ماهنامه مدیریت ارتباطات با حال و هوای شعر منتشر شد

نگاهی به حافظ با رویكرد ارتباطاتی

نگاهی به حافظ با رویكرد ارتباطاتی

جاویدانی: ماهنامه مدیریت ارتباطات به مناسبت روز حافظ با نگاهی به زندگی این شاعر آخرین شماره خودرا منتشر نمود.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، شماره صدوسیزدهم ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیر مسوولی امیرعباس تقی پور و سردبیری علی ورامینی با پرونده ای ویژه درباره حافظ منتشر گردید.
از آنجایی كه بیستم مهرماه به نام حافظ مزین شده است، نشریه مدیریت ارتباطات به همین مناسبت پرونده اصلی نخستین ماه پاییز خودرا به این شاعر و اندیشمند مهم ایران مختص كرده است. گردانندگان این نشریه معتقدند كه از منظرهای گوناگونی همچون با رویكرد ارتباطاتی می توان به حافظ نگاه كرد و خود شعر هم یك رسانه است.
نشریه مدیریت ارتباطات قبل از این هم به نسبت ادبیات و ارتباطات در محورهای گوناگون پرداخته بود و مباحثی كلی ای در این زمینه مطرح كرده بود، این نشریه به مناسبت پرداختن به حافظ در آخرین شماره اش در كانال اطلاع رسانی خود نوشته است: « از این به بعد می خواهیم اگر فرصتی باشد بطور خاص تر چهره های مهم ایران را با این رویكرد بررسی نماییم. در گام اول سراغ حافظ رفتیم و این سوال كلی را مطرح كردیم كه اندیشه حافظ و شعر او چه خاصیت هایی دارد كه توانسته است چنین فراگیر شود؛ آن چنان كه هم سوژه آكادمیسین های غرب باشد و هم اشعارش در كوچه و بازار هم خوانده شود؟
این سوالات را با صاحب نظرانی در بین گذاشتیم كه حاصل اش شد پرونده ای درباره خاصیت های شعر حافظ. در این پرونده با بهروز غریب پور درباره اپرای حافظ گفت و گو كردیم، از رضا افهمی، استاد هنر دانشگاه تربیت مدرس درباره تاریخ و ساخت حافظیه پرسیدیم و از عبدالعی دست غیب درباره وزن حافظ سوال كردیم. هم چنین ایرج رضایی، شروین وكیلی، میلاد نوری، سید جواد میری، كوروش كمالی سروستانی، محسن محمودی، حسن بشیر، سمیه شكری و فرح نیازكار همچون نویسندگان این شماره هستند.»


منبع:

1398/07/24
22:57:38
5.0 / 5
3743
تگهای خبر: بازار , دانشگاه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
جاویدانی