بلندترین داستان غدیر تجدید چاپ شد؛

روایت حذیفه یمانی از ماجرای غدیرخم و ولایت امیرالمومنین

روایت حذیفه یمانی از ماجرای غدیرخم و ولایت امیرالمومنین

جاویدانی: بیست و هشتمین چاپ کتاب بلندترین داستان غدیر: به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن نوشته محمدرضا انصاری توسط انتشارات دلیل ما منتشر گردید.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، انتشارات دلیل ما بیست و هشتمین چاپ کتاب «بلندترین داستان غدیر: به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن» اثر محمدرضا انصاری را با شمارگان دو هزار نسخه، ۱۱۰ صفحه و بهای ۱۵ هزار تومان منتشر نمود.
چاپ بیست و هفتم این کتاب سال ۱۳۹۸ با شمارگان هزار نسخه و بهای ۱۱ هزار تومان انتشار یافته بود. اولین چاپ این اثر نیز سال ۱۳۸۱ توسط نشر اعجاز قم با شمارگان ۳ هزار نسخه و بهای ۴۵۰ تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
روایت «بلندترین داستان غدیر: به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن» از این مقرر است که یک جوان کنجکاو ایرانی در شهر مدائن به محضر صحابی گرانقدر پیامبر (ص) به نام حذیفه یمانی می رسد. این دوران حذیفه به فرمان امیرالمومنین (ع) حاکم مدائن است و آن جوان بعد از ۲۵ سال حکومتِ سه خلیفه اول، با پرسش در مورد «امیرالمومنین حقیقی» سوالاتی را مطرح می کند که حذیفه را به سخن وا می دارد و حذیفه بلندترین و کامل ترین داستان واقعه غدیر را با ذکر جزییات بسیاری نقل می کند.
ذکر اسناد و مدارک این روایت و همین طور روایت های دیگر در پانویس و ادامه داستان بعد از روز غدیر تا شهادت آن جوان در جنگ جمل از امتیازات کتاب است. نویسنده همین طور بعد از معرفی اجمالی حذیفه و توضیحی درباره حدیث غدیر، تیسفون یا مداین را به خواننده می شناساند.
همچنین نویسنده از تاریخچه مداین و دوران حکومت و امارت سلمان فارسی و حذیفه برآن سرزمین سخن می گوید. نگاه نویسنده بیشتر معطوف به خطابه بلندی است که حذیفه در تیسفون ایراد کرده و پاسخ هایی که به سوالات آن جوان ایرانی که مسلم نام دارد، داده است. زبان کتاب نیز ساده و همه فهم است و عموم مخاطبان می توانند به آسانی آنرا مطالعه کنند.
حُذَیفه صحابی و صاحب سرّ پیامبر اکرم (ص) و از سابقون در اسلام است که مجاهدت های بسیاری در رکاب پیامبر (ص) کرد و در خیلی از جنگ های صدر اسلام پیامبر (ص) به دین خدا و پیامبر یاری رساند.
حذیفه وی همین طور از اصحاب و شیعیان خاص حضرت امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب (ع) بود و برخی روایات از او بعنوان یکی از ارکان چهارگانه صحابی امیرالمومنین (ع) یاد کرده اند. این صحابی گرانقدر روایات مهم در شان و منزلت حضرت امیر (ع) و دوده (ع) نقل کرده است که در منابع شیعی موجود است. او همین طور از راویان مهم حدیث غدیر است.


منبع:

0.0 / 5
811
1400/04/28
19:47:45
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
جاویدانی