سفیران آمریكایی به چاپ دوم رسید

سفیران آمریكایی به چاپ دوم رسید

جاویدانی: چرا پسر بچه های ما اینقدر دوست دارند غول باشند، خشن باشند، خون بریزند، بكشند و تار بتنند و... اما نمی دانند برای چه؟ كجا باید دنبال جواب این سوال بگردیم؟



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، از زمانی كه دكتر سیدبشیر حسینی در مراسم رونمایی، كتاب را روی میز گذاشت و اظهار داشت: خدا را شكر كه ما این كتاب را داریم، هنوز سه ماه نگذشته و «سفیران آمریكایی»، كتابی كه به خاطرش نامه نوشتند و خط و نشان كشیدند و اخطار دادند كه به بیراهه می روید؛ حالا در فاصله ای كوتاه، به چاپ دوم رسید و نه تنها به بیراهه نرفت، كه تلنگری شد برای پدر و مادرهایی كه به فرزندانشان اهمیت می دهند؛ نه تنها گمراه نكرد، كه راهنمایی شد برای مربیانی كه می خواهند تهدیدها را خوب بشناسند و برای متولیان فرهنگی كه می خواهند آنها را شناسایی و مدیریت كنند.
این كتاب دنبال پاسخ به یك سوال است: مهمانان ناخوانده ای كه سالهاست در خانه های ما جا خوش كرده اند چه كسانی هستند؟ همان هایی كه به حضورشان بی توجه بودیم و نفهمیدیم از چه زمانی تا این حد قدرتمندانه، بدون آنكه بدانیم و بخواهیم، تربیت فرزندان مان را به عهده گرفته اند و چگونه توانستند جای خالی نبودن ها و ندیدن ها و ندانستن های ما را با آموزش خشونت و دروغ و فریب و بی حیایی ها پر كنند.
سفیران آمریكایی نه تهدید است و نه به بیراهه رفتن؛ تنها، هشداری است از جنس دلسوزی و دغدغه مندی برای تمام كسانی كه به آینده فرزندانشان اهمیت می دهند؛ تا به یاد داشته باشند تربیت یك نسل، نه از دانشگاه و دبیرستان و دبستان، بلكه از زمانی شروع می شود كه ما مهر و عاطفه مادری و پدری مان را تنها به سرگرمی كودكان با جعبه های جادو خلاصه كردیم و به جعبه های جادو، به «جادوگران برهنه»، به «سفیران آمریكایی» و به «پیشوایان هرزه» اعتماد كرده و اجازه دادیم شریك خلوت معصومانه و پاك فرزندانمان شوند.
سفیران آمریكایی، آوردگاه رستم ها و سیاوش ها و آرش هاست با ابر مردان خیالی. ابر مردانی كه قدرت شان نه از منابع اخلاقی و معنوی، كه از صفات حیوانی است؛ و ملاك قدرت نمایی شان، نه ارزش گذاشتن به شرافت انسان ها، كه تقلیل ارزش انسانی به حیوان صفتی و پنهان شدن پشت نقاب سیاه توحش و لاابالی گری است.
به نظر می آید وقت آن رسیده است تا آگاهانه تر دنیای كودكان مان را بسازیم و یا بازسازی نماییم و از خودمان بپرسیم كه می خواهیم آنها در دنیای كودكانه خود چه چیزی را یاد بگیرند؟ چه خصوصیت های اخلاقی داشته باشند و در چه زمینه هایی پیشرفت كنند؟
خواندن این كتاب به مدیران و كارگزاران، معلمان، كارشناسان و فعالان تربیتی و فرهنگی و همینطور پدران و مادران مفید خواهد بود.

5.0 / 5
4122
1397/11/29
14:59:21
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
جاویدانی