ثبت نام زیارت نیابتی عتبات ویژه نوروز شروع شد

ثبت نام زیارت نیابتی عتبات ویژه نوروز شروع شد

جاویدانی: به دنبال بسته شدن مرزهای ایران و عراق و محدودیت تردد برای زوار ایرانی از یک سال پیش، ستاد بازسازی عتبات در آستانه نوروز 1400 طرح زیارت نیابتی را به اجرا گذاشته است.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، یوسف افضلی ـ معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ـ اظهار داشت: نوروز ۱۴۰۰ طرح «زیارت نیابتی» توسط خادمان این ستاد و عوامل ایرانی حاضر در پروژه های بازسازی و توسعه حرم های مطهر در عراق انجام می شود.
او تصریح کرد: به دنبال همه گیری ویروس کرونا و توقف امکان تشرف زوار ایرانی به عتبات مقدس در عراق خصوصاً در روزهای اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات باتوجه به توان و ظرفیت موجود در کشور عراق و درخواست خیل مشتاقان زیارت ابا عبدالله (ع) در عملی ابتکاری نسبت به ثبت نام و انجام زیارت نیابتی اقدام نمود.
افضلی اضافه کرد: از زمان شروع این طرح تا کنون بیش از یک صدهزار نفر از هموطنان در تارنمای ستاد بازسازی عتبات برای انجام زیارت نیابتی ثبت نام کردند که بعد از انجام آداب زیارت توسط خادمان و عوامل اجرائی پروژه ها، پیامک انجام زیارت توسط ستاد بازسازی به ثبت نام کنندگان ارسال شد.
معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه درحال حاضر این طرح به صورت پیوسته انجام می شود، اظهار نمود: علاقه مندان می توانند برای ثبت درخواست انجام زیارت نیابتی در نوروز ۱۴۰۰ به سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات به آدرس www.atabat.org مراجعه کنند.
افضلی اظهار نمود: زیارت نیابتی حرم امام علی (ع) توسط عوامل اجرائی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر نجف اشرف که مشغول انجام عملیات تکمیلی طرح بزرگ توسعه حرم علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است، صورت می گیرد.
او اضافه کرد: زیارت نیابتی حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) نیز توسط عوامل اجرائی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کربلا که مشغول انجام عملیات فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب(س) هستند، صورت می گیرد.
بگفته او، زیارت نیابتی حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) نیز توسط عوامل اجرائی ستاد در شهر کاظمین که مشغول اجرای طرح توسعه این حرم به نام صحن امام باقر (ع) هستند، انجام می شود.
افضلی افزود: طرح زیارت نیابتی حرم امامین عسکریین (ع) نیز توسط عوامل اجرائی پروژه های در حال اجرا در سامراء صورت می گیرد.





منبع:

0.0 / 5
873
1399/12/27
19:16:26
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
جاویدانی