رئیس كمیته بانوان اربعین:

دشمن شناسی و معرفت افزایی برای زائران اربعین، محور باشد

دشمن شناسی و معرفت افزایی برای زائران اربعین، محور باشد

جاویدانی: رئیس كمیته بانوان اربعین با تاكید بر این مطلب كه درصدد هستیم در موكب های پیاده روی اربعین برنامه های فرهنگی و مشاوره ای را برای بانوان داشته باشیم، اظهار داشت: سوغات شركت كنندگان در این مراسم كسب معرفت و بصیرت برای خود و خانواده هایشان باشد.



لاله افتخاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برنامه های كمیته بانوان در روزهای پیاده روی اربعین اظهار نمود: ما از ماه های گذشته چند نشست علمی و تخصصی در ارتباط با مبحث اربعین كه بر مبنای پیشنهاد هیات اندیشه ورزان این كمیته بوده است به میزبانی بنیاد ایران شناسی و همینطور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار كرده ایم.

وی تصریح كرد: در این نشست ها علاوه بر اینكه از كارشناسان داخلی و خارجی استفاده كردیم، از میهمانان خارجی هم بهره بردیم و اساتید و طلاب در این نشست ها حضور داشتند. مقرر است ادامه این نشست ها فرهنگی در شهر كربلا برگزار گردد. درصدد هستیم در موكب هایی كه راه اندازی كرده ایم، برای بانوان و تمام شركت كنندگان در مراسم پیاده روی اربعین برنامه های فرهنگی و مشاوره ای را داشته باشیم.

رییس كمیته بانوان اربعین تصریح كرد: برنامه های محوری هم در استان های مرزی برگزار كرده ایم و شعار محوری "ما رایت الا جمیلا" و همینطور شعار محوری امسال یعنی "الحسین یجمعنا" از محورهای برنامه های فرهنگی و آموزشی ما در موكب ها است. مردم با شور و نشاطی كه دارند و در این مراسم حاضر می شوند، با بهره گیری از این برنامه های فرهنگی می توانند معرفت بیشتری را در این سفر كسب كنند.

افتخاری تصریح كرد: این یك پیاده روی ملی و بین المللی است و زائران در آن می توانند با دریافت مطالب علمی در ارتباط با سبك زندگی، دشمن شناسی، ولایت مداری و... معرفت بیشتری را از این سفر معنوی كسب كنند. اینگونه می توان سوغات زائران در این مراسم، را كسب معرفت و بصیرت برای خانواده ها قرار داد. شركت كنندگان در این مراسم پرفیض می توانند با رعایت اخلاص، حق الناس و احكام شرعی اندوخته ای برای دنیا و آخرت خود تهیه كنند.

او در ادامه با اشاره به سفارش های برای زائران اظهار داشت: زائران شركت كننده در این مراسم تلاش كنند وارد موكب هایی كه امكان دارد مطالب انحرافی در آن ها وجود داشته باشند نشوند. برنامه های محوری امسال فرزندان شهدا هستند و فرزندان شهدا همواره می توانند كانون همبستگی باشند. هر یك از شركت كنندگان به نیابت از شهیدی در این مراسم حاضر شوند و فراموش نكنند كه اهداف آن ها چه بوده است و در این پیاده روی ادامه دادن راه شهدا را در خود تقویت نمایند.




5.0 / 5
4179
1397/08/01
20:02:11
تگهای خبر: فرهنگ , فرهنگ و ارشاد اسلامی , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
جاویدانی