توسط نشر افق؛

ترجمه مجموعه آكادمی شاهزاده خانم ها چاپ شد، از كوهستان تا قصر شاه

ترجمه مجموعه آكادمی شاهزاده خانم ها چاپ شد، از كوهستان تا قصر شاه

به گزارش جاویدانی ترجمه مجموعه آكادمی شاهزاده خانم ها نوشته شَنون هِیل توسط نشر افق برای نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، ترجمه مجموعه ۳ جلدی «آكادمی شاهزاده خانم ها» نوشته شَنون هِیل اخیرا با ترجمه مشترك نسرین وكیلی و پارسا مهین پور توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.
شنون هیل نویسنده ادبیات كودك و نوجوان، متولد سال ۱۹۷۴ در آمریكاست. او را به خاطر نوشتن داستان های فانتزی برای كودكان می شناسند و چند مجموعه مثل «آكادمی شاهزاده خانم ها»، «شاهزاده های سیاه پوش»، «دوستان واقعی»، «دختر سنجاب بی نزاكت»، «انتقام راپونزل» و … در كارنامه دارد. این نویسنده ۴۵ ساله بیشتر از ۲۰ رمان برای نوجوانان نوشته كه بیشترشان در لیست پرفروش های نیویورك تایمز قرار گرفته اند. او با همسر نویسنده و چهار فرزندش در شهر سالت لِیك آمریكا زندگی می كند.
مجموعه «آكادمی شاهزاده خانم ها» ۳ جلدی است كه شخصیت محوری اش دختر نوجوانی به نام میری است. میری یك دختربچه روستایی و كوه نشین است. وی در جلد اول «دختران كوهستان» می خواهد یك شاهزاده خانم بشود. وقتی به او خبر می رسد كه شاهزاده می خواهد همسرش را از بین دختران روستای آنها انتخاب نماید، ناگهان زندگی اش به هم می ریزد. به این ترتیب، میری از یك طرف درگیر رقابتی شدید با دیگر دخترهای روستا می شود و از سوی دیگر باید با معلم سخت گیرش كنار بیاید. اما اتفاقاتی می افتد كه میری باید برای نجات همكلاسی ها و روستایش به فكر بیافتد.
رمان «دختران كوهستان» در ۲۵ فصل نوشته شده است.
این كتاب با ۳۱۲ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۹ هزار تومان انتشار یافته است.
در كتاب دوم «قصر سنگی» هم كه ۲۴ فصل دارد، این سوال وجود دارد كه آیا سفر به پایتخت، مقرر است زندگی میری را برای همیشه تغییر دهد یا نه؟ او سر یك چندراهی قرار گرفته و باید بین وفاداری به شاهزاده خانم و دوست های جدیدش و همین طور عشقی قدیمی و دوستی جدید، انتخاب نماید. حالا میری باید همه مهارت ها و درس های تیزبینی و شجاعتی را كه در آكادمی شاهزاده خانم ها یاد گرفته به كار ببندد تا بتواند بهترین راه را انتخاب نماید.
این كتاب با ۳۳۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان انتشار یافته است.
سومین و آخرین كتاب مجموعه «آكادمی شاهزاده خانم ها» هم «خواهران فراموش شده» است. «دختران كوهستان» در سال ۲۰۰۵، «قصر سنگی» در سال ۲۰۱۲ و «خواهران فراموش شده» در سال ۲۰۱۵ چاپ شد.
در كتاب «خواهران فراموش شده» میری می خواهد آكادمی شاهزاده خانم های خودش را راه بیاندازد. او و دوستانش بعد از یك سال آماده اند كه قصر پادشاه را ترك كنند اما شاه دستور می دهد میری به مردابی دوردست سفر كند تا سه عموزاده شاه را تعلیم دهد. اما سه عموزاده، بیشتر از آن كه مشتاق یادگیری درس های تاریخ یا آداب معاشرت باشند، عاشق شكار، كشتی و ماهیگیری هستند و از نسبت شان با خاندان سلطنتی هم بی خبرند. در ادامه داستان، میری متوجه می شود زندگی دخترها بخشی از یك راز است كه كلیدش در دستان اوست.
رمان «خواهران فراموش شده» ۲۷ فصل و یك پی نوشت دارد. شنون هیل در انتها این كتاب كه موخره مجموعه «آدكامی شاهزاده خانم ها» است، نوشته: «سفرهای من و میری در سال ۲۰۰۳ آغاز شد. حالا بیشتر از ده سال از آن تاریخ می گذرد. از اینكه داستان را به پایان می برم، غمگینم. اگر هوش و الهام بخشی ویراستارم، ویكتوریا ولز و شوهرم دین هیل نبود، هیچگاه این مجموعه نوشته نمی شد. برای آفرینش یك كتاب به یك دهكده آرام نیاز بود. ازاین رو از همه اهالی این دهكده تشكر می كنم…» او در انتها این موخره نوشته است: «از اینكه در سه كتاب هم سفر میری بودم احساس خیلی خوبی دارم. از خوانندگان عزیز كه تشویق ها و حمایت هایشان به من جرئت این سفر را داد، عمیقاً متشكرم. سبب افتخارم خواهد بود كه داستان میری در خیال شما ادامه پیدا كند.»
در قسمتی از رمان «خواهران فراموش شده» می خوانیم:
ناخدا یك ابرویش را بالا داد و در حالیكه سرتاپای میری را زیر نظر داشت، اظهار داشت: «شما خوابتون نمی آد، بانو؟»
كشتی آرامِ آرام بود.
میری اظهار داشت: «خیلی ممنون كه دنبال ما اومدید، ناخدا.»
- كارفرمای من خیلی مشتاق بودن كه شما رو نجات بدن. اصراری هم ندارم بدونم چرا.
كاپیتان كه ریش سیاهش را می خاراند، تمام حواسش به میری بود.
بعد به پیدر نگاه كرد كه اخم كرده بود.
یكی از ملوان ها فریاد زد: «ناخدا، یه چیزی نزدیك قوس لنگرگاه می بینم.»
او پرسید: «كشتی؟»
- اگه هم كشتی باشه، چراغی نداره.
ناخدا بودل، پیدر و میری به عرشه بالایی رفتند. آسمان در سطح افق ابری بود و میری نمی توانست مرز دریا و آسمان را تشخیص بدهد. اما در دوردست ها و در تاریكی چیزی را دید كه تكان می خورد و با سرعت به طرف آنها می آمد. ناخدا با دوربین تك چشمی نگاه می كرد.
- این احتمالاً یه كشتی طراز اوله. سه عرشه برای شلیك و حداقل هشتاد توپ. نه می توانیم از دستش فرار نماییم، نه می تونیم باهاش بجنگیم.
میری پرسید: «شما چندتا توپ دارین؟»
این كتاب هم با ۳۲۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان به بازار نشر آمده است.

5.0 / 5
4890
1398/03/17
14:37:51
تگهای خبر: بازار , سفر , فروش , قدیمی
این مطلب را می پسندید؟
(3)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
جاویدانی