امامی مطرح كرد؛

صنعت تبلیغات را به صنعت پوشاک نزدیک کنیم

صنعت تبلیغات را به صنعت پوشاک نزدیک کنیم

جاویدانی: به گزارش جاویدانی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: باید صنعت تبلیغات را به صنعت پوشاک بیشتر نزدیک کنیم؛ بخصوص در حوزه محصولات عفاف و حجاب، تا مردم به تولید کنندگان واقعی دسترسی پیدا کنند.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، عصر امروز پنج شنبه ۲۸ دی با نمایش ۱۸۰ اثر برتر از هزار و ۳۸۰ اثر ارسال شده به این رویداد در موزه هنرهای زیبای مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد راه اندازی شد.
افتتاح این نمایشگاه با حضور همسر شهید فطرتی از شهدای دوران دفاع مقدس که خیاط بود و دختر و همسرش هم درحال فعالیت در همین حوزه هستند، همراه می باشد.
پیش از افتتاح رسمی این رویداد، علیرضا بابایی دبیر این دوره از جشنواره در جمع شرکت کنندگان اظهار داشت: ۲۰ ویژند در قسمت مد و صنعت، ۲۳ ویژند در قسمت مد تراز و آثاری با محور لباس اجتماع، مجلسی، نوجوان و … در این نمایشگاه عرضه شده است که البته در بعضی بخش ها تعداد آثار به داوری نرسیده اما در سالن نمایشگاه به نمایش درآمده اند.

وی اضافه کرد: در قسمت صنعت تبلیغات و سبک پوشش تعداد قابل توجهی آثار به جشنواره ارسال شد که ۳۰ اثر به نمایش در آمد و برای نخستین بار در این بخش فقط تصویر داوری شده است نه لباس.
بابایی اظهار داشت: در سه حوزه طراح پارچه و لباس، الگو و دوخت و سبک سازی و استایل داوری صورت گرفته است. همینطور تعداد کل آثار دریافتی این دوره از جشنواره هزار و ۳۸۰ اثر در دو بخش بود و ۳۰۰ اثر هم در قسمت صنعت تبلیغات و سبک پوشش رسیده است.
در ادامه سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: در این دوره تاکید بر حضور ویژندها بود اما منعی برای حضور طراحان به صورت فردی وجود نداشت و در این دوره از جشنواره بیشتر از ۲۲ کارگاه یک روزه بر مبنای مودبرد یا بیانیه مضمون جشنواره در اقصی نقاط ایران برگزار شده است.
وی افزود: طراحان ما در این کلاس ها با ادبیات علمی تر طراحی بر مبنای شاخصهای ایرانی اسلامی، رنگ، طرح، موتیف و … آشنا شدند. طبعاً یک طراح برای نخستین بار شاید نتواند به مرحله آخر جشنواره برسد اما دیپلم افتخار و گواهی حضور در این کلاس ها به آنها داده می شود.
امامی اظهار داشت: سعدآباد بعنوان فاخرترین موزه گالری ایران میزبان ویژندها، گروه ها، صنعت و سنفی است که دارد پوشاک ایرانی اسلامی تولید می کند و ایرانی بودن را به بزرگ ترین جشن ملی ما یعنی دهه فجر وصل کرده است.
وی افزود: نکته مهم اینست که وقتی یک تولید کننده از طراح ایرانی استفاده می نماید و مردم از یک ویژند ایرانی استفاده می نمایند، اقتصاد ملی ما شکوفا می شود چون پر اشتغال ترین صنعت کشور، صنعت پوشاک بوده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: اگر همین چند میلیاردی که برای لباس قاچاق هزینه می شود، برای خرید لباس ایرانی خرج شود و البته لباس ایرانی سالم تر، زیباتر و شکیل تر باشد مشکلات اقتصادی هم به مدد این صنعت حل می شود.
وی افزود: ما از هنر زندگی و سبک زندگی مردم صحبت می نماییم بنابراین این که می بینید در هر قسمتی از نمایشگاه آثار یک ویژند خاص ابه نمایش درآمده است، دلیل آن احترام به کسانی است که افسر جنگ اقتصادی در حوزه پوشاک هستند و آمده اند تا در جشنواره بهترین آثارشان را برای سال جاری و شب عید عرضه کنند.
امامی اظهار داشت: از امشب بیشتر از ۱۵۰ تابلوی بزرگ در سرتاسر شهر تهران با اسم ویژندهای برتر جشنواره مد و لباس فجر این برندها را به مدت پنج روز تبلیغ می کنند. یعنی یک قدم در تبلیغات به برندهای شرکت کننده در جشنواره فجر کمک کرده ایم تا به روزی برسیم که یک مانتوی خوب، لباس اجتماع خوب و … بتواند در تابلوهای شهری تهران تبلیغات کند.

وی افزود: تبلیغات در تهران گران است و مسؤلان شهرداری تهران این حسن نیت را داشتند که ویژندها را به تبلیغات مجانی میهمان کنند و به ما قول داده اند غیر از تخفیف فرهنگی درصدی هم تخفیف ویژه برای مد و لباس و پوشاک حجاب داشته باشند. اگر ما چادر جدید یک ویژند را در اقصی نقاط ایران به صورت عفیفانه و متناسب با فرهنگ و ارزش های خودمان تبلیغ نماییم آن چادر به طور گسترده به فروش می رسد و قیمت آن متعادل می شود. ما باید صنعت تبلیغات را به صنعت پوشاک بیشتر نزدیک نماییم بخصوص در حوزه محصولات عفاف و حجاب تا مردم به تولید کنندگان واقعی دسترسی پیدا کنند.
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار داشت: همه تولیدکنندگان حداقل یک صفحه مجازی دارند اما خیلی از مردم آنها را نمی شناسند ما با تبلیغات محیطی که از امشب در تهران صورت می گیرد، تلاش در شناساندن ویژندهای ایرانی داریم.
امامی با تاکید بر این که بخش تبلیغات مد و لباس را باید ایرانی نماییم، اظهار داشت: من اسم این را گذاشته ام ملی شدن صنعت تبلیغات مد ایران. پوشاک ما ملی هست و ویژندهای بزرگی در حوزه محصولات حجاب، لباس مجلسی، کت و شلوار و … داریم اما تبلیغات ما باید متناسب با فرهنگ خود ما باشد و چون متناسب نبوده تلویزیون تبلیغات در ارتباط با پوشاک را پخش نمی کرد. ما با هوش مصنوعی و با استفاده از موقعیت پردازی های جدید که بخشی را در تصاویر همین جشنواره می بینید می توانیم یک مانتوی زنانه را در تلویزیون تبلیغ نماییم و این منجر به افزایش و رونق اقتصاد حجاب می شود.
در ادامه مراسم سیدمحمد هاشمی، جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسؤلان از نمایشگاه جشنواره مد و لباس فجر بازدید نمودند.
نمایشگاه دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر تا روز چهارشنبه چهارم بهمن از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برپاست.


منبع:

1402/10/29
12:52:26
0.0 / 5
236
تگهای خبر: جشنواره , حقوق , خرید , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاویدانی