حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی:

برای نهی از منكر باید استدلالی عمل كرد

برای نهی از منكر باید استدلالی عمل كرد

جاویدانی: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان قم عنوان كرد: برای امر به معروف و نهی از منكر، باید استدلالی عمل كرد نه با زور؛ برای اینكه باور افراد است كه مهم می باشد و باید روی باور افراد كار كرد.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در نشست "منادیان معروف" كه با حضور خادمان ستاد امر به معروف و نهی از منكر واحد مسجد مقدس جمكران و به منظور برنامه ریزی و آماده سازی این خدام برای خدمت رسانی فرهنگی به مسافران نوروزی این مسجد، در تالار عصر خورشید جمكران برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه ما درباب امر به معروف و نهی از منكر فقط تذكر لسانی است
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان قم افزود: اینكه محیط كمی بدترشده است، به خاطر این است كه ما تذكر زبانی را هم ترك كردیم؛ اگر همه تذكر دهند كم كم افراد خاطی معتدل می شوند؛ ما نباید از دادن تذكر زبانی بترسیم كه مبادا به ما بگویند «به تو چه!»؛ به پیامبران حرف های بدتری می زدند و حتی لطمه می رساند اما آنها است از رسالت ارشادی خود برنمی داشتند.
وی با اشاره به اینكه در منطقه ۳ آموزش پرورش قریب ۸۰۰ معلم زن و مرد برای امر به معروف و نهی از منكر آموزش دیده اند، اظهار نمود: آموزش و پرورش خیلی مهم می باشد و متأسفانه ما در بعضی مدارس شاهد سر و وضع نامناسب دانش آموزان و بی خیالی مدیران آن مدارس بوده ایم كه در موارد حاد بوسیله نامه نگاری با مسئولان و مدیران مدارس و آموزش و پرورش نواحی اقدام نموده ایم كه تا حدودی بدحجابی در آن جا بهتر شده است.
آشتیانی اضافه كرد: دشمن با تمام توان ظاهر شده تا به هر صورت وضع مارا به هم بریزد و در این راه از تمامی امكاناتش بهره می گیرد و ما مخصوصاً باید مراقب لطمه های فضای مجازی باشیم.
وی افزود: در ادارات مختلف و اصناف، گروه های منادی امر به معروف و نهی از منكر در حال راه اندازی است و امیدواریم با این كار وضع مفاسد بهبود یابد، در این راه توانسته ایم گروه هایی را در بین هنرمندان و بازیگران باز جذب نماییم.
وی امر به معروف و نهی از منكر را یكی از رسالت های انبیا از طرف خداوند دانست و اشاره كرد: امر به معروف و نهی از منكر باید با زبان نرم باشد؛ در قرآن خداوند از موسی (ع) نبی اولوالعزم و هارون خواست كه با زبان لطیف سراغ فرعونی كه طغیان كرده بروند.
آشتیانی با تاكید بر نقش باور افراد در اعمال آنها اظهار نمود: برای امر به معروف و نهی از منكر، باید استدلالی عمل كرد نه با زور برای اینكه باور افراد است كه مهم می باشد و باید روی باور افراد كار كرد.



5.0 / 5
4493
1397/12/24
00:34:10
تگهای خبر: آموزش , فرهنگ , قرآن , مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
جاویدانی