رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه:

تحریم آمریكا نظر پیروان ادیان را به آستان قدس رضوی جلب می كند

تحریم آمریكا نظر پیروان ادیان را به آستان قدس رضوی جلب می كند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اعلان اینکه حوزه علمیه قم، مراجع و همه مومنان تحریم آمریکا مقابل آستان قدس رضوی و تولیت آنرا محکوم می کنند، اظهار داشت: این تحریم می تواند سبب جلب پیروان ادیان به امام رضا(ع) و آستان حضرت(ع) شود.


آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» در گفت و گو با ایسنا، با محکوم کردن این جنایت جدید آمریکا و در پاسخ به این پرسش که این تحریم چه بُعدی از عداوت و شقاوت دولت آمریکا را نشان می دهد، اظهار نمود: تحریم های آمریکا نوعی دشمنی با ملت ایران، فرهنگ ایران و اعتقادات و باورهای مردم ایران است. زمانی یک مرکز تجاری، اقتصادی و.. را تحریم می کنند، شاید چنین تعبیر شود که آمریکا آن مرکز را در مقابل اهداف طمع ورزانه خود دیده است که آنهم اشتباه است چونکه دنیای امروز با تحریم هیچ سازگاریای ندارد و مردم جهان باید برمبنای منطق تعامل داشته و آزاد زندگی کنند اما کشورهای زورگو و فاقد منطق انسانی، به حربه تحریم متوسل می شوند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: چنان که آمریکا بارها اهداف خودرا از تحریم بیان و تصریح کرده است که می خواهیم چنان فشاری بر مردم ایران وارد نماییم تا مردم ارتباطشان را با نظام قطع کرده و مسئولان چاره ای جز حضور بر سر میز مذاکره با ما نداشته باشند.
وی افزود: این در حالیست که اگر آنها قدری درک و شعور می داشتند باید درمی یافتند که نه مقام معظم رهبری، نه مسئولان و نه مردم مقابل تهدید و تحریم تسلیم نمی شوند و اساسا پایه و اساس انقلاب ما ظلم ستیزی بوده و امروز سردمدار ظالمان دنیا، نظام آمریکا است.
آیت الله حسینی بوشهری با اعلان اینکه اما در این میان تحریم آستان قدس رضوی بسیار عجیب است، اظهار داشت: این آستان بعنوان مرکز توجهات و علاقه و پناهگاه معنوی مردم شناخته می شود و عشق و علاقه مردم به این آستان مثال زدنی است از ین جهت، آمریکا از سر استیصال و درماندگی این دفعه به مقدسات مردم ایران متوسل شده و جایگاهی را که برای یک ملت مورد احترام است، تحریم کرده؛ اینها نیست مگر نفس کشیدن های پایانی ترامپ چون شر او به زودی از سر جهانیان کم می شود.
آیت الله حسینی بوشهری اعلام نمود: هم حوزه علمیه قم، هم مراجع عظام تقلید و نیز همه مومنان و متدینان، این جنایت دولت آمریکا و مشخصاً ترامپ و وزارت خزانه داری آمریکا را محکوم می کنند؛ امید داریم خدای متعال عنایت کند و در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، بساط ظلم و ستم این بدکاران تاریخ معاصر به خودشان بازگردد که خوشبختانه نشانه های آن نیز مشهود است.
وی با اعلان اینکه رسالت و وظیفه دینی همه ما است که مقابل همه حرکات تحریمی آمریکا چه تحریم اشخاص و چه تحریم نهادها خصوصاً تحریم آستان قدس رضوی موضع بگیریم، اظهار داشت: باید توجه داشت این آستان تنها مربوط به ملت ایران نیست بلکه این آستان و مرقد منور مورد توجه همه شیعیان و محبان حضرت ثامن الحجج(ع) در سراسر جهان است.
وی درباره تاثیر این تحریم، اشاره کرد: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ این حرکت می تواند توجه پیروان ادیان آسمانی را به امام رضا(ع) و آستان قدس جلب نماید چون وقتی احساس کنند دولتی یاغی و طغیانگر مقابل مقدسات ملتی موضع گیری کرده است، بیدار و متوجه می شوند و شعاع نورانی بارگاه امام رئوف(ع) فروغ بیشتری می یابد و مردم دنیا از این آستان و وجود مقدس حضرت(ع) شناخت بیشتری می یابند.



0.0 / 5
901
1399/11/02
12:30:27
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
جاویدانی