ولی تیموری خبر داد؛

رایزنی با سفرای 7 كشور برای رونق گردشگری

رایزنی با سفرای 7 كشور برای رونق گردشگری

به گزارش جاویدانی معاون گردشگری با بیان رایزنی با سفرای 7 كشور برای رونق گردشگری اظهار داشت: سه رویداد گردشگری و ملی تیر ماه در خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی با مجوز ستاد مدیریت بیماری كرونا انجام می شود.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در جلسه ای که با نمایندگان تشکل های گردشگری و مدیران کل دفاتر معاونت گردشگری با موضوع تهیه برنامه ای قابل اجرا برای تحریک تقاضا در حوزه گردشگری در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهادهایی برای اجرای یک برنامه کوتاه مدت در چارچوب تحریک تقاضا از طرف تشکل های گردشگری ارائه شد. البته برنامه های میان مدت و بلندمدت هم در نظر گرفته شده است.
او اضافه کرد: باید برنامه ای که تهیه و نوشته می شود، همراه با اقدامات عملی برای اعتمادسازی باشد. تهیه پروتکل ها، ترجمه، تهیه کلیپ و… را می توان در داخل این برنامه دید.
تیموری بیان کرد: موضوع بعدی که باید در این برنامه درنظر گرفته شود، تصویرسازی در کوتاه مدت است، باید نشان دهیم زمانی که یک توریست وارد کشورمان می شود چه اتباع خارجی و چه اتباع ایرانی، با اقداماتی که ما انجام می دهیم و رعایت پروتکل های بهداشتی، خطری سلامت آنها را تهدید نمی کند و ما بعنوان مقصد امن هستیم.
معاون گردشگری کشور بیان کرد: ما و بخش خصوصی باید کمک نماییم تا در کنار آموزش درباب نحوه مواجه با کرونا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تأسیسات گردشگری نشان داده شود. همین طور در بخش تحقیقات بازار باید ببینیم چه افرادی می خواهند به ایران سفر کنند و شرایط همزیستی با کرونا برای گروه و مخاطبان ما که قصد سفر دارند، مشخص نماییم.
او اضافه کرد: در بحث اقدامات حمایتی برای تأسیسات گردشگری، دکتر مونسان کارهای مختلفی انجام دادند. بعنوان یک گردنگیر نیاز است تا تورهای آشناسازی را در ابعاد داخلی و بین المللی برگزار نماییم. همراهی دستگاه هایی مانند صداوسیما و وزارت بهداشت درباب سفر ضروری می باشد.
تیموری اشاره کرد: مجموعه اقداماتی که کشور در مدیریت بیماری کرونا انجام داده است، موفقیت آمیز بوده است. ما یکی از حوزه هایی بودیم که بحث پروتکل سفر هوشمند را پیشنهاد نمود یعنی سفر همراه با سلامت که مبنا کار قرار گرفت، همین طور در جلساتی که با وزارت کشور داشتیم مصوبه از طرف این وزارتخانه با عنوان معیشت بعلاوه سلامت تصویب و این مساله تبدیل به یک گفتمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.
معاون گردشگری کشور بیان کرد: آمادگی داریم بازدیدها و بازرسی ها را به خود اصناف واگذار نماییم تا آنها گواهی سلامت را برای هتل هایی که پروتکل های سفر هوشمند را رعایت می کنند، صادر کنند، همان کاری که کشور ترکیه انجام می دهد. سازوکار اجرایی تحقق این مساله را به بخش خصوصی واگذار می نماییم ما هم دراین زمینه حمایت می نماییم تا اعتمادسازی درباب سفر امن بیشتر شود.
برگزاری ماهانه یک جشنواره گردشگری در هر استان
او از برگزاری ماهانه یک جشنواره گردشگری در هر استان آگاهی داد و اشاره کرد: دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و برمبنای استانداردهای بین المللی و پروتکل های سازمان جهانی گردشگری و سازمان بهداشت جهانی نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار دارد و وزارت بهداشت نیز تصویب کرده است، باید ترجمه شود، ۷۰ درصد آن نیز انجام شده است.
تیموری اضافه کرد: نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در چارچوب های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیئت دولت عنوان شد، یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به سبب شیوع ویروس کرونا انجام نشده است، ایجاد نماییم.
او اظهار داشت: طرحی تعطیلات اختتام هفته توسط دوستان ما در حوزه های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز جمعه، پنجشنبه نیز اضافه شود، در حقیقت باید به سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.
معاون گردشگری کشور درباره رایزنی های بین المللی برای جذب توریست خارجی در این ایام اظهار داشت: در بحث رایزنی های بین المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم، حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همچون مالزی، تونس، آذربایجان و… ارتباط برقرار کردیم تا با طرف های خود صحبت کنند.
او اضافه کرد: سفرای ما نیز برای بازیابی و رونق گردشگری بین المللی جلساتی گذاشتند، این رایزنی ها بین المللی از جانب ما شروع شده است و بخش خصوصی نیز مانند آژانس داران و هتلداران نیز با همتایان خود مذاکره کنند تا رایزنی ها به شکل شبکه ای صورت گیرد.
پیگیر بودجه برای تبلیغات گردشگری ایران در سطح بین المللی هستیم
تیموری درباره تبلیغات در حوزه گردشگری اظهار داشت: از زمان حضور خود در معاونت گردشگری موضوع تبلیغات در شبکه های معروف را پیگیری کردم، دولت باتوجه به مسائل تحریم و کرونا از لحاظ اقتصادی مشکل دارد، اما تمامی این موارد در چارچوب نامه برای رئیس جمهوری ارسال شد. دکتر روحانی نیز دستور دادند و به سازمان برنامه وبودجه این مساله ابلاغ گردید. این سازمان مطرح کرده بود که باید این مساله به شکل مصوبه تصویب شود، حالا این مصوبه در کمیسیون فرهنگی دولت قرار دارد به این منظور برنامه ای دقیق توسط معاونت گردشگری تهیه به آنها ارائه و قرار شد، بودجه ای برای تبلیغات در خارج از کشور و برداشتن تصویر غیرواقعی از ایران و بحث های اعتمادسازی در نظر گرفته شود، البته مسیرهای گرفتن این بودجه طی شده است.
برای رونق گردشگری باید به سمت اجرای تورهای انفرادی حرکت کنیم
او با اعلان اینکه بحث گردشگران انفرادی، یک رویه بین المللی است و در شرایط کرونا نیز به این مساله تاکید می شود، اشاره کرد: گردشگری انفرادی چندین سال است که در سطح جهان مطرح شده و با شیوع ویروس کرونا تاکید بیشتری شده است. به جهت اینکه به سمت روند بین المللی پیش برویم باید به طرف تورهای مستقل و انفرادی حرکت نماییم.
تیموری اضافه کرد: برای رونق گردشگری داخلی باید بخش خصوصی کمک نماید و پیشنهادهای خودرا دراین زمینه عرضه نماید تا تمام تأسیسات گردشگری ما درگیر شوند، در بعد داخلی ما سفر به اندازه کافی داریم، اما این سفرها باید در چارچوب یک پکیج از طرف فعالان گردشگری مانند دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان و… تعریف و در نظر گرفته شود.
معاون گردشگری بیان کرد: باید سفر کردن با تور برای مردم فرهنگ سازی شود و حتی خاصیت ها و مزایای این نوع سفر برای مردم تشریح شود، در حقیقت زنجیره سفر باید پیوسته شود. باید پکیجی را برای گردشگران طراحی نماییم که باصرفه باشد. البته این پکیج باید برای توریستهای خارجی نیز در نظر گرفته شود.
او اضافه کرد: حالا گردشگری انفرادی در سطح دنیا مطرح است، برای این که ما هم بتوانیم از این مساله بهره مند شویم باید ابتکار عمل داشته باشیم و برای نشان دادن سفر ایمن همراه با سلامت، کلیپ هایی طراحی نماییم که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش داده شود.
او از برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی ۳۱ استان در استان های هم جوار یا منطقه ای به شکل دوره ای آگاهی داد و اظهار نمود: هفته های فرهنگی باید توسط انجمن ایران بعنوان کانون ملی گردشگری دفاتر ما برای تحریک تقاضا برنامه ریزی اجرا و انجام می شود. همین طور مقرر است ۳۱ تور آشناسازی از تورگردانان، اصحاب رسانه، بلاگرها، افراد مؤثر و… یک استان در استان های هم جوار و منطقه اجرا شود.
برگزاری همایش بین المللی تورگردانان در ایران
تیموری با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگ تورگردانان در سطح بین المللی اظهار داشت: برای این همایش از کشورهای حوزه هدف گردشگری ایران دعوت می نماییم و در حاشیه آن نشست های بی تو بی با فعالان کشورهای بازار هدف گردشگری ایران برگزار می شود، همین طور تورهای آشنا سازی برای کشورهای هدف که بیشتر کشورهای همسایه و منطقه هستند، برگزار خواهیم کرد.
معاون گردشگری عنوان کرد: برگزاری روز گردشگری ایران در چهار کشور ترکیه، آذربایجان، آلمان و هندوستان که بازارهای هدف ما هستند، در نظر گرفته شده است.
او درباره دیگر برنامه های معاونت گردشگری برای تحریک تقاضای سفر در سطح بین المللی اظهار داشت: هشت تور آشناسازی بین المللی و نشست های بی تو بی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عمان، ارمنستان، پاکستان، روسیه، عراق و افغانستان توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و چهار تور آشناسازی بین المللی و نشست بی تو بی از کشورهای چین، هندوستان، آلمان، فرانسه توسط جامعه تخصصی تورگردانان انجام می شود.
تیموری اشاره کرد: از دیگر برنامه ها برای رشد و توسعه گردشگری بین المللی می توان به برگزاری هفته های فرهنگی ایران حداقل در ۱۰ کشور بازار هدف که امکان جذب بالاتری دارند، اشاره نمود.


منبع:

1399/03/29
12:24:30
5.0 / 5
2463
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , بازار , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاویدانی