عضو هیات علمی دانشگاه هنر:

هنر و رسانه شكوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی می كند

هنر و رسانه شكوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی می كند

جاویدانی: یك نویسنده و مستندسازگفت: باید با ابزار هنر و رسانه شكوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی نماییم.



به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، حبیب احمدزاده ظهر امروز در هم اندیشی زیارت اربعین، روابط میان فرهنگی و همزیستی اجتماعی در سالن همایش های مركز مدیریت حوزه های علمیه قم اظهار نمود: شناخت تجارب و فرصت ها و تهدیدها سه عنصر مهم در مستند سازی و روایت حقایق است. خیلی از همایش ها و كنفرانس ها چون نیاز مخاطب و نسل جوان را نمی شناسند با هزینه های زیادی بدون خروجی برگزار می گردد و دستاوردی ندارد اما اگر كاری از دل برآید و در معنای واقعی با مخاطب ارتباط برقرار كند می تواند اثرگذار باشد.لذت سمعی و بصری و كاربرد مفاهیم دو مولفه مهمی است كه می تواند هر اثر هنری و رسانه ای را دارای خروجی مناسب كند.اگر خیلی از مفاهیم ارزشی در جامعه تبیین نشده و با انبوهی از هجمه ها و صدمه ها مواجهیم به واسطه آن است كه نتوانسته ایم در عرصه هنر و رسانه اثری بر مخاطب خود داشته باشیم و دشمن جلوتر از ما با سرمایه گذاری به فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ غرب می پردازد.اصحاب هنر و رسانه نباید بی تفاوت از كنار ظرفیت نسل جوان و خیلی از رویدادهای ارزشی و انقلابی و فرهنگی و اجتماعی عبور كنند.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اظهار نمود: سالها پیش صدام جنگ ضد ایران را آغاز كرد تا میان شیعه و سنی و كرد عراق و ایران تفرقه تولید كند اما نتوانست و بعد از سالها دیدیم ائتلاف و همبستگی ملت ایران و عراق بیشتر شد. ملت ایران در طول این سالها می دانست كه با نیروهای بعث در عراق روبرو هستند و ملت مظلوم عراق هم خود قربانی ستم و ظلم بعثی ها بودند.در سال 89 و سی امین سالگرد جنگ تحمیلی عراق ضد ایران، با حضور تعدادی از هنرمندان كشورمان جمعی از كودكان ایرانی و عراقی را در مرز دو كشور گرد هم آوردیم و پیام صلح دو ملت را به گوش جهان رساندیم و امروزه راهپیمایی عظیم اربعین یك فرصت طلایی برای معرفی پیام صلح و دوستی و برادری به گوش جهانیان است.آثار هنری زیادی از اربعین حسینی و زیارت آن توسط مردم جهان تولید شده است اما هنوز ظرفیت های هنری و رسانه ای زیادی در این رویداد مهم وجود دارد.معرفی اربعین زبان خاص خویش را می خواهد تا در دلها اثر بگذارد. كار هنری و فرهنگی هم سختی ها و دشواری های زیادی دارد و تا شجاعت پشت سر نهادن دشواری ها را نداشته باشیم اثری ماندگار خلق نمی گردد.

احمدزاده اظهار نمود: دشمن امروز هم برای وحدت ملت ایران و عراق برنامه دارد و در تلاش است با برخی حاشیه سازی ها این پیوند را از هم بگسلد اما هوشیاری هنرمندان و اصحاب رسانه و ملت ایران و عراق و تكیه بر نقاط مشترك می تواند تمامی این دسیسه ها و تهدیدات را به فرصت تبدیل كند.باید از ظرفیت ها و فرصت هایی كه در اختیار داریم به درستی استفاده نماییم تا مردم بخصوص نسل جوان را جذب نماییم. باید با ابزار هنر و رسانه شكوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی نماییم.


5.0 / 5
4041
1397/07/27
19:09:30
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
جاویدانی