همایش بررسی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنكرانی برگزار می گردد

همایش بررسی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنكرانی برگزار می گردد

جاویدانی: همایش بررسی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنكرانی ۱۸ بهمن برگزار می گردد.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، دبیر علمی همایش بررسی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنكرانی، امروز دوم مهرماه در نشستی خبری عنوان كرد: وقتی پیشنهاد برگزاری همایش را به فرزند آیت الله العظمی لنكرانی عرضه كردیم ایشان استقبال كردند بنابراین بلافاصله به تعیین محورها پرداختیم.
وی با اشاره به كتاب قرآنی «مدخل التفسیر» آیت الله العظمی لنكرانی كه به مباحث علوم قرآنی می پردازد، اضافه كرد: این كتاب دارای چهارمحور اعجاز قرآن و شبهات آن، قرائات، اصول تفسیر و تحریف ناپذیری و شبهات تحریف ناپذیری است؛ بنا بود روی این كتاب كار شود ولی تصمیم براین شد تا كار منحصر به آن نباشد چونكه آیت الله مباحث قرآنی در آثار دیگر هم دارند كه ما ۴۰۰ صفحه از مطالب قرآنی را از سایر آثار استخراج كرده ایم.
قمرزاده بیان كرد: نظرات ایشان در مورد ناسخ و منسوخ، جمع قرآن و... به صورت تك نگاری آماده و در سایت ایشان قرار گرفته است؛ ازاین رو در محورهای همایش علاوه بر این محورها، موضوعات دیگری هم در دستور كار قرار گرفت.
دبیر علمی همایش با اشاره به همكاری مجموعه ها و مراكز پژوهشی دیگر در برگزاری همایش مذكور عنوان كرد: تابحال پژوهشگاه های فرهنگ و اندیشه، حوزه و دانشگاه، علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه رضوی، دانشگاه قم، مركز مدیریت حوزه خواهران و برادران و... برای برگزاری همایش اعلام آمادگی كرده و در ارزیابی مقالات و آثار همینطور برگزاری نشست های علمی با ما همكاری دارند همینطور پیش نشستی برای هند هم پیش بینی شده است.
قمرزاده با اشاره به تشكیل كمیته علمی با حضور قرآن پژوهان برجسته اظهار نمود: مجموعه نشست های قرآنی مركز تخصصی تفسیر و علوم قرآن آماده شده و در آستانه همایش به چاپ می رسد و در همایش رونمایی می گردد.
وی با اشاره به اینكه ۲۰ مقاله سفارشی در مورد همایش هم عرضه شده است عنوان كرد: به همه مقالات پذیرفته شده در همایش امتیاز مقالات عملی ISC اعطا و مقالات برگزیده هم در مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.
وی اعلام نمود: این همایش در روز ۱۸ بهمن ماه یعنی روز رحلت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی كه احیاگر فاطمیه هستند برگزار می شود.



5.0 / 5
4421
1397/07/03
14:29:15
تگهای خبر: احیا , دانشگاه , فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
جاویدانی