در جمع مسلمانان جامو و كشمیر هند مطرح شد:

وحدت امت اسلامی یكی از دغدغه های جدی امام خمینی(ره) بود

وحدت امت اسلامی یكی از دغدغه های جدی امام خمینی(ره) بود

به گزارش جاویدانی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و زرهانی عضو هیات امنای دانشگاه و مشاور راهبردی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه با حضور در جمع مسلمانان جامو و كشمیر هند به سخنرانی پرداختند.


به گزارش جاویدانی به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی، سید احمد زرهانی، عضو هیأت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار با بیان این كه وحدت امت اسلامی یكی از دغدغه های جدی امام خمینی (ره) بود، اظهار داشت: امام راحل حتی فراتر از وحدت امت اسلامی را می دیدند و به وحدت همه مستضعفان در مقابل مستكبران می اندیشیدند و معتقد بودند اگر مستضعفان باهم باشند می توانند بر استكبار غلبه كنند.
وی جامعیت امام را یكی دیگر از خصوصیت های برجسته شخصیت ایشان عنوان نمود و اضافه كرد: ایشان در كنار عرفان در سیاست یك مرد شجاع بودند و در فلسفه به همه مكاتب فلسفی مسلط بودند و در عرفان از جایگاه بالایی برخوردار بودند.
زرهانی به بعد معنوی شخصیت امام خمینی (ره) هم اشاره نمود و اظهار داشت: خصوصیت های معنوی زندگانی امام راحل نشان داده است كه ایشان یك مرد متفاوت آسمانی بود. ایشان فقط یك نظریه پرداز نبودند و آنچه ایشان را از دیگر اندیشمندان متفاوت می كرد، این بود كه توانستند به نظریه هایشان جامه عمل بپوشانند و یك حكومت بزرگ را تشكیل دهند كه امروزه ما می توانیم از تمدن نوین اسلامی سخن بگوییم.
مشاور راهبردی دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همینطور كادرسازی را یكی دیگر از خصوصیت های امام راحل عنوان و از مقام معظم رهبری بعنوان یكی از شاگردان تربیت یافته مكتب امام معرفی نمود.
او همینطور به جایگاه زنان و كودكان در قاموس فكری امام راحل اشاره نمود و اضافه كرد: امام راحل از منظر اسلامی هویت ویژه به زنان بخشیدند.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی هم بعنوان سخنران اصلی به جایگاه خاندان (ع) در اندیشه امام خمینی (ره) اشاره نمود و خاطرنشان كرد: دو مقوله در اندیشه امام خمینی (ره) بعنوان تالی تلو خاندان (ع) مطرح بود یكی خداوند متعال و دیگری مردم. امام معتقد بودند ما باید همه كارهایی كه برای مردم انجام می دهیم در جهت رضایت خداوند متعال باشد.





5.0 / 5
4456
1398/03/21
14:14:32
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
جاویدانی