گزارش جاویدانی به نقل از مهر:

واكنش داستان نویسان تركمن به سیل گلستان

واكنش داستان نویسان تركمن به سیل گلستان

جاویدانی: دو تن از داستان نویسان ایرانی اهل تركمن صحرا با انتشار پیام هایی در فضای مجازی به فاجعه سیل تركمن صحرا واكنش نشان دادند.



خبرگزاری مهر -گروه فرهنگ: شروع سال نو در كشور با فاجعه سیل در استان های گلستان و مازندران همراه بود. در این حادثه جمع زیادی از هموطنان ما خانه و شهر خودرا فرو رفته در زیر آب دیده و در موارد بسیاری باز جان خود و خانواده خودرا در بین سیلاب دیوانه اور آب در معرض خطر دیدند. میزان خرابی های ناشی از سیلاب در استان گلستان و نوع رسیدگی به هم وطنان سیل زده و لطمه دیده از این طبیعی به اندازه ای بوده است كه واكنش های متعددی را در بین كاربران شبكه های اجتماعی برانگیخته است.
در این میان اهالی قلم و نویسندگان خصوصاً نویسندگان این استان باز به این مساله واكنش نشان داده و ضمن ابراز تأثر خود از این حادثه درباره آنچه این روزها در استان گلستان و منطقه تركمن صحرا در حال رخداد است واكنش نشان داده اند.
یوسف قوجق از نویسندگان شناخته شده معاصر انقلاب اسلامی كه از اهالی تركمن صحرا باز به حساب می آید در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی اینستاگرام نوشت: سیل سین هشتم سفره همشهریانم در گنبد و تركمن صحرا شد. واژه ای پیدا نمی كنم تا وضعیت بد همشهریانم در ایام سال نو را به درستی توصیف كند.
وی همین طور با انتشار فیلمی از نجات یك اسب در سیلاب مانده تركمن در صفحه شخصی خود نوشت: وقتی فیلم كوتاه نجات یك اسب را از سیل گنبد و آق قلا دیدم، یاد اسبی افتادم كه در كتاب «اسب پرنده» از آن نوشته بودم. اسبی فوق العاده و حیرت انگیر، كه سال هاست از روی زمین پر كشیده و بچه های نسل امروز تركمن ها، شب ها، بین ستاره های آسمان به دنبالش می گردند. خدا كند اسب ها از سیل ویرانگری كه صاحبانشان را بی خانه كرده، در امان بمانند.
ابراهیم حسن بیگی دیگر نویسنده نام آشنای انقلاب اسلامی باز روز گذشته با انتشار یادداشتی انتقادی در شبكه های اجتماعی با یادآوری فاجعه سیل در تركمن صحرا در ۵۳ سال پیش و بازخوانی نوع رسیدگی به مردم محروم و سیل زده در این منطقه خطاب به دولتمردان نوشت: تركمن صحرا یك پارچه رفته است زیر آب. مردم در مضیقه اند و نگران. نگران هزاران هكتار زمینی كه زیر كشت گندم و جو بودند. یعنی امسال ما یك سوم گندم كشور را از دست می دهیم. مردم تركمن صحرا اما فعلاً دلشان می خواهد فعلاً چند لودر بیاید به صحرایشان و سد خاكی بزند تا سیل جان زن و بچه هایشان را نبرد. و این خواسته زیادی نیست. كاش رئیس جمهور می توانست با هلیكوپترش بیاید و گشتی در هوای تركمن صحرا بزند و عمق فاجعه را از نزدیك ببیند. كاش رئیس جمهور با خودش چند لودر بیاورد. یادمان هم نرود كه سیل زلزله نیست كه نشود جلویش را گرفت. فقط یك جو بصیرت می خواهد…

5.0 / 5
4358
1398/01/03
14:49:15
تگهای خبر: سفر , فرهنگ , مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
جاویدانی