زائران اربعین حتما این خبر را بخوانند

زائران اربعین حتما این خبر را بخوانند

جاویدانی: به زائران سفارش می گردد ارز مورد نیاز را داخل كشور تهیه كرده و به هیچ عنوان به مراكز توزیع ارز در عراق رجوع نكنند.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، یك مقام آگاه اظهار داشت: با عنایت به عدم همراهی و هماهنگی بانك مركزی عراق در عرضه خدمات مناسب در عرضه ارز، به زائران سفارش می گردد ارز مورد نیاز را داخل كشور تهیه كرده و به هیچ عنوان به مراكز توزیع ارز در عراق رجوع نكنند.

زائران اربعین ارز مورد نیاز خویش را داخل كشور تهیه كنند
وی اضافه كرد: دولت سابق عراق به علت تحریم حاضر به دادن دینار به بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران نشد و بنابراین دولت ناگزیر از استفاده از امكانات محدود در عراق شد كه دولت سابق عراق به همان میزان هم همراهی لازم را نداشت و بنابراین مشكلاتی برای زائران ایرانی به وجود آمد كه ضمن عذرخواهی از زائران عزیز در این مشكل پیش آمده از زائران خواسته می گردد ارز خویش را در داخل كشور تهیه نمایند و وجه پرداختی آن دسته از زائرانی كه موفق به دریافت ارز نشده اند محفوظ و بلافاصله بعد از بازگشت به حساب آن ها مرجوع خواهد شد.

از حضور بی برنامه در مرز مهران جدا خودداری كنید
هم چنین به دنبال پیش بینی سازمان هواشناسی و وقوع طوفان و بارش در مناطق غربی كشور بخصوص استان ایلام از زائران تقاضا شده است تا نسبت به حضور در شهر مهران از قبل برنامه ریزی و اطلاعات لازم را داشته باشند تا دچار مشكل نشوند.
زائران باید توجه داشته باشند كه مرز مهران روزهای منتهی به اربعین بسیار پر حجم و با ازدحام بالایی برخوردار می باشد كه روند تردد مرزی نسبت به روزهای قبل كمی با صبر و تحمل باید باشد و طوفان و بارش باران هم باعث توجه بیشتر زائران خواهد بود.
مناسب است زائران در صورت امكان به سمت مرزهای شلمچه و چذابه تغییر مسیر دهند.

هشدار و یادآوری
به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، میر مسعود حسینیان، با بیان این كه «همانطور كه قبل از این هم اشاره شده است، زائران باید دقت كنند كه نمی توانند از هر مكانی در عراق و در طول مسیر راهپیمایی اربعین عكسبرداری و فیلمبرداری كنند و متاسفانه عدم رعایت این مورد از جانب بعضی از زائران سبب مشكلاتی برای تعدادی از آن ها شده بود»، تصریح كرد: همینطور بعضی از زائران هم متاسفانه علارغم سفارش های قبلی، بعضی از اجناس و كالاهایی كه ورود آن به عراق ممنوع می باشد را همراه خود داشته اند كه این هم مشكلاتی را به همراه آورده است، مثلاً در مواردی تعداد بسیار محدودی از زائران موادمخدر به همراه خود داشتند كه این سبب مشكلاتی برای آن ها شده است؛ چون كه همانطور كه قبل از هم گفته شده بود حمل مواد مخدر حتی جهت استفاده شخصی در عراق با مجازات بسیار سنگینی همراه می باشد.
این دیپلمات ایرانی در عراق در ادامه مصاحبه با رادیو اربعین، همینطور با اشاره به مشكلات بوجود آمده در ارتباط با روند توزیع ارز بین زائران در كربلا اظهار داشت: علی رغم این كه گفته شده ۱۷ باجه در كربلا برای توزیع ارز فعال است، فقط یك باجه در این زمینه فعالیت می كند و ما اكنون با زائرانی روبه رو هستیم كه در اپلیكیشن« بله» برای دریافت ارز ثبت نام كرده اند و به امید دریافت ارز در عراق از داخل كشور با خود ارزی به همراه نیاوردند و الان با عنایت به روند كند توزیع ارز در عراق با مشكلات زیادی برای جابه جایی در این كشور روبرو شده اند.
وی ابراز امیدواری كرد كه هرچه زودتر مقامات مسئول در ستاد مركزی اربعین و بانك مركزی در این زمینه چاره اندیشی كنند.

مهمان نوازی عراقی ها به زائران اربعین بی نظیر است
ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق، با بیان این كه «با نزدیك شدن به روز اربعین شاهد افزایش زائران اربعین حسینی در عراق هستیم»، اظهار نمود: در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه هم حضور گسترده زائران مشاهده می گردد البته به علت كثرت جمعیت در مرز مهران امكان دارد روند حركت در این مرز با كندی به پیش برود ولی در مجموع مشكل خاصی وجود ندارد.
این دیپلمات ارشد ایرانی در عراق با بیان این كه «همه امور در عراق برای استقبال از زائران اربعین حسینی آماده است»، اضافه كرد: مردم عراق به صورت عاشقانه از زائران اربعین حسینی در موكب ها و منازل خود پذیرایی می كنند و جا دارد كه از آن ها به خاطر این میهمان نوازی تشكر و قدردانی كرد.
وی در مصاحبه با رادیو اربعین با بیان این كه «امنیت كامل در راه تردد زائرین اربعین حسینی در عراق وجود دارد و خوشبختانه تابحال با مشكل خاصی روبرو نشده ایم»، خاطرنشان كرد: میهمان نوازی عراقی ها و محبت آن ها به زائران اربعین حسینی یك مبحث بی نظیر است.
مسجدی در انتها تاكید كرد: عشق به امام حسین(ع) سبب تولید پیوند عمیق معنوی، ایمانی و فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق شده و هیچ كس نمی تواند این پیوند را تضعیف كند.


گزارش وضعیت خدمات رسانی ستاد اربعین به زائران روز چهارشنبه مرز چذابه

به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا در این روز تعداد 33072 زائر از مرز چذابه عبور و به كشور عراق وارد شده و تعداد 5063 نفر از زائران از این مرز به كشور بازگشتند در این روز حدود یكصدو بیست هزار پرس غذا و نوشیدنی و میوه از جانب مردم و دستگاهها و ارگان های دولتی با هماهنگی ستاد اربعین توزیع شده است. تا این روز تعداد 10800 خودرو در پاركینگ های این شهر ساماندهی شده است.

گزارش وضعیت خدمات رسانی ستاد اربعین به زائران روز چهارشنبه مرز مهران

در این روز تعداد 165292 زائر از مرز مهران عبور و به كشور عراق وارد شده و تعداد 28857 نفر از زائران از این مرز به كشور بازگشتند در این روز حدود ششصد هزار پرس غذا و نوشیدنی و میوه از جانب مردم و دستگاهها و ارگان های دولتی با هماهنگی ستاد اربعین توزیع شده است. تا این روز تعداد 25هزار خودرو در پاركینگ های این شهر ساماندهی شده است

گزارش وضعیت خدمات رسانی ستاد اربعین به زائران روز چهارشنبه دوم آبان

در این روز تعداد 260687 زائر از مرزهای زمینی و هوایی كشور عبور و به كشور عراق وارد شده و تعداد 48544 نفر از زائران هم به كشور بازگشتند در این روز 900 هزار پرس غذا و نوشیدنی و میوه از جانب مردم و دستگاهها و ارگان های دولتی با هماهنگی ستاد اربعین توزیع شده است. در این روز 63 درصد زائران مرز مهران، 21 درصد زائران مرز شلمچه، 13 درصد زائران مرز چذابه و 3 درصد زائران مرز هوایی را برای تردد انتخاب كرده اند

بیش از 800 دستگاه اتوبوس و تریلی ایرانی در عراق مشغول به خدمات رسانی هستند

به منظور رفاه حال زائران در مراسم عظیم و حماسی ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی دولت عراق تا كنون بیشتر از 800 خودرو به این كشور اعزام كرده است كه از این تعداد بیشتر از 550 اتوبوس دورن شهری و بیشتر از 250 دستگاه تریلی برای حمل و نقل بار و غذا مشغول به خدمات رسانی هستند.

بیش از 20 هزار زائر مراسم عظیم اربعین مورد رسیدگی درمانی قرار گرفته اند

از ابتدای مراسم عظیم و حماسی اربعین بیشتر از 20 هزار زائر برای پیگیری امور درمان خود به مراكز پزشكی مراجعه نموده اند از این تعداد 380 نفر در اثر سوانح رانندگی و 730 نفر زنان و زایمان بوده اند كه توسط مراكز پزشكی ستاد اربعین مورد درمان واقع شده اند.



5.0 / 5
4099
1397/08/03
20:17:01
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
جاویدانی