نگاهی به كتابی آمریكایی با مضمون سیاسیون دین دزد!

چگونه پوپولیست ها مذهب را ربودند؟

چگونه پوپولیست ها مذهب را ربودند؟

جاویدانی: نویسندگان كتاب نجات مردم؛ چگونه پوپولیست ها مذهب را ربودند معتقدند كه دموكراسی های غربی در حال تجربه موج جدیدی از پوپولیسم دست راستی هستند كه می خواهد دین را برای اهداف خود به كار ببندد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، كتاب «نجات مردم: چگونه پوپولیست ها مذهب را ربودند» كه دارای فصل هایی با عناوین «ایالات متحده»، «انگلیس»، «فرانسه»، «ایتالیا»، «اتریش»، «هلند»، «لهستان» و «اسراییل» است، به بررسی این مورد می پردازد كه چگونه جنبش های پوپولیستی از مذهب برای اهداف خود استفاده می نمایند و مقامات كلیسا به آنها چه واكنشی نشان می دهند.
نویسندگان این كتاب ادعا می كنند كه پوپولیست ها دین را بیشتر از اینكه یك اعتقاد بدانند، از آن برای تولید یك حس تعلق استفاده می نمایند و می خواهند با به كارگرفتن هویت و سنت های مذهبی، تعریف متناسب با خواسته خودشان ازمفهوم «مردم» را عرضه كنند.
این كتاب می گوید پوپولیست ها در تلاشند تا با جا انداختن این مورد كه مسلمانان «دشمن اصلی مردم» هستند، ادعا كنند كه جوامع مسیحی مورد تهدید و تهاجم اسلام گرایی و مسلمانان قرار گرفته است؛ از این رو آنها مفهوم «مردم» و «ضد مردم» را همانطور كه خودشان مایلند نشان می دهند.
در حالی كه كلیه نخبگان كلیساها استفاده از ادیان مذهبی در امور سیاسی را محكوم می كنند، پوپولیست ها كمترین توجهی به این مورد ندارند و خویش را بعنوان ناجیان واقعی مردم معرفی می كنند. كتاب «نجات مردم: چگونه پوپولیست ها مذهب را ربودند» نتایج مخرب این پدیده سیاسی را مورد بررسی قرار داده است.

این كتاب نوشته «نادیا مرزوكی»، «دونكان مك دانل» و «اولیور روی» است و انتشارات دانشگاه آكسفورد آن را در قالب 288 صفحه منتشر نموده است.

5.0 / 5
4308
1397/06/31
12:57:01
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
جاویدانی