انتقاد آیت الله سبحانی از حجم بالای تعطیلات درس در حوزه

انتقاد آیت الله سبحانی از حجم بالای تعطیلات درس در حوزه

جاویدانی: آیت الله سبحانی با انتقاد از حجم بالای تعطیلات درس در حوزه عنوان كرد: جمهوری اسلامی، اسلامیتش بر حوزه قائم است، اما اگر حوزه این چنین تعطیل باشد علمیتش ضربه می بیند؛ سابقا در حوزه صبح، عصر و بعضاً شب درس بود اما امروز فقط بامداد ها و كمی عصر است.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، آیت الله سبحانی بامداد امروز در جلسه درس خارج در مسجد اعظم با اشاره به آیه «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ مجادله/۱۱» عنوان كرد: خداوند متعال در ابن آیه شریف دو گروه مؤمنین و اوتوالعلم را درجه بندی می كند كه برای دستیابی به این درجه باید كار كرد و زحمت كشید.
وی با اشاره به اینكه درس حوزه تا ۱۴ محرم و حدود ۵ ماه تعطیل می شود، افزود: نباید در این پنج ماه از تحصیل و تدریس منقطع شویم؛ در این مدت هر آنچه را خوانده ایم فراموش می شود پس باید فرصت را مغتنم دانسته و همواره مطالعه داشته باشیم.
این مرجع تقلید با اشاره به اینكه شورای مدیریت حوزه برای این تعطیلات فكری كند، اضافه كرد: ایام متبركه، میلادها، ایام نوروز و … همه تعطیل است؛ جمهوری اسلامی، اسلامیتش بر حوزه قائم است، اما اگر حوزه این چنین تعطیل باشد علمیتش ضربه می بیند؛ سابقا در حوزه صبح، عصر و بعضاً شب درس بود اما امروز فقط بامداد ها و كمی عصر است.
آیت الله سبحانی افزود: نكته دیگر اینكه كوشش شود هویت حوزه محفوظ باشد و با دانشگاه مخلوط نشود، از لفظ حجت الاسلام استفاده نمائیم نه القاب دیگران؛ نباید ذوب در دیگران شویم بلكه آنها باید از ما الگو بگیرند.
وی با تاكید بر اینكه باید هویت حوزه محفوظ باشد، اظهار داشت: ۱۷ روز تعطیلی در نوروز یعنی ما ذوب در دیگران شده ایم.




منبع:

5.0 / 5
4120
1398/02/12
12:31:59
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
جاویدانی