نورا بوسونگ برنده جایزه ادبی توماس مان شد

نورا بوسونگ برنده جایزه ادبی توماس مان شد

به گزارش جاویدانی جایزه ادبی توماس مان كه از جوایز معتبر ادبی آلمان است، برنده جایزه ۲۵ هزار یورویی خود در سال ۲۰۲۰ را اعلام نمود.



به گزارش جاویدانی به نقل از سایت جایزه، آکادمی هنرهای عالی باواریا واقع در مونیخ، جایزه توماس مان را به نورا بوسونگ نویسنده آلمانی اهدا کرد.
آکادمی در بیانیه اعلام اهدای جایزه به بوسونگ ۳۸ ساله او را «یکی از انعطاف پذیرترین نویسنده های آلمانی زبان حال حاضر» خواند. این نویسنده که در سال ۱۹۸۲ به دنیا آمده، یک جایزه نقدی ۲۵ هزار یورویی دریافت می کند.
این نویسنده اولین رمان خویش را سال ۲۰۰۶ با عنوان «منطقه» منتشر نمود که یک رمان خانوادگی بود. او از آن موقع تاکنون چهار رمان دیگر و همینطور تعدادی کتاب شعر و مقاله منتشر نموده است. وی در جدید ترین رمان خود «منطقه حفاظت» (Schutzzone) که سال ۲۰۱۹ انتشار یافت، بین لوکیشن هایی در بورگوندی، ژنو و هاگ حرکت می کند و تلاش دارد به این سؤال پاسخ بدهد که سازمان ملل متحد چه کارهایی می تواند انجام بدهد و هم اکنون چه کارهایی انجام می دهد.
آکادمی هنرهای عالی باواریا در بیانیه خود گفت آثار بوسونگ «منجر به بررسی حوزه های مشکل زای بسیار مرتبط و دردناک زمان حال می شوند و در عین حال شاخصه برتری زبانی فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارند».
بوسونگ جایزه خویش را روز دوازدهم نوامبر سال جاری در تئاتر لوبک از دست یان لیندنو شهردار لوبک و وینفرید نردینگر رئیس آکادمی هنرهای عالی باواریا دریافت می کند.
این جایزه ابتدا توسط بنیاد توماس مان در شهر لوبک آلمان در سال ۱۹۷۵ و همزمان با صدمین سال تولد «توماس مان» نویسنده بزرگ آلمانی افتتاح شد اما از سال ۲۰۰۹ با همکاری آکادمی هنرهای زیبای مونیخ و بنیاد توماس مان شهر لوبک به صورت سالانه و مشترک اهدا می شود.
جایزه ادبی توماس مان از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر سال در شهرهای لوبک یا مونیخ به برنده اهدا می شود. اعضای هیات داوران آن شماری از چهره های ادبی و آکادمیک هستند که همچون آنها می توان به دکتر فریدهلم مارکس (سخنگوی هیات داوران)، مایکل کروگر، دکتر بیرت لیپینسکی، مارتین موزباخ، جورج ام. آزوالد، گابریل شوپنهاور و دکتر هانس ویسکرشن اشاره نمود.
کلادیو ماگریس برنده سال قبل جایزه توماس مان بود. بریجیت کروناور، رودیگر سافرانسکی، جولی زه و کریستا وولف همچون اولین دریافت کنندگان این جایزه بودند.


منبع:

5.0 / 5
2734
1399/02/09
23:28:48
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاویدانی