشنواره قرار دهید و جشنواره را در سطح ملی، منطقه ای برگزار کنید. چونکه هر استان مشکلات خاص خویش را دارد. برای مثال آمار طلاق در سمنان بیشتر است و میتوان مبحث طلاق را در جشنواره این استان قرار داد. یا برخی استان ها که آمار خودکشی در آنها بسیار است، میتوان مبحث خودکشی را بعنوان محور جشنواره آن استان قرار داد و در نهایت برترین ها در سطح ملی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: معتقدم در این عرصه باید نگاه بین المللی داشته باشیم و از بهترین بازی ها، ترجمه مناسبی تهیه نماییم و به کشورهای مختلف عرضه نماییم. ما باید به جایگاه واقعی در سطح منطقه دست پیدا نماییم. خیلی از کشورها ما را با سریال حضرت یوسف و حضرت مریم می شناسند؛ ازاین رو باید از راه بازی هم به چنین جایگاهی دست پیدا نماییم.
وی اضافه کرد: ما باید محتوای سالم، سرگرم کننده، جذاب برای جوانان و نوجوانان تهیه و تولید نماییم و از مسیر بازی بتوانیم با نسل جوان حرف بزنیم.
در پایان از چهار بازی ساز خانم سیده مریم طباطبایی، فاطمه کاکا، اسماعیلی و کاشانی تقدیر گردید. همینطور زینب رازدشت خبرنگار مهر بعنوان تأثیرگذارترین خبرنگار در حوزه صنعت گیم توسط انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.
در حاشیه تقدیر، تک تک بازیسازان از مشکلات شأن برای معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفتند.

1402/04/26
14:09:31
0.0 / 5
295
تگهای خبر: آموزش , احیا , بازار , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
جاویدانی