توسط انتشارات راه پرداخت؛

كتاب تحلیل استراتژیك وارد كتابفروشی ها شد

كتاب تحلیل استراتژیك وارد كتابفروشی ها شد

به گزارش جاویدانی ترجمه كتاب تحلیل استراتژیك درباره مسئله آنالیتیكس، توسط انتشارات راه پرداخت منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، کتاب «تحلیل استراتژیک» نوشته ادوارد گالسر، اریک سیگل، توماس اچ داونپورت و گازی کوزیرگو اخیرا با ترجمه ثنا جهاندار توسط انتشارات راه پرداخت منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب که نسخه اصلی آن سال ۲۰۲۰ انتشار یافته، درباره نگاهی است که در فارسی تحت عنوان آنالیتیکس هم از آن یاد می شود و تاکید زیادی بر روی بهره گیری از داده هایی دارد که سازمان ها در اختیار دارند. نکته اصلی «تحلیل استراتژیک» این است که شرکت ها و سازمان های بزرگ با حجم زیادی از داده مواجهند که یا نمی توانند از آن بهره برداری کنند یا اصلا از وجود چنین ثروت عظیمی در اطراف خود کاملا بی خبرند.
سازمان ها برای بهره مندی از مزایای داده و تجزیه وتحلیل، اشتیاق زیادی نشان می دهند. آنها علاقه مندند با جمع آوری مقادیر زیادی از داده، مشتریان شان را بهتر بشناسند و از اطلاعات حاصل، برای تولید محصولات بهتر و پیشروی در میدان رقابت استفاده کنند. آنها همینطور دوست دارند با به کارگیری الگوریتم های یادگیری ماشین، درهای کسب وکارشان را به روی فرصت های جدید باز کنند و عملکردشان را بهبود بخشند.
تلاش های زیادی انجام شده، اما هنوز هم سرعت شرکت ها در حرکت به سمت این قبیل از اهداف، به شکل دردآوری پایین است. زمانی می توان از تجزیه وتحلیل به شکلی موفق بهره برد که در کنار دسترسی به داده های باکیفیت و نرم افزارها و سخت افزارهای قدرتمند، از فرهنگ مروج تصمیمات داده محور و مجموعه ای از مهارت های مربوطه هم بهره مند شد. تعداد سازمان هایی که در مقیاس بالا به تمامی این توانایی ها مجهز هستند، نسبتا اندک است.
پس از پشت سر گذاشتن نزدیک به یک قرن، شرکت ها به مفهومی به نام «تحلیل استراتژیک» رو آورده اند. همچون کاربردهای این نوع از تجزیه وتحلیل، می توانیم به پیشبینی محصولاتی که امکان دارد مشتری آنها را خریداری کند، تعطیل کردن فروشگاه ها، شعب و خطوط تولیدی که سودآوری پایین دارند و توسعه خدمات جدید اشاره نماییم. این قبیل اقدامات، سبب شده اند عملکرد شرکت ها به شکل قابل توجهی ارتقا پیدا کند، ازاین رو مدیران ارشد ترغیب شده اند که بیشتر از پیش به پتانسیل های تجزیه وتحلیل توجه نشان بدهند. طی تنها چند سال، تجزیه وتحلیل به یکی از پایه های تعیین کننده استراتژی کسب وکاری و رویکرد بازار شرکت ها تبدیل شد.
کتاب پیش رو با ۱۳۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان انتشار یافته است.

1399/08/06
12:10:46
5.0 / 5
1001
تگهای خبر: بازار , خدمات , خرید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
جاویدانی