آلبرت اودرزو تصویرگر مشهور فرانسوی درگذشت

آلبرت اودرزو تصویرگر مشهور فرانسوی درگذشت

جاویدانی: تصویرگر مشهور داستان های مصور آستریكس و اوبلیكس در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.



به گزارش جاویدانی به نقل از آسوشیتدپرس، آلبرت اودرزو یكی از دو خالق مجموعه كمیك های مصور مشهور «آستریكس» كه شهرتی جهانی دارند، در ۹۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.
نشریات فرانسوی از قول خانواده اودرزو اطلاع داده اند كه وی بر اثر حمله قلبی در حومه پاریس فوت شد.
شخصیت آستریكس كه مردی كوتاه قد است كه همیشه زره ای بالدار برتن دارد، در اوایل دهه ۱۹۵۰ خلق شد. اودرزو و رنه گوسینی خالق این شخصیت بودند كه در دهكده ای در گل زندگی می كرد و با مردم دهكده اش با رومی ها می جنگید. او دوستی بزرگ و چاق به نام اوبلیكس دارد و این دو، شخصیت های اصلی این مجموعه كمیك محبوب و پرفروش هستند.
به گفته مطبوعات فرانسوی اودرزو كه تنها بازمانده از روزهای خلق این مجموعه كمیك بود، در خواب دارفانی را وداع گفت. وی در چند هفته اخیر بستری بود.
اودرزو تصویرگری این مجموعه كمیك را برعهده داشت در حالیكه رنه گوسینی خلق داستان ها را برعهده داشت و نویسنده مجموعه بود. بعد از درگذشت گوسینی در سال ۱۹۷۷، اودرزو نوشتن داستان ها را هم انجام داد.
سال ۲۰۰۹ سی و چهارمین و آخرین كتاب توسط اودرزو نوشته و نقاشی شد كه با عنوان «تولد آستریكس و اوبلیكس: كتاب طلایی» در پنجاهمین سالگرد انتشار این مجموعه از راه رسید و بعد از آن امتیاز مجموعه اَستریكس به شركت اشِت واگذار شد.
از سال ۲۰۱۱ تابحال سه كتاب دیگر از این مجموعه توسط نویسنده و تصویرگر دیگری منتشر گردید.
بر مبنای داستان های این مجموعه، یك پارك موضوعی بیرون پاریس ساخته شده كه میزبان هزاران طرفدار این شخصیت های نمادین است.
از مجموعه «آستریكس» بیشتر از ۳۵۲ میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رفته و به بیشتر از ۱۱۰ زبان و لهجه ترجمه شده است. این كتاب بعنوان یكی از پرفروش ترین كتاب های مصور جهان شناخته می شود.




منبع:

5.0 / 5
3175
1399/01/06
21:11:31
تگهای خبر: زندگی , شركت , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
جاویدانی