هوش مصنوعی مولد تجربه سفر را تغییر می دهد

هوش مصنوعی مولد تجربه سفر را تغییر می دهد

جاویدانی: خراسان رضوی برنامه ریزی سفر با هوش مصنوعی مولد این امکان را برای گردشگران فراهم می آورد که باتوجه به علایق و سلیقه خود فقط در چند دقیقه سفری به یادماندنی را تجربه کنند.


احساس خستگی می کنید و به جایی برای تجدید قوا نیاز دارید، اما مطمئن نیستید کجا بروید؟ جایی می خواهید که فقط قهوه محلی سرو کند و بتوانید نقاشی های هنرمندان محلی را تماشا کنید؟ یا به اجاره اسکوتر برقی برای گشت و گذار در یک شهر علاقه دارید؟ تصور کنید چقدر مفید خواهد بود که یک دوست آگاه به سفر در دسترس باشد تا بر مبنای احساسات ما، این گشت و گذارهای مسافرتی را در زمان حقیقی برنامه ریزی و هدایت کند.
خوان لوئیس نیکولائو، استاد کسب وکار می گوید: حالا نیاز به تصور نیست برای اینکه هوش مصنوعی مولد می تواند دقیقاً همین کار را انجام دهد. هوش مصنوعی مولد بعنوان یک لایه شناختی عمل می کند که می تواند حال و هوا یا انرژی مسافر را تفسیر و پاسخ را در زمان حقیقی شخصی سازی کند.
وی اظهار نمود: خدمات گردشگری نوعی تجربه هستند به این معنا که دوست ما، هوش مصنوعی مولد، مقرر است با ما تصور همینطور احساس و حال و هوایی داشته باشد و در نهایت آن چه نیاز داریم و می خواهیم انجام دهیم، پیش بینی نماید. نتیجه این عملکرد، تجربیات مشترک و متناسب با فرد است.
برای مسافران، هوش مصنوعی می تواند قبل، حین و پس از سفر مورد استفاده قرار گیرد. با بهره گیری از وبسایت هوش مصنوعی یا یک برنامه تلفن هوشمند، امکان ایجاد تجربه شخصی سازی شده برای همه فراهم می شود. مسافران می توانند پیش از سفر، گردشگری خویش را برنامه ریزی کرده و گزینه های مختلفی را بررسی نمایند. در حالیکه گردشگران در مسافرت هستند، می توانند گزینه های مختلفی را انتخاب نموده و با هوش مصنوعی همکاری کنند و تصمیم بگیرند کدام مورد برای آنان در زمان حقیقی، بهترین گزینه است. گردشگران می توانند از دوست خود، هوش مصنوعی مولد، جهت کمک به بررسی آنلاین سفرهای آینده استفاده و در برنامه ریزی خود به آن مراجعه نمایند.
اگر مسافری با هوش مصنوعی مولد در مورد پیاده روی یا بازدید از یک کافی شاپ محلی در طول تعطیلات خود صحبت می کند، برنامه هوش مصنوعی می تواند در صورت درخواست انرژی زیاد، پیاده روی را پیشنهاد دهد؛ مسافر می تواند بگوید: «من احساس انرژی می کنم و می خواهم امروز به گشت و گذار بپردازم. بعضی از فعالیتهای فضای باز محبوب در این منطقه کدامند؟»
این اتفاق می تواند در مورد پیشنهادهای کم انرژی هم رخ دهد و امکان دارد به پیشنهاد نوشیدن قهوه بجای پیاده روی منجر شود. یک سوال می تواند این باشد: «من روز گذشته پیاده روی کردم و امروز احساس خستگی می کنم. چه فعالیتهای تفریحی در این مکان محبوب هستند؟»

نیکولائو برای درک بهتر پویایی بین گردشگران و هوش مصنوعی مولد، هشت حوزه تحقیقاتی کلیدی در حوزه گردشگری و چگونگی تاثیر آنها بر ۱۵ موردی که نشان دهنده عملکرد اصلی هوش مصنوعی مولد در گردشگری هستند را شناسایی کرد.
یکی از حوزه های تحقیقاتی، رفتار مصرف کننده و چگونگی جذب مسافران به سفر آرام و گردشگری آگاهانه است. نیکولائو اظهار داشت: هوش مصنوعی مولد می تواند بعنوان تسهیل کننده ذهن آگاهی عمل کند و تجربیاتی را پیشنهاد دهد که مسافران را تشویق می کند که با محیط اطراف خود به روش های آگاهانه تری تعامل داشته باشند. بعنوان مثال، بازدید از یک کافی شاپ محلی بجای یک کافی شاپ زنجیره ای.
هفت حوزه تحقیقاتی دیگر شامل عرضه، عوامل مخرب، پایداری، اخلاق، عملکرد، محصول و تقاضا می شود. این استاد کسب وکار می گوید: بر خلاف نسخه های قبلی هوش مصنوعی، هوش مصنوعی مولد، استدلال و تولید محتوا مانند انسان را شبیه سازی می کند. در حالیکه پیشینیان آن پاسخ های مبتنی بر منطق یا خدمات اتوماسیون عرضه می دادند، هوش مصنوعی مولد قدرت هم آفرینی، تعامل عاطفی و... را دارد و به شکل پویا بینش های گردشگری عرضه می کند.
در حالیکه هوش مصنوعی مولد می تواند مزایایی برای مسافران داشته باشد، وی اخطار می دهد که ما باید از اطلاعاتی که در هوش مصنوعی قرار می دهیم، آگاه باشیم. این یک مسئله اخلاقی است برای اینکه اگر بیش از اندازه اطلاعات عرضه دهیم، امکان دارد خطرناک باشد برای اینکه در این صورت بعضی از نهادها، اطلاعاتی در مورد احساسات ما خواهند داشت. هنوز این مسایل باید حل شوند و چیزی است که ما بعنوان کاربران و مصرف کنندگان، باید مراقب آن باشیم.
بگفته سایت فیز، نیکولائو با ادغام بیشتر هوش مصنوعی مولد در اکوسیستم گردشگری، بر اهمیت توجه مسافران به احتمالات و نگرانی های در ارتباط با حریم خصوصی تأکید می کند.
نتایج این مطالعه در نشریه «گردشگری هوشمند» (Smart Tourism) پخش شده است.




منبع:

0.0 / 5
7
1404/09/29
10:30:14
تگهای خبر: تفریح , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
دیدنیهای جاویدانی

چالشیهای جاویدانی

تازه های جاویدانی

جاویدانی