قائم مقام صدا و سیما:

پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشكلات كشور است

پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشكلات كشور است

جاویدانی: قائم مقام سازمان صدا و سیما اظهار داشت: اگر به دژ عاشورا پناه ببریم بر مشكلات فائق خواهیم آمد.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، سید رمضان علی موسوی مقدم در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی كه در باغ گلستان خرم آباد برگزار شد، اظهار نمود: امروز كشور به مشكلات فراوانی مبتلا است و پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشكلات كشور است.

وی افزود: بحر عظیم و اقیانوس بیكران و فرهنگ عاشورا در حدی است كه از هر زاویه ای نگاه كنی ناگفته های فراوانی دارد كه باید آنان را گفت و پند گرفت چراكه همه روز عاشورا و همه جا كربلاست.

موسوی مقدم با اشاره به وصف عاشورا در كتاب حماسه حسینی، تصریح كرد: در كتاب حماسه حسینی آمده است حسین(ع) سرود انسانیت است، این در حالیست كه عاشورا از نظر قدرت حماسه و از لحاظ انسانی بودن پرارزش است.

قائم مقام سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، صبر، استقامت، آزادی خواهی و حفظ آرامش روانی در سخت ترین شرایط را از خصلت های والای انسانی در عاشورا ذكر كرد و افزود: سرور و سالار شهیدان در برابر بی رحمی ها، قساوت ها، كینه ها و ستم ها قرار گرفت اما آنچه حسین(ع) بیان كرد انسانیت واقعی بود.

وی با اشاره به این كه در قرن بیست ویكم به فراوانی ظلم و ستم گرفتاریم، افزود: فریاد بلند عاشورا امروز در جهان طنین افكن است و از ظالمان و سران كفر باید پرسید چرا مردم بحرین، عراق، یمن، فلسطین و لبنان به ناحق كشته می شوند.

موسوی مقدم به طنین فریاد اباعبدالله اشاره نمود و اضافه كرد: امروز فریاد حسین(ع) در آن لحظه كه كه قنداق شش ماهه اش را گرفت و فرمود این فرزند گناهی ندارد، بلند است چونكه خون كودكان امروز هم به ناحق ریخته می گردد.

قائم مقام سازمان صداوسیما، امام حسین(ع) را سرود انسانیت برای مظلومان دانست و اضافه كرد: راه امام حسین(ع) راه هیهات من الذله است این در حالیست كه امروز دنیا آزادگی را به مسلخ می برد و حقوق اولیه انسان ها را زیر پا می گذارد.

وی با اشاره به این كه كشور ما به انواع گرفتاری ها مبتلاست، تصریح كرد: اگر به دژ عاشورا پناه ببریم بر مشكلات فائق خواهیم آمد این در حالیست كه گزینش دین واقعی سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد و عزت و شرف در گرو به باورمندی به دین است.




5.0 / 5
4249
1397/06/16
00:46:31
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
جاویدانی