نماینده ولی فقیه در عراق:

در تبلیغ اساس كار باید بر جذب باشد

در تبلیغ اساس كار باید بر جذب باشد

جاویدانی: نماینده ولی فقیه در عراق اظهار داشت: در تبلیغ اساس كار باید بر جذب باشد.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، آیت الله سیدمجتبی حسینی شامگاه گذشته در ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با مبحث "محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ" در شبی كه مصادف بود با شهادت امام حسن عسكری(ع) و سی وهفتمین سالگرد ارتحال مفسر كبیر قرآن علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره)، در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در بین جمعی از فضلا و طلاب ایرانی و بین المللی، از تجربیات تبلیغی خود در كشور عراق سخن گفت و علاوه بر تاكید بر قرآن و نهج البلاغه محور بودن یك تبلیغ خوب، فرصت های ارزشمند تبلیغی را برشمرد.
وی بیان كرد: در سوریه خطبه های نماز جمعه را بر مبنای قرآن تنظیم كردم و از اول قرآن، «یا ایها الذین آمنو»ه ارا یكی یكی یافته و تفسیر می كردم كه ۱۰۰ مورد بود و بعد از آن هم به تفسیر «یا ایها الناس»ها پرداختم كه آن هم ۲۰ مورد بود و مجموعا هشت سال خطبه های ما تامین بود.
آیت الله حسینی با اشاره به اینكه تبلیغ فقط عبارت از گفتار نیست و انواع و اقسامی دارد كه نوع رفتار ما حائز اهمیت می باشد، اظهار نمود: در تبلیغ اساس كار باید بر جذب باشد چونكه اگر مخاطب احساس كند كه او را دوست داشته و قصد خیر او را داریم، با مبلغ بهتر همراه می گردد.
او با تاكید براینكه بعد از سقوط صدام، ملت عراق از نظر رشد فرهنگی و انقلابی جهش مثبت داشته، خاطرنشان كرد: با اینكه دشمن سال های زیادی در عراق به دنبال ترویج بی دینی بوده است اما حالا برای مردم عراق، ولایت فقیه یك اصل است و تعبیر «سید الولی» بر زبانشان جاری است. آنها حتی راجع به انقلاب و رهبری، سروده هایی دارند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به تلاش آمریكا در خصوص تولید دشمنی میان شیعه و سنی در عراق بعد از صدام، اظهار داشت: الان میان مردم عراق نگرش خصومت عوض شده و در عوض نگرش مودت جانشین شده است.
وی ادامه داد: من خودم به شخصه شاهد احترام و ارتباط خوب اهل سنت با شیعیان بوده ام به گونه ای كه در بعضی مساجد اهل سنت، برای شیعیان مهر گذاشته اند.
نماینده ی ولی فقیه در عراق در باب اهمیت استفاده از هر فرصتی برای تبلیغ، یاد آور شد: این سخن اشتباه است كه سخن گفتن با عده ای از گناهكاران هیچ فایده ای ندارد و آنها هیچ وقت دست از اعمالشان نمی كشند. ما باید در هر شرایطی به رسالت و وظیفه ی خود كه همان تبلیغ است، عمل نماییم.
او با بیان این نكته كه حتی جنگ هم می تواند در جهت تبلیغ، فرصت آفرینی كند و با اشاره به جنگ های عراق، سوریه و یمن اظهار داشت: این جنگ ها فرصت خوبی را برای عالم تشیع بوجود آورده و شیعه بعنوان اسلامی معتدل كه برای همه ی انسان ها جا دارد، در دنیا مطرح گردیده است و ما باید از این فرصت تبلیغی خوب به نحو مطلوب بهره بگیریم.
آیت الله حسینی با اشاره به اینكه شرایط از ۳۰-۲۰ سال قبل بدتر نیست و در كنار مشكلات، پیشرفت های زیادی داشته ایم، تصریح كرد: درست است كه ما دچار مشكلاتی هستیم و باید از مشكلات مردم سخن گفت تا بدانند كه ما هم، دردآشنا هستیم اما نباید سخنان ما، باعث تشدید درد و بروز ناامیدی باشد.




5.0 / 5
4212
1397/08/25
17:48:11
تگهای خبر: فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاویدانی