كتابی برای آموزش سبك زندگی پیامبر(ص) به كودكان

كتابی برای آموزش سبك زندگی پیامبر(ص) به كودكان

جاویدانی: یك كارشناس امور كتابخانه ها اظهار داشت: مجموعه «محمد صلی الله ضد و آله و سلم مثل گُل بود»، اثری برای آموزش سبك زندگی پیامبر (ص) به كودكان است.


سیدجمال حقیرالسادات در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: كتاب «محمد صلی الله ضد و آله و سلم مثل گُل بود» را غلامرضا حیدری ابهری در ۹۶ صفحه به رشته تحریر درآورده است و توسط انتشارات بوستان فدك در نهاد كتابخانه های عمومی خراسان رضوی عرضه می گردد.

او اضافه كرد: وجودش مایه خیر و بركت بود، آرامش، وقار و سیمای متفكرش او را از همه هم سالانش متمایز می ساخت و در راستی و درستی و ادای امانت و مهربانی با دیگران بی بدیل بود. از بدو كودكی، رنج یتیمی، روح و جان لطیفش را آزرد اما همچنان مؤدب ترین كودك روزگار بود؛ گویا به جای والدین، پروراننده نیكوتری به تربیت دُرّ یتیم مدینه همت گماشته بود كه او را از هر آموزشی بی نیاز ساخت و امین بزرگوار مكه، بهترین الگو برای آموزش انسان ها در طول تاریخ شد.

كارشناس امور كتابخانه های اداره كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار نمود: مهم ترین نیاز جامعه اسلامی ما تربیت انسان هایی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت ها و وظایف خود در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت است و مسئولیت تربیت چنین انسانی بعد از خانواده بر عهده دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش است و برپایه این نیاز «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» در سال ۱۳۹۰ تصویب و برای اجرا به تمامی مدارس ابلاغ گردید.

او اضافه كرد: بدون شك برای ادای این فریضه مهم آموزشی به الگوی مناسب و جامع الشرایطی نیاز داریم كه با بررسی سیره و رفتار رسول اعظم صلی الله ضد و آله و سلم از كودكی تا جوانی و از جوانی تا پیری، الگویی شایسته تر از ایشان نخواهیم یافت.

حقیرالسادات تصریح كرد: مجموعه «محمد صلی الله ضد و آله و سلم مثل گُل بود»، هر چهار حوزه مدنظر آموزش كودكان در ارتباط با خدا، خود، خَلق (مردم) و خلقت را پوشش می دهد و در چهل محور اصلی و ملموس سبك زندگی اسلامی را به كودكان می آموزد.

كارشناس امور كتابخانه های اداره كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان كرد: «چرا باید بسم الله بگوییم، چرا باید نماز بخوانیم، چرا باید دعا نماییم، چرا باید قرآن بخوانیم، چرا باید مسواك بزنیم، چرا باید مرتب حمام برویم و بدنمان را بشوییم، چرا باید ناخن هایمان را كوتاه نماییم، چرا باید پرخوری نكنیم، چرا باید شكرگزاری نماییم، چرا باید عجله نكنیم، چرا باید نظم را رعایت نماییم، چرا باید در كارهایمان مشورت نماییم، چرا باید كار نماییم و چرا باید در سختی ها صبور باشیم» ازجمله مهم ترین سؤالات كودكانه ای است كه در این كتاب به آن ها پاسخ داده می شود.




5.0 / 5
3979
1397/08/11
23:47:00
تگهای خبر: فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
جاویدانی