در پیامی به رییس جمهور آمریكا

شورای جهانی كلیساها خواهان رفع تحریم ایران شدند

شورای جهانی كلیساها خواهان رفع تحریم ایران شدند

به گزارش جاویدانی شورای جهانی كلیساها و انجمن ملی كلیساهای حضرت مسیح(ع) پیرو «پیام ابراهیمی تركمان به رهبران دینی جهان»، نگرانی عمیق خویش را از تحریم های وضع شده ایالات متحده امریكا ضد ملت ایران ابراز كردند.


به گزارش جاویدانی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چند سازمان كلیسایی در اقصی نقاط جهان پیرو «پیام ابراهیمی تركمان به رهبران دینی جهان» در نامه ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریكا برای لغو تحریم های ضد ملت ایران نوشتند:
در این مناسبت عید پاك (عید بزرگ مسیحیان پس از روزه چهل روز) كه در تقویم سالانه كلیساها برای مسیحیان در سرتاسر جهان روز بسیار مهمی است و هم با عنایت به نزدیك شدن مسلمانان به ماه مبارك رمضان با یك واقعیت جدید و چالش برانگیز روبرو می باشیم كه ما را ملزم می كند تا از جمع شدن در مجامع ایمانی و دینی خودداری نماییم تا بتوانیم از خود و جوامع خود در مقابل بیماری و صدمه محافظت نماییم.
در قسمتی دیگر از این نامه آمده است: در این شرایط بی سابقه، ما یك فرصت و مسئولیت ویژه هم برای تأمل عمیق و برای تجدید و جستجوی برای شروع جدیدی (از رفتارها) داریم. این ویروس كرونا در همه جا دشمن مشترك بشریت است. این ویروس بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، مذهب، سیاست یا هر وابستگی انسانی دیگر همه افراد را تهدید می ‎كند و فقط تاثیر آن بر مردم و جوامعی كه در اثر شرایط بهداشتی و یا فقر صدمه پذیرند بسیار تبعیض آمیز است.
در ادامه این نامه، اشاره دارد: پاسخ مؤثر به بیماری همه گیر مستلزم درجه بی سابقه ای از همبستگی و همكاری جهانی، مراقبت ویژه از صدمه پذیرترین افراد و اقدام سریع برای كاهش شرایطی است كه صدمه پذیری بیشتری را بوجود می آورد. در این چارچوب، ما بعنوان شورای جهانی كلیساها، سازمان اقدام مشترك كلیساها و انجمن ملی كلیساهای حضرت مسیح(ع) در امریكا نگرانی عمیق خویش را از تحریم های وضع شده ایالات متحده امریكا ضد مردم ایران ابراز می داریم.
هم اكنون ایران با بیشتر از 67000 مورد تأیید شده ویروس كرونا و بیشتر از 4000 نفر كه جان خویش را بخاطر كرونا از دست داده اند، صدمه پذیرترین كشور در منطقه مدیترانه شرقی و بلكه جهان به حساب می آید و نظام بهداشتی این كشور به شدت از تحریم یك جانبه امریكا كه از ماه می 2019 شروع شده و منجر به محاصره اقتصادی كشور شده، در رنج و مشكل است.
بر مبنای مقاله جدیدی كه در مجله لنست به تازگی انتشار یافته است به واسطه این تحریم، كشور ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر پیشگیری و درمان با مشكل روبرو شده و كمبود تجهیزات پزشكی، دارویی و آزمایشگاهی مانند لباس های محافظ و داروهای لازم سبب گسترش فراگیری ویروس و افزایش تلفات شده است. باوجود اقدامات سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان های بشردوستانه در ارسال لوازم و ملزومات پزشكی، اثرات تحریم سبب شده كه شیوع بیماری گسترش و دسترسی به داروها و تجهیزات نجات بخش كاهش پیدا كند و شرایط را بر اقدامات بهداشتی گذشته هم سخت تر كند.
ما در قالب اصل همبستگی بین المللی و اصول بشردوستانه و با عنایت به درخواست سازمان ملل متحد برای آتش بس جهانی، مشتركا از شما درخواست می نماییم به منظور تقویت تلاش ها در مبارزه با این ویروس فراگیر، تحریم های فلج كننده ایران را بردارید؛ همچون مجازات های مالی را كه بر توانایی ایران در واردات وسایل و تجهیزات پزشكی تأثیر می گذارد را لغو كنید و اجازه دهید صندوق بین المللی پول بتواند درخواست وام اضطراری ایران برای كمك به حل این بحران را اجابت كند.
در این شرایط بحران جهانی، ما همینطور خواستار آن هستیم كه تحریم ها و مجازاتهایی كه امریكا ضد سایر مناطق جهان وضع كرده مانند سوریه، غزه، ونزوئلا و كوبا كه مردم آنها قربانی درگیری های سیاسی هستند و این مجازات ها و تحریم ها مانع اقدامات بهداشتی آنان و دسترسی آنان به دارو و تجهیزات پزشكی می شود را رفع كنید.
شرایط كنونی به هیچ وجه مناسب پیگیری سیاست مجازات كه پیش از بحران كرونا بود، نیست. حالا لحظه همبستگی و همكاری بین المللی در كنترل انتشار كرونا و محافظت از مردم صدمه پذیر و هم كوشش برای شكست كرونا این دشمن مشترك است.
پرفسور دكتر آیون سوكا، دبیركل اجرایی شورای جهانی كلیساها
رودلمار بوئنو دی فریا، دبیركل اتحادیه اقدام مشترك كلیساها
جیم وینكلر، دبیركل انجمن ملی كلیساهای حضرت مسیح امریكا»




منبع:

5.0 / 5
2782
1399/01/24
22:39:28
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
جاویدانی