دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد:

پیاده روی اربعین هم افزایی دینی و فرهنگی را به دنبال دارد

پیاده روی اربعین هم افزایی دینی و فرهنگی را به دنبال دارد

جاویدانی: دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینكه امسال ۱۰ موكب مشترك متشكل از جوانان و نوجوانان را در مرز داریم اظهار داشت: در این موكب ها فعالیت های فرهنگی نشات گرفته از شعار انتخابی « «حب الحسین یجمعنا» را در دستور كار قرار داده ایم.


حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در گفت وگو با ایسنا، با تشریح برنامه های كانون های فرهنگی و هنری مساجد در روزهای اربعین اظهار نمود: ما امسال موكب های مشتركی را بین كشور ایران و عراق داریم كه این موكب ها تشكیل شده از جوانان ایرانی و عراقی است كه بخشی از آن در مرز برپا می گردد و بخشی دیگر در كشور عراق. برپایی این موكب ها به علت این است كه بتوانیم هم افزایی را در روزهای اربعین بیشتر نماییم و بر همین مبنا از شعار تعیین شده یعنی «حب الحسین یجمعنا» بهره برده ایم و موكب ها با همین شعار فعالیت خویش را انجام می دهند.
وی تصریح كرد: ما ۱۰ موكب در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داریم كه همه آنها تشكیل شده از جوانان و نوجوانان فعال در مساجد هستند. در این موكب ها علاوه بر اینكه پذیرایی از زائران صورت می گیرد بیشتر تلاش كردیم برنامه های فرهنگی مثل تواشیح، قرائت قرآن، برنامه نقاشی برای كودكان، سخنرانی به سه زبان اردو، انگلیسی و فارسی را داشته باشیم و هر موكب حداقل ۲۰ نیرو از كانون های مساجد را از سراسر كشور در خود جای می دهد.
ارزانی خاطرنشان كرد: شعاری كه امسال انتخاب شده بسیار پرارزش است و می تواند سبب وحدت بیشتر بین مردم ایران و عراق شود. همانگونه كه در رسانه ها و فضای مجازی دیده ایم مردم عراق از مردم ایران دعوت كرده اند و از آنها با شور و حرارت خاصی پذیرایی می كنند. پس این پیاده روی می تواند هم افزایی دینی و فرهنگی را تولید كند. كودكان و نوجوانان ما باید بدانند كه ما و مردم عراق هم مذهب و هم مرام هستیم و اشتراكات زیادی داریم. جوانان و نوجوانان با دریافت این اطلاعات راحت تر می تواند به سمت فعالیت های دینی مشترك حركت كنند.



5.0 / 5
4156
1397/07/24
19:27:46
تگهای خبر: فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
جاویدانی