توسط انتشارات كتابخانه ملی؛

تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد منتشر گردید

تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد منتشر گردید

به گزارش جاویدانی کتاب تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد تالیف محمد گودرزی از جانب انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر گردید.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، کتاب «تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد» از سال ۱۲۸۵ تا ۱۳۳۲، با بررسی تاریخ تحولات اجتماعی انقلاب مشروطیت و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از جانب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انتشار یافته است.
کتاب «تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد» در ۶ فصل تنظیم شده است. در فصل اول «آغاز روزنامه نگاری در بروجرد تا آخر سلطنت رضاشاه» مطرح شده و در ادامه موضوع هایی چون «نگاهی به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در ایران و بروجرد بعد از شهریور ۱۳۲۰»، «مطبوعات بروجرد: بررسی روند انتشار روزنامه راز»، «روزنامه راز، روزنامه ای سیاسی، نگاهی رازگونه به بروجرد» و فصل آخر هم «روزنامه نگاری بعد از روزنامه راز» ذکر شده است.
محمد گودرزی مولف این کتاب در مقدمه این کتاب چنین آورده است: «زمانی که روزنامه و روزنامه نگاری در ایران پدید آمد، از پیدایش آن در اروپا افزون بر دو قرن گذشته بود. پیدایش روزنامه در شهرستان های ایران با تأخیری بیشتر همراه شد. علاوه بر تأخیر بلند مدت، قصه روزنامه نگاری ایرانیان، به داستانی پر غصه و دردناک بدل شد که با همه تلخی ها، برای فعالان عرصه مطبوعات، و جوانان امروز و فردای این سرزمین، تجربه ای کم نظیر و پند و اندرز فراوان دارد.
همزمانی رشد روزنامه نگاری با سیر سریع تحولات اجتماعی، مطالعه‌ی تاریخ جراید و مطبوعات ایران را جذاب تر کرده است. پدیدآور در این اثر کوشیده با تاکید بر اسناد و منابع معتبر تاریخی، شکل گیری روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد، که منطقه ای تأثیرگذار در غرب ایران بزرگ است، در بستر تحولات اجتماعی دوره‌ی سرنوشت ساز میان انقلاب مشروطیت و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را تبیین کند و گوشه ای از تلاشهای مشتاقانه و شکست های روزنامه نگاران ایرانی را بازگو کند.»
در نتیجه گیری این پژوهش با عنوان «سخن آخر» و سپس در چهار پیوست، گزیده مقالات، مکاتبات و تصاویر اسناد شرکت روشنایی بروجرد و تصاویر ازروزنامه ها، روزنامه نگاران و دست اندرکاران مطبوعات منطقه بروجرد عرضه شده است.

0.0 / 5
862
1400/02/22
22:43:54
تگهای خبر: شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
جاویدانی