ترجمه اصول كافی به دنبال دیدن یك خواب

ترجمه اصول كافی به دنبال دیدن یك خواب

جاویدانی: استاد حسین انصاریان ضمن اشاره به این كه اصول كافی معجزه فكر و عقل ائمه الطاهرین(ع) است، اعلام نمود: پس از خوابی كه دیدم ملهم به نوشتن ترجمه اصول كافی شدم.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین استاد حسین انصاریان امروز ۲۲ آذرماه در آیین «رونمایی از كتاب ترجمه اصول كافی» كه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، با بیان این كه هویت خودرا با اعتقاد و یقین از وجود مبارك امام علی(ع) گرفتم، اظهار داشت: برمبنای عرفان شیعه كل ظاهر و باطن جهان از چهره های صفات پروردگار عالم است و هیچ موجودی از خودش چیزی ندارد.

وی افزود: از دوران جوانی معرفی نامه من در خصوص «... انا عبدك الضعیف الذلیل الحقیر المسكین المستكین» است و كارهایی كه انجام دادم، بدون توجه و لطف او امكان پذیر نبود.
استاد حسین انصاریان بیان كرد: شبی خواب دیدم كه از دنیا رفتم و حس می كردم كه مرا در قبر بزرگی گذاشتند و زمانی كه لحد را روی من قرار دادند و رفتند، من در درون خودم برای پاسخ گویی به رسولان الهی آماده می شدم كه دیدم هنوز نیامدند و یك بار متوجه نرمی خاك زیر بدنم شدم. قبر وسیعی بود و از جایم بلند شدم و با انگشتم رو سطح نرم خاك مقاله ای در وصف اباعبدالله الحسین(ع) نوشتم كه بار ادبی و عاطفی بالایی داشت و درانتها مقاله با نام امام حسین(ع) امضا كردم و صدایی را شنیدم كه گفت به شما اجازه دادند به دنیا برگردید و كارهای خودرا انجام دهید.
استاد انصاریان افزود: پس از خوابی كه دیدم ملهم شدم كه كتاب باعظمت شفابخش اصول كافی را كه معجزه فكر و عقل ائمه طاهرین(ع) است ترجمه كنم؛ به این امید كه ترجمه به خانه های مردم راه پیدا كند و شیعه تا جایی كه این كتاب به چاپ می رسد از فرهنگ اهل بیت(ع) آگاه شود.
وی با بیان این كه حدود چهار هزار روایات در این كتاب وجود دارد، اظهار نمود: ائمه طاهرین دستورعمل برای انسان ها تا روز قیامت را در این كتاب قرار دادند و تا شیعه یا مرجع تقلید یك دفعه این كتاب را نخواند متوجه مدلول تشیع و فرهنگ اهل بیت(ع) نخواهد شد.
استاد انصاریان ضمن تاكید بر اهمیت كتاب اصول كافی، اظهار داشت: در اجازه نامه های فقهای گذشته به شاگردان خود كه در حد مرجعیت بودند از نقل روایات كتاب اصول كافی استفاده می كردند و ارتباط عمیقی با این كتاب داشتند پس حیف است اگر امروز از چنین كتابی باعظمتی غافل باشیم.
وی خاظرنشان كرد: امام علی(ع) زمان قرائت دعا برای كمیل بن زیاد نخعی سر بر خاك گذاشتند و تا اختتام دعا گریستند و خستگی برای ایشان معنا نداشت و برای دومین بار پگاه روز بعد برای كمیل قرائت كردند و اصرار كرد كه ای كمیل این دعا را شب ۱۵شعبان و شب های جمعه تلاوت كن و اگر نمی توانی حداقل یك دفعه در زندگی ات شب جمعه این دعا را قرائت كن پس با پرونده این دعا وارد بر پرودگار شوی.
استاد انصاریان با بیان كه مورد لطف و عنایت الهی قرار گرفته است، اضافه كرد: مسئله مهم در ترجمه كتاب سوژه فقه الحدیث و اصطلاح شناسی روایات بود كه در این كتاب به كار رفته است و با دقت فراوانی كه در روایات استفاده كردم متوجه غیرمعتبر و دروغ بودن یكی از روایات شدم. این روایت معروف به روایت حماویه است و به كمك بهراد جعفری كه سی جلد تحلیل الكافی را نوشتند متوجه شدیم كه یك كاتب مرجعی مسلك این روایت را به اصول كافی افزوده است و اعتباری ندارد.





5.0 / 5
4281
1397/09/24
19:04:48
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
جاویدانی