توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛

سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی مشخص شدند

سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی مشخص شدند

جاویدانی: سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری مشخص شدند.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی مشخص شدند. همینطور رویداد بین المللی بازی های جدی، رخدادی سالانه است که به صورت جامع در سه بخش هکاتون، جشنواره و سمپوزیوم به مبحث بازی های جدی می پردازد.
در بخش سمپوزیوم رویداد جایزه بازی های جدی ۱۴۰۲ که بخش مقالات علمی این رویداد است و مخاطب دانشگاهی را هدف خود قرار داده است، از اساتید و سخنرانان برجسته حوزه بازی های جدی دعوت به عمل آمده تا با بیان تجربیات خود و معرفی جدید ترین پیشرفت ها در این عرصه، امکان بروزرسانی و همکاریهای علمی برای متخصصان این حوزه فراهم گردد.
با اعلام دبیرخانه ششمین دوره جایزه بازی های جدی در پروفسور سارا دفریتاس، پروفسور سیلوستر ارناب، امین بابادی و کاتارینا تیلمانس از سخنرانان کلیدی بخش سمپوزیوم بازی های جدی ۱۴۰۲ هستند.
پروفسور سارا دفریتاس
پروفسور سارا دفریتاس؛ استاد تمام و مدیر مؤسسه آینده دیجیتال، از نخستین محققان در حوزه بازی های جدی است. او به درک رابط های کامپیوتری طبیعی انسان و سیستم های پاداش و بازخورد مبتنی بر بازی علاقه مند بوده و کار خویش را در مؤسسه بازی های جدی (دانشگاه کاونتری) مورد سنجش و بررسی قرار داده است.

گزیده ای از چکیده پروفسور سارا دفریتاس در ششمین رویداد بازی جدی:
قدرتمند بودن بازی های جدی، به علت نحوه عملکرد بازی و سرگرمی ها در همراهی با تغییر رفتار و انگیزه است.

این سخنرانی نشان داده است که چگونه بازی ها و سرگرمی برای یادگیری اجتماعی تغییر شکل می یابند.
پروفسور سیلوستر ارناب
پروفسور سیلوستر ارناب استاد علوم بازی (بازی های کاربردی) در دانشگاه کاونتری انگلستان است. ایجاد تجارب جذاب، همدلانه و توانمند از راه شیوه های طراحی بازیگوشانه همچون اشتیاق های ارناب در سوابق حرفه ای خود است. او با انتشار پژوهش های گسترده ازجمله بیشتر از ۱۰۰ مقاله دانشگاهی و کتاب «علم بازی در فضاهای یادگیری ترکیبی» در مورد پتانسیل علم بازی و کاربرد آن در تحول آموزش تحقیق و تدریس می کند.

گزیده ای از چکیده سیلوستر ارناب در ششمین رویداد بازی جدی:
با توجه به نتایجی که از تجربیات مبتنی بر بازی به دست می آیند، اتخاذ نگاهی همدلانه و مبتنی بر خلق مشترک، که مشارکت را در میان کنشگران در فرایند طراحی تقویت می کند، خیلی مهم است.
با تکیه بر تحقیقات، این عرضه روش ها و ابزارهای طراحی بازی جامع را به نمایش می گذارد که موانع ورود را در خلق مشترک از بین می برد و درنهایت منجر به نتایج هدفمند می شود.

این سخنرانی همینطور بینش هایی را از کتاب سیلوستر در مورد "علم بازی در فضاهای یادگیری ترکیبی" به دست خواهد داد.
کاتارینا تیلمانس
کاتارینا تیلمانس محقق، طراح و مدرس رسانه های تعاملی در لابراتوار و مؤسسه توسعه بازی کلن، است. وی در مطالعات و کار خود، خصوصیت های بازی ها را بعنوان ابزاری برای هنر و کنشگری بررسی و ترویج می کند. او رئیس سابق و یکی از اعضای مؤسس شبکه Games for Change Europe است.

گزیده ای از چکیده کاتارینا تیلمانس در ششمین رویداد بازی جدی:
یادگیری سنتی و همینطور بازی های جدی آنالوگ یا دیجیتال از ظرفیت فوق العاده بدن برای پردازش ورودی های چند حسی برای غنی سازی و ادغام نتایج یادگیری استفاده نمی کنند.
درحالی که حقیقت توسعه یافته (XR) اجازه می دهد تا بدن کاربران را به صورت کامل در تجربه گنجانده شود، برنامه های بازی های جدی XR، بااین حال به طور عمده بر تعامل بصری تاکید دارند.

با استفاده از یک رویکرد طراحی بدن محور اختصاصی، بازی های جدی مبتنی بر XR می توانند از امکانات فراوانی برای تبدیل انتقال دانش به یک تجربه شناختی-فیزیکی-عاطفی جامع بهره ببرند.
این ارائه، شرکت کنندگان را با استراتژی هایی برای طراحی فیزیکی معنادار آشنا می کند و آنها را الهام می بخشد تا تجربیات XR را ایجاد کنند.
امین بابادی
امین بابادی توسعه دهنده بازی های ویدئویی و متخصص در هوش مصنوعی است. وی همینطور محقق پسادکتری و برنامه نویس هوش مصنوعی بازی در Bugbear Entertainment Ltd است که در زمینه هوش مصنوعی بازی مسابقه ای کار می کند. او بیشتر از ده سال تجربه بعنوان توسعه دهنده بازی و بیشتر از پنج سال تجربه بعنوان محقق کاربردی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد.

گزیده ای از چکیده دکتر امین بابادی در ششمین رویداد بازی جدی:
ابزارهای هوش مصنوعی با طرز کار آسانی ایجادشده اند که نسبت به گذشته به صورت محسوسی قابل اعتمادتر و هوشمندتر هستند و در زمان کوتاهی شیوه های عملیاتی ما را در خیلی از حوزه ها تغییر داده اند.
در این سخنرانی، مروری از شبیه سازهای مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه می شود و توضیح داده می شود که چگونه از این ابزار میتوان برای ساخت نسل جدیدی از بازی های جدی بهره برد که کاربردهای متفاوتی در حوزه های اتومبیل های خودکار، آموزش حرفه ای، و تحصیلات داشته باشند.

همچنین سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی» مانند دوره های گذشته در لیست کنفرانس های تحت حمایت پایگاه استنادی IEEE Xplore هم قرار گرفته است. مقالات پذیرفته شده در سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی ۱۴۰۲ برای نمایه سازی در پایگاه معتبر استنادی IEEE Xplore به این پایگاه ارسال و نمایه می شوند.
بخش سمپوزیوم این رویداد به همراه آئین اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی روزهای ۳۰ آذر و ۱ دیماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می گردد.


منبع:

1402/08/05
17:12:39
0.0 / 5
248
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , دانشگاه , سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
جاویدانی