نقشه جامع راهبردی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) رونمایی می گردد

نقشه جامع راهبردی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) رونمایی می گردد

جاویدانی: دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با بیان این خبر كه همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۳۰۰ جلسه در ایران و ۴۱ كشور جهان برگزار می شود، اظهار داشت: امكان دارد امسال بنا به دلایلی نتوانیم مراسم شیرخوارگان حسینی را در مصلای تهران برگزار نماییم. ما برای تمام برنامه هایی كه در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) داریم، برنامه تدوین كرده ایم.



به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، داود منافی پور ظهر امروز (سه شنبه ۱۳ شهریور) در نشست خبری شانزدهمین مراسم بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر ضد السلام با بیان این مطلب كه در سال قبل این مراسم در حدود ۴۵۰۰ نقطه از ایران و جهان برگزار شد، اظهار نمود: ما دو بخش برنامه برای بزرگداشت مجمع جهانی حضرت علی اصغر ضد السلام داریم كه امسال در آستانه ۱۵ سال دوم این مراسم هستیم و طبق برآوردها پیش بینی شده است كه بیش از ۵۳۰۰ جلسه در ایران و ۴۱ كشور جهان برگزار گردد. اما منابع غیررسمی از آن حكایت می كند كه مراسم بالای ۶۰۰۰ در كشور داریم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب كه بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی (ع) در حرم علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می گردد و مساحت صحن بیش از ۱۰ هزار هكتار است، اظهار داشت: ما درصدد هستیم كه این مراسم را در شهرهای سنی نشین و سایر كشورها برگزار نماییم و دومین شهری كه بر روی آن تمركز داشته ایم، استان اصفهان است كه اجتماع شیرخوارگان حسینی در میدان امام خمینی (ره) برگزار می گردد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خاطرنشان كرد: نكته ای كه در تهران اتفاق افتاده و قابل تامل بوده، این است كه امسال بنا به دلایلی به ما اجازه برگزاری این مجلس را در مصلی نداده اند. در حالیكه همواره این مراسم مردمی بوده است و هیچگاه به صورت دولتی و یا با بودجه دولتی برگزار نشده است. در خارج از كشور هم به دو علت پسرفت داشته ایم. یكی به علت گرانی بوده كه ما نتوانسته ایم همچون هر سال پارچه های لباس شیرخوارگان را تهیه كرده و در اختیار شركت كنندگان قرار بدهیم. اگر سال قبل برای تهیه بیش از ۱۲۰۰۰ لباس، چهار میلیون تومان هزینه می شد امسال باید ۱۵ میلیون تومان پرداخت نماییم و این خود سبب شده كه نتوانیم به طور گسترده این مراسم را در سایر كشورها برگزار نماییم و همان گونه كه گفتم به علت مشكلاتی كه با مصلا به وجود آمده است، تمام سفرها به خارج كنسل شده است.

او در ادامه با تاكید بر این مطلب كه ما درصدد هستیم از داوران گینس دعوت نماییم كه این مراسم را به ثبت جهانی برسانند، تصریح كرد: از دیگر برنامه های ما رونمایی از نقشه جامع راهبردی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) است. دكترین مجمع را سال قبل رونمایی كردیم و به محضر رهبری عرضه داده ایم و امیدواریم بعد از تایید ایشان به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شود. این دكتری بر اساس پیام امام صادق (ع) تهیه شده است كه امام فرمودند: «شیعه پیش از ظهور باید حیات خویش را از كربلا بگیرد» و نخستین پیام ما این است كه مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) را به جهان معرفی نماییم. ما با برگزاری این مجالس حتی به مسیحیت هم ورود پیدا كرده ایم و كشورها اروپایی درصدد هستند كه این مراسم را تحریم كنند اما ما برای تحریم آنها هم برنامه هایی داریم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به این مورد كه CNN بارها ضد این مجالس برنامه هایی را داشته اند و درصدد هستند كه این مجالس را زیر سوال ببرند، اظهار داشت: طبق آمار از هر ۱۰ بانو یك نفر در این مراسم شركت می كنند و طبق پیش بینی های ما درصدد هستیم این آمار را تا چند سال آینده به عدد پنج برسانیم. برنامه هایی هم در بخش بین الملل داریم و در بخش فرهنگی هم درصددیم نمایشگاه بین المللی را در حرم رضوی داشته باشیم. تمام امكانات ما مردمی است و هیچگاه برای برپایی این مراسم از بودجه های دولتی استفاده نكرده ایم.

وی با تاكید بر این كه سوالی كه امسال مطرح می گردد این است كه چرا با وجود مردمی بودن این مراسم مانع حضور ما در مصلی شده اند. ما از مسئولان فرهنگی و مدیران مصلا توقع داریم كه این مجموعه مردمی را نادیده نگیرند. ما برای تك تك مراسم ها و برنامه هایی كه داشته ایم، برنامه ریزی كرده ایم. مراسم نذرنامه خوانی كه در مصلا و سایر مناطق كشور برگزار می شود، مورد توجه دشمنان قرار گرفته است و آنها درصددند این نذرنامه خوانی را از بین ببرند. ما از مسئولان فرهنگی این توقع را داریم كه زیربناهای فرهنگی كه برای این مورد شده است را در نظر بگیرند نه اینكه ۱۲ روز مانده به محرم به ما بگویند كه نمی توان در مصلا برنامه برگزار كرد. ما توقع نداریم كه كار فرهنگی كه از جانب مردم است نادیده گرفته شود.




5.0 / 5
4362
1397/06/14
13:40:23
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
جاویدانی