حسینی كوهساری عنوان كرد

تاكید بر توسعه گردشگری دینی

تاكید بر توسعه گردشگری دینی

به گزارش جاویدانی مدیر امور بین الملل حوزه های علمیه از تعیین سرفصل ها و عناوین مختلف در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری یاد كرد و اظهار داشت: یكی از محورهایی كه در گام دوم انقلاب اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد توسعه گردشگری بخصوص در حوزه گردشگری دینی است.


به گزارش جاویدانی به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسینی كوهساری بامداد امروز در مراسم افتتاحیه دومین نشست ملی گردشكری معنوی كه در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینكه ۱۰درصد اقتصاد جهانی بر اساس گردشگری می باشد، اظهار نمود: مردم دنیا بیشتر از ۱۰هزار میلیارد دلار برای گردشگری هزینه می كنند و كاركردهایی همچون آموزشی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی كه در حوزه گردشگری دنبال می شود قابل توجه است.

وی با اشاره به اینكه گردشگری دینی از محورهای مختلف با دیگر گردشگری ها متفاوت می باشد، میزان ماندگاری گردشگری دینی بسیار بالاست چراكه تنها نوع گردشگری می باشد كه یك توریست را بیشتر از صدبار به سمت خود جذب می كند و در گردشگری معنوی كمترین مشكلات و حاشیه ها را شاهد می باشیم.

مدیر امور بین الملل حوزه های علمیه كشور با تاكید بر اینكه امتداد تاثیر گردشگری دینی نسبت به انواع گردشگری ها بیشتر است، خاطرنشان كرد: توریست دینی پس از آخر سفر خود نه فقط در حوزه های دینی بلكه در حوزه های مختلف اجتماعی تقویت می شود.

او به حضور سالانه بیشتر از ۱۰ میلیون زائر در مسجد مقدس جمكران اشاره نمود و اظهار داشت: حرم مطهر امام رضا ضد السلام فقط در عید نوروز بیشتر از ۲۰ میلیون زائر دارد و در طول سال هم از میلیون ها زائر بین المللی میزبانی می كند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی كوهساری با اشاره به اینكه حالا مهم ترین مبحث های مورد نظر گردشگر ها جایگاه زنان در اسلام و حكومت اسلامی است، بیان كرد: تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، معرفی امنیت ایران اسلامی و ترویج نگاه درست اسلام به بانوان همچون محورهای اصلی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر امور بین الملل حوزه های علمیه كشور با اشاره به اینكه وجود ۱۱ هزار شهید از اهل سنت در آمار شهدای دفاع مقدس نشان از فرامذهبی بودن آرمان های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان كرد: فعالان در حوزه گردشگری معنوی باید با انجام مخاطب شناسی مورد نظر شبهات را از قبل دانسته و برای رفع آنها تلاش كنند.




5.0 / 5
4405
1397/12/02
19:13:48
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
جاویدانی