در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات؛

تاریخ ترسناك جهان نقد می شود

تاریخ ترسناك جهان نقد می شود

جاویدانی: تاریخ ترسناك جهان نوشته تری دیری و ترجمه پیمان اسماعیلی، طی نشستی با حضور صاحب نظران كتاب كودك، سه شنبه 11 تیر نقد می شود.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، اولین نشست از سلسله نشست های علمی «مطالعه كودكی در ایران» با سوژه وضعیت كتاب های كودك و نوجوان در ایرانِ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نقد كتاب «تاریخ ترسناك جهان» نوشته تری دیری و ترجمه پیمان اسماعیلی اختصاص دارد. مخاطبان می توانند برای حضور در این جلسه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز سه شنبه ۱۱ تیر به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بازگشت كنند.
در این نشست حسین اسكندری، روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، سیدعلی كاشفی خوانساری، نویسنده و پژوهشگر حوزه كودك و نوجوان، آتوسا صالحی، شاعر، نویسنده و مترجم كتاب های كودك و نوجوان و مهرداد تویسركانی، مترجم، برای حاضران سخنرانی خواهند كرد.
كتاب «تاریخ ترسناك جهان» كه اهتمام دارد به روشی جذاب، مباحث و رویدادهای تاریخی را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال روایت كند، با استفاده از تصاویر رنگی، زبان طنز و شعر این قشر از مخاطبان را به وقایع تاریخی نقاط مختلف جهان علاقه مند می كند.
درحقیقت، تری دیری نویسنده «تاریخ ترسناك جهان» به تاریخ، وی اهتمام كرده با نگارش مجموعه «تاریخ ترسناك» بچه ها را به خواندن داستان های تاریخی و درس تاریخ ترغیب كند.
نویسنده در كتاب «تاریخ ترسناك جهان» سوژه را عمومیت داده و از تاریخ چین، اروپای شرقی، مصر، هندوستان و … اطلاعات كلی را در چارچوب تلفیقی از متن و كمیك بیان كرده است. برخی شخصیت های این كتاب، كاریكاتورهای تصویری یا كاریكاتورهای شخصیتی هستند كه به وقایع از دوره نئاندرتال های مغزخوار تا سربازان نوجوان جنگ های قرن بیستم می پردازد.
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در پایین تر از میدان ولیعصر (عج) ابتدای خیابان دمشق، ساختمان شماره ۹ واقع است.


منبع:

5.0 / 5
3966
1398/04/06
11:06:28
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
جاویدانی