هم زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

گلستان انقلاب منتشر گردید

گلستان انقلاب منتشر گردید

به گزارش جاویدانی كتاب گلستان انقلاب حاصل بررسی ها و نقطه نظرات مستند و آمارهای واقعی كارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف درباره انقلاب اسلامی منتشر گردید.



كتاب «گلستان انقلاب» حاصل بررسی ها و نقطه نظرات مستند و آمارهای واقعی كارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف است كه در برنامه‌ی «شنبه­ های انقلاب» در طول ۴۱ هفته از اردیبهشت تا بهمن سال جاری، عرضه شده است. این كتاب در سه فصل با عناوین و زیر مجموعه­ های ذیل تدوین گردیده است:
فصل اوّل: دستاوردهای انقلاب اسلامی
در این فصل دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه­های آزادی و حقوق بشر، استقلال و اقتدار بین المللی، حاكمیت ولایت فقیه، مشاركت عمومی، تعالی انسان، عدالت، استكبار ستیزی، وحدت مذاهب، ادیان و مذاهب، بسیج و جوانان، قانون گذاری و امنیت عرضه شده است.
فصل دوم: چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت
در این فصل، اهم توطئه­های دشمنان در محورهای مختلف بررسی شده است. توطئه‌ی تجزیه طلبان، توطئه‌ی تفرقه افكن مذهبی، توطئه­های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی، بین المللی، توطئه در حوزه های علم و فناوری، اندیشه‌ی اسلامی و ایدة حكومت در نظام اسلامی از جمله‌ی این توطئه­ها است.
فصل سوم: پیشرفت های ایران در سایه‌ی انقلاب و نظام اسلامی
در این فصل بخشی از پیشرفت های ایران در چند حوزه بررسی شده است: قرآن، روحانیت و حوزه­های علمیه، تعلیم و تربیت، آموزش عالی، علم و فناوری و نخبگان، مساجد و نماز، شعائر اسلامی و انقلابی، زنان و خانواده، شعر و ادبیات، كتاب و نشر، تئاتر و نمایش، هنرهای تجسمی، سرود و موسیقی، فیلم و سینما، صداوسیما، مطوعات و خبرگزاری ها، رفاه و سطح زندگی، ورزش، گردشگری و زیارت، اقتصاد، زیر ساخت های عمرانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، كشاورزی و منابع طبیعی، صنعت، سلامت و بهداشت، اقتدار دفاعی، روستاها و عشایر.
در بخشی از مقدمة این كتاب انگیزة این بررسی­ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چنین مطرح شده است:
«به فضل پروردگار هم دستاوردهای انقلاب اسلامی و هم پیشرفت های ملت ایران در پرتو این انقلاب بسیار درخشان و خیره كننده است اما این درخشش زمانی بیشتر جلوه می كند كه بدانیم این پیروزی ها تحت چه شرایط سختی حاصل شده است.
تمام توطئه هایی كه طواغیت طول تاریخ ضد نهضت های مردمی و آزادی خواستار به كار گرفته اند در ابعادی بسیار وسیع تر ضد انقلاب اسلامی به كار گرفته شد. در طول این چهل سال قدرت های سلطه گر در هر چیز با یكدیگر درگیر بوده اند و در یك مسئله همه‌ی سلطه گران اتفاق نظر داشته اند كه آن هم چیزی جز نابودی انقلاب اسلامی نبوده است. اگر نظام سلطه‌ی جهانی هر انقلاب را با به كارگیری یك اهرم نظامی یا سیاسی یا... به تسلیم كشیده است ضد انقلاب اسلامی تمام مه‌یلفه ها و اهرم های قدرت به كار گرفته شده است.
مرور یك واقعیت به خوبی تفاوت حجم توطئه ها ضد انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب ها روشن می كند. شیطان بزرگ، آمریكا، برای تأثیرگذاری فرهنگی و به شكست كشاندن انقلاب كمونیستی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با استفاده از جنگ روانی تنها و تنها یك رسانه‌ی صوتی روسی زبان به نام "رادیو آزادی" را به كار گرفت.
اما امروز ۸۰ كانال رادیویی و ۱۹۵ شبكه‌ی تلویزیونی ماهواره ای به زبان فارسی و گویش های ایرانی مشغول تهاجم به باورهای دینی، ارزش های اخلاقی و تفرقه افكنی قومی و مذهبی و ترویج فساد و فحشاء و تخریب سبك زندگی مردم ایران است. به این سبب در فصل دوم كتاب مروری بر توطئه ها و نقشه های شیطانی برای نابودسازی انقلاب و براندازی نظام اسلامی كرده ایم تا معلوم باشد اگر انقلاب ودستاوردهای آن حفظ شده و اگر در سایه‌ی انقلاب اسلامی پیشرفت های خیره كننده ای نصیب مردم ایران شده است این پیروزی ها در شرایط متعارف و معمولی نبوده بلكه زیر سخت ترین تهاجمات حاصل شده است.
این سنگ اندازی ها در مواردی كارگر افتاده و مشكلاتی را برای ما بوجود آورده است لكن در خیلی از موارد ملت مؤمن و انقلابی ایران بر موانع غلبه كرده و به پیشرفت های مورد انتظار دست یافته است. دشمن كه از شكل گیری یك نظام الگوی ضد استكباری الهام بخش برای ملت های جهان به شدت وحشت دارد در مواردی كه موفق نمی گردد جلوی پیشرفت این الگو را بگیرد تمام قدرت رسانه ای و ترفندهای روانی خویش را برای انكار این پیشرفت ها و جلوه كردن آن در افكار عمومی ملت ها به كار می بندد بنابراین شاهد شبهات فراوان و تردید افكنی های زیاد نسبت به پیشرفت های ملت ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و هستیم.»
مؤسسه‌ی فرهنگی هنری قدرولایت، این كتاب را در قطع وزیری با ۴۷۲ صفحه و قیمت ۳۰۰۰۰ تومان منتشر نموده است.

5.0 / 5
4450
1397/11/15
21:22:49
تگهای خبر: فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
جاویدانی