توسط نشر پوینده انجام شد؛

عرضه چاپ سوم كتابی درباره رفتار مردم با خود

عرضه چاپ سوم كتابی درباره رفتار مردم با خود

به گزارش جاویدانی كتاب چرا مردمان خوب به خود بد می كنند (چگونه دشمن خود نباشیم) نوشته دبی فورد با ترجمه مهدی قراچه داغی توسط نشر پوینده به چاپ سوم رسید.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، كتاب «چرا مردمان خوب به خود بد می كنند (چگونه دشمن خود نباشیم)» نوشته دبی فورد با ترجمه مهدی قراچه داغی توسط نشر پوینده اخیرا به چاپ سوم رسیده است.
چاپ اول این كتاب در سال ۸۹ از راه رسید و حالا چاپ سوم آن عرضه شده است.
نویسنده كتاب می گوید بررسی در این باره كه چرا آدم های خوب كارهای بد انجام می دهند و چرا ما تبدیل به بدترین دشمنان خود می شویم یكی از بررسی های مفصلی است كه هر فردی می تواند انجام دهد. این یك بررسی روشنگرانه است كه نشان داده است تحت تأثیر چه عوامل اقداماتی ضد خود صورت می دهیم. این سفر، فرد را به قلب دوگانگی تاریكی و روشنایی می برد كه در هر انسانی وجود دارد.
این كتاب دو بخش اصلی دارد؛ بخش اول «نبرد بی انتها» و بخش دوم «پیمان صلح» كه هركدام به فصول مختلفی تقسیم شده اند.
در قسمتی از این كتاب می خوانیم:
و بعد ناگهان روزی فرا می رسد كه نمی توانید زندانی را كه خویش را در آن قرار داده اید تحمل كنید.
سعی می كنید از زندان واقع در پس نقاب خود فرار كنید. اما وقتی تلاش می كنید از این خویشتن مصنوعی بگریزید، هراستان شما را به جای اول برمی گرداند چونكه نمی خواهد شرم ناشی از گستاخی، بی ادبی، خودخواهی و دوست داشتنی نبودن را تحمل كنید.
ممكن است شرمتان از آن رو باشد كه خویش را آدم مطرحی نمی دانید. فكر می كنید كه صفر مطلق هستید. در دبیرستان تلاش كردید این حقیقت را پنهان سازید. در نتیجه تلاش كردید یك موفق بزرگ شوید. به شورای دانش آموزی پیوستید. در مسابقات شركت كردید. بیست سال بعد هیچ مقداری از موفقیت نمی تواند آن رضایت خاطری را كه دنبالش بودید تأمین كند. آن تهی بودنی را احساس می كنید كه سبب می شود دنبال معنای بیشتری بروید و هدف جدیدی را جستجو كنید. متوجه می شوید در زندگی چیزهایی مهمتر از موفقیت هم وجود دارد. اما وقتی به خواسته خود نزدیك می شوید بار دیگر شرم ناشی از گذشته ها از طریق می رسند و حالا تلاش می كنید نقابتان را پهن تر كنید.
وقتی نقاب بر چهره مان محكم می شود تحت تأثیر نقابی كه انتخاب كردیم قرار می گیریم. اگر «دختر خوب» هستیم از هر فرصتی برای نشان دادن مفید و مهربان بودن خود استفاده می نماییم. اگر «قربانی» باشیم پیوسته خویش را به مخاطره می اندازیم، می گذاریم از ما بهره كشی كنند و از ما به سود خود سوءاستفاده كنند.
اگر تاییدطلب هستیم و می خواهیم دیگران را هرطور شده راضی نماییم، دنبال كسانی می گردیم كه به تأیید آنها احتیاج داریم. آنها هم از ما می خواهند كارهایی برای آنها بكنیم. به عبارت دیگر در هر شرایط كسانی را می یابیم و كارهایی می نماییم كه به ما تضمین بدهند می توانیم همان نقش قبلی را بارها و بارها تكرار نمائیم.
چاپ سوم این كتاب با ۱۸۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

5.0 / 5
4385
1397/12/25
11:59:36
تگهای خبر: سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
جاویدانی