آیت الله العظمی مكارم شیرازی پاسخ داد

حضور مبتلایان كرونایی در مراسم عزاداری چه حكمی دارد؟

حضور مبتلایان كرونایی در مراسم عزاداری چه حكمی دارد؟

به گزارش جاویدانی قم مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از طرف ستاد ملی مبارزه با كرونا بر همه عزاداران الزامی است.


آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رعایت مسائل بهداشتی همچون زدن ماسک برای همه عزاداران لازم است.
وی اظهار داشت: توقع می رود که مردم مقررات اعلام شده از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا را جداً رعایت کنند؛ مکان سرپوشیده نباشد، جمعیت محدود، وقت محدود باشد و همگان از ماسک استفاده کنند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر این شرایط رعایت شود در این صورت عزاداری مانعی ندارد و عواقب منفی هم نخواهد داشت؛ ما جداً از مردم می خواهیم که در تشکیل جلسات عزاداری تمام آنچه را مربوط به سلامت عزاداران هست رعایت نمایند.
مرجع تقلید شیعیان متذکر شد: افرادی که بیماری دارند یا احتمال مبتلاشدن به ویروس کرونا دارند، در این مجالس حضور پیدا نکنند، این کار ممکنست موجب آلودگی دیگران شود و همین مسئله مسئولیت شرعی دارد. آنها می توانند بوسیله تلویزیون و اینترنت از این برنامه ها استفاده کنند.
محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا و تمهیدات لازم در ماه محرم ارائه کرد.




منبع:

5.0 / 5
1632
1399/05/28
10:26:01
تگهای خبر: اینترنت , دانشگاه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
جاویدانی