برنامه های طرح قرآنی ۴۰۵۷ تشریح شد

برنامه های طرح قرآنی ۴۰۵۷ تشریح شد

جاویدانی: مدیر رادیو قرآن اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح ˮ ۴۰۵۷ˮ را اجرا می نماییم.در این طرح به ظرفیت های قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی می پردازیم و مقرر است كارشناسان و حافظان با حضور در برنامه های رادیو قرآن، از فعالیت های قرآنی گزارش نمایش بدهند. همین طور با مشاركت مدیریت چند رسانه ای معاونت صدا، درصدد راه اندازی اپلیكیشن مخصوص رادیو قرآن هستیم.



به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن پگاه امروز سه شنبه ( ۱۳ آذر) در تشریح برنامه های جدید شبكه قرآن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و طرح قرآن كتاب زندگی" بشارت ۱۴۵۲" اظهار داشت: حدود ۲۱ هزار قطعه تلاوت قرآن را داریم كه از كلكسیون های شخصی افراد تهیه شده است و خیلی ها به این تلاوت ها دسترسی ندارند اما در رادیو تلاوت ما این تلاوت ها را پخش می نماییم.

مدیر رادیو قرآن با تاكید بر این سوژه كه رادیو تلاوت رادیویی است كه بیشتر شبیه به رادیوهای قرآن كشورهای عربی است و به تلاوت قرآن می پردازد افزود: قاریان مصری باز اعتراف كرده اند كه این تلاوت هایی كه ما داریم را ندارند و اعتراف كردند كه ایرانیان از ما خوش فكرتر بوده اند كه این صداها را ضبط كرده اند. ما می توانیم رادیو قرآن را از راه اپلیكیشن ها به جهان معرفی نماییم و بر همین مبنا مقرر است كه یك اپلیكیشن به سه زبان عربی و انگلیسی و فارسی برای كاربران راه اندازی نماییم كه در آن افراد از تلاوت های قرآنی بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به" طرح قرآنی ۱۴۵۲ "كه از ابتدای تابستان امسال شروع شده است اظهار داشت: امسال چون سوژه حفظ فراگیر شد ما توان بیشتری را نیاز داشتیم و بر همین مبنا بخشی از این فعالیت های قرآنی از راه رادیو قرآن و بخشی دیگر از راه سایر شبكه های رادیویی پخش گردید. ما امسال بسته قرآن كریم را در نظر گرفتیم كه شروع خوبی بود.

مدیر رادیو قرآن اشاره كرد: روزی یك ساعت به سوژه حفظ قرآن می پردازیم. برنامه های رادیو قرآن از ساعت ۱۰: ۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه نكات كلی ویژه خانواده ها را بیان می كند و از ساعت ۱۶: ۱۵ دقیقه تا ساعت ۱۷ به صورت تخصصی برای افرادی كه می خواهند در طرح شركت نمایند برنامه دارد. همین طور برنامه های ۳ تا ۵ دقیقه ای در این طرح نظر گرفتیم تا مخاطبان بتوانند در سایر شبكه های قرآنی باز از آن بهره ببرند.

ابوالقاسمی افزود: طرح بعدی كه تا نیمه آن پیش رفتیم و می تواند در عرصه ترویج فعالیت های قرآنی اثر گذار باشد "طرح ساحت قرآن" است كه در این طرح ۱۷ هزارمدرسه و حدود ۸۵ هزار كلاس درس شركت می كنند. همین طور مقرر است از هفته آینده طرح قرآن صبحگاهی برای مدارس اجرا شود كه این طرح به كمك طرح قرآنی ۱۴۵۲ می آید و در این برنامه به نحوه صحیح خواندن قرآن و مفاهیم سوره ها اشاره میگردد.

در ادامه احمد فراهانی، دبیر طرح قرآن كتاب زندگی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه سوالات طرح ۱۴۵۲ با چه تدبیری طراحی میگردد اظهار داشت: بعضی از سوالاتی كه در این طرح (۱۴۵۲ ) طراحی میگردد از طرف شورای توسعه برای رادیو و تلویزیون می آید. ما بیشتر به دنبال این هستیم كه سوالات مطرح شده در این طرح محتوایی باشد اما در اتاق های فكر و كارشناسی های كه انجام شده است آنها به دنبال این بودند كه ابتدا آمار مخاطبان شركت كننده در سوالات را بیشتر كنند. اصل سوال برای این است كه در افراد انگیزه احداث نماییم و بر همین مبنا سوالاتی طراحی شده است كه حتی افرادی كه حافظ نیستند باز بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

وی در ادامه با اشاره به آماری از تعداد شركت كنندگان در این طرح اظهار داشت: در دوره اول حدود ۶۰۰۰ نفر از این طرح استقبال كردند. همین طور ما در رادیو قرآن برنامه های لطمه شناسی داشتیم كه این برنامه ها باآیتم سه دقیقه ای به روی آنتن می رود. طرح دیگری كه در رادیو قرآن پیگیری می نماییم، طرح «قرآن كتاب زندگی» است كه این طرح با دو مدل كاربردی از هشت شبكه رادیویی و حوزه های چند رسانه ای پخش میگردد و یك برنامه پنج دقیقه ای است كه به تكنیك های حفظ برای مخاطبان می پردازد.

او افزود: همین طور یك برنامه سه دقیقه ای با موسیقی و مفاهیم محور بودن را برای سایر شبكه های رادیویی باز در نظر گرفته ایم. در این طرح رادیو ایران باز فعالیت دارد و در آستانه اذان ظهر برنامه به افق آفتاب را اجرا می كند كه دراین برنامه باز به همین طرح قرآن كتاب زندگی یعنی نمایش راهكارهای تكنیك حفظ برای مخاطبان پرداخته میگردد. در رادیو ورزش باز برنامه ای تحت عنوان اخلاق در ورزش داریم كه به مفاهیم قرآنی باز می پردازد. همین طور رادیو گفت وگو و نمایش در این طرح حضور دارند.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم كه یك برنامه با محتوای یك دقیقه ای تا دو دقیقه ای را برای نوجوانان تولید نماییم و در این برنامه حجت الاسلام راستگو درباره مفاهیم آیات به صورت كاملا خلاصه مطالبی را بیان می كند و مقرر است كه این برنامه محتوایی را در برنامه صبحگاهی حدود ۱۷ هزار مدرسه پخش نماییم.

در ادامه نشست، نباتی، استاد قرآن و مدیر سازمان پژوهشی و آموزشی برنامه ریزی رادیو قرآن اظهار داشت: ما دربرنامه های امسال برنامه «ساعت قرآن» را داریم كه در دو نوبت پگاه و پس از ظهر به روی آنتن می رود و در این برنامه درصدد ارتقای آموزشی روخوانی دانش آموزان هستیم تا با قوانین روخوانی قرآن آشنا گردند و یادگیری قرآنی آنها ارتقا یابد. در پایه ی اول و دوم دو زنگ قرآن و از پایه دوم تا ششم سه زنگ قرآن را برای دانش آموزان در نظر گرفته ایم. در این ساعت ها فقط به آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن می پردازیم.

مبشری، مدیر پخش رادیو جوان باز با اشاره به اینكه ما در دو بخش صبحگاهی و ظهر گاهی برنامه هایی با محتوای قرآنی داریم اظهار داشت: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح میگردد و ما درصدد هستیم كه تعداد این برنامه ها را اگر بتوانیم بیشتر نماییم.

توانا، مدیر بخش رادیو پیام و آوا نیز با بیان این كه برای اولین بار است كه در این طرح شركت می نماییم اظهار داشت: به سبب ساختار خاص رادیو پیام، امكان پخش برنامه های طولانی مدت برای مخاطبان را نداریم بر همین مبنا ما بیشتر در بحث انگیزشی مخاطبان قرآنی فعالیت داشته ایم و در هر روز پنج بار سوالات طرح قرآنی ۱۴۵۲ به روی آنتن می رود.

مخاطبان برای دریافت اپلیكیشن مخصوص رادیو قرآن می توانند از راه quran.iranseda.ir اقدام نمایند.




5.0 / 5
4314
1397/09/17
14:54:51
تگهای خبر: قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
جاویدانی