رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

پشتیبانی از جایزه جهانی و مبحث فلسطین ایمانی، اعتقادی، قلبی و عملی است

پشتیبانی از جایزه جهانی و مبحث فلسطین ایمانی، اعتقادی، قلبی و عملی است

به گزارش جاویدانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری جایزه جهانی فلسطین اظهار داشت: حمایت ما از جایزه جهانی و مبحث فلسطین؛ ایمانی، اعتقادی، قلبی و عملی است.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در نشستی صمیمانه با اعضای شورای سیاست گذاری جایزه جهانی فلسطین - پرویز، میثم نیلی، علیرضا غزوه، سردار ناظری رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس، استاد تراد حماده شاعر و نویسنده لبنانی و وزیر كابینه لبنان در دورهٔ قبل و نایب رییس شورای سیاست گذاری جایزه جهانی فلسطین، استاد بدیع الاصبور شاعر و نویسنده سوری و از مؤسسین جایزه جهانی فلسطین، دكتر زارعی رئیس انجمن ناشران جهان اسلام، مهدی رعد و حماده از لبنان، اراوی رئیس ناشران كشور عراق و رئیس نمایشگاه بین المللی بغداد، ولید الحمد استاد دانشگاه و شاعر لبنانی، شكیبایی رئیس خبرگزاری قدسنا، هور سوم او غلو از نویسندگان و ناشران كشور تركیه و صابر علی مریم مدیر مؤسسه ادبی فرهنگی در پاكستان و از فعالان مبارزه با صهیونیسم در این كشور؛ كه در سالن اجتماعات حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، ملاقات و گفتگو كرد.
در ابتدای این مراسم تراد حماده- نایب رییس شورای سیاست گذاری جایزه جهانی فلسطین خطاب به حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی اظهار داشت: ما امیدواریم كه از سفارش و راهنمایی و همینطور همكاری شما و سازمان تبلیغات اسلامی بهره مند شویم و در زمینهٔ تبادل تجربه ها و طرح های موجود در حوزه دفاع از فلسطین همكاری نماییم.
وی در مورد اهمیت تبلیغ و مبحث جایزه فلسطین خاطرنشان كرد: لزوم این جایزه برمی گردد به اهمیت مبحث فلسطین كه یك قضیه محوری و اولویت اصلی ما است و ما معتقدیم حل وفصل تمام مسائل موجود حول محور عدالت در جهان اسلام از راه فلسطین قابل تحقق است.
استاد تراد حماده با اشاره به اینكه مبحث فلسطین یك لزوم وجودی دارد و موضوعی ریشه دار و اصیل است و این اصالت در حوزه ادبیات هم جریان دارد عنوان داشت: مبحث فلسطین به صورت كل یك مبحث انسانی است و در حوزه آزادی خواهی، عواطف و نوع دوستی سبب تعالی انسان می شود.
نایب رییس شورای سیاست گذاری جایزه جهانی فلسطین، اظهار داشت: جایزه جهانی فلسطین كه در ارتباط مستقیم با مبحث فلسطین است یك جایزه ضروری، تكلیفی و امری است كه باید عهده دار انجام آن شد.
وی ادامه داد: یكی از اهداف شكل گیری جایزه جهانی فلسطین این است كه جوانان را برای تحقیق و نوشتن و ناشران را برای انتشار كتب مختلف در مورد فلسطین تشویق نماییم و نتیجه و دستاورد تمام این فعالیت ها درنهایت تشویق و ترغیب مردم به خواندن كتاب در مورد فلسطین است.
این شاعر و نویسنده لبنانی با اشاره به این مورد كه جمهوری اسلامی توسط امام خمینی (ره) كه یك عالم، حكیم، عارف و شاعر بود بنیان گذاری شد تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران یكی از جمهوری های نادر در جهان است كه یك حكیم عارف و شاعر آنرا بناكرده است و این جایزه هم عشق و حب جمهوری اسلامی نسبت به مبحث فلسطین را نشان داده است و باید قدردان ارزش هایی بود كه امام خمینی (ره) بنیانگذاری كردند.
پرویز هم در این مراسم افزود: باهمتی كه دوستان در مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام دادند درنهایت جایزه جهانی فلسطین شكل گرفت و یك شورای سیاست گذاری برای این جایزه تعیین شد همینطور یك شورای اجرایی هم تشكیل شد تا پیگیر كارها باشد در این راستا فراخوانی آماده و بنا شد ظرف مدت ۶ ماه آثار از سراسر جهان جمع آوری شود و بعد مورد داوری قرار بگیرند.
پرویز بیان كرد: در جلسه اول شورای سیاست گذاری در مورد این مورد كه ما عنوان این جایزه را مقاومت بگذاریم یا فلسطین بحث شد و نظر جمع این بود كه فلسطین در واقع محور مقاومت است. همینطور در انجمن قلم ایران یك جایزه داخلی برای فلسطین مصوب شد كه مقدمه ای است برای این جایزه جهانی.
وی ادامه داد: باید گفت دوستانی كه در خارج از كشور و در جبهه مقاومت فعالیت دارند، خبرگزاری قدسنا و جمعیت پشتیبانی از مردم فلسطین در تأسیس جایزه بسیار كمك كردند و امیدوارم این جمع آوری آثار در مورد فلسطین به افزایش تولیدات در این عرصه منجر شود.
الراوی- رئیس ناشران كشور عراق و رئیس نمایشگاه بین المللی كتاب بغداد اظهار داشت: ما در مورد یك مبحث مهم بحث می نماییم و آن آزادی سرزمین مقدس فلسطین است اما چند نكته در این میان وجود دارد كه مایلم آنها را مطرح كنم.
مدیر و رئیس نمایشگاه بین المللی كتاب بغداد تصریح كرد: حضور كم رنگ جمهوری اسلامی در نمایشگاه بین المللی بغداد مشهود بود. این مورد برای ما سخت و دردناك است كه شاهد باشیم جمهوری اسلامی ایران با این تاریخ و فرهنگ عمیق در چنین سطحی در نمایشگاه شركت نماید.
وی خطاب به حجت الاسلام قمی اظهار داشت: از شما می خواهم در چنین عرصه هایی كه حضور تبلیغی بسیار اهمیت دارد مساعدت و همكاری كنید تا شاهد حضور بیشتر ناشران ایرانی باشیم. كشورهای دیگر حضوری گسترده در این نمایشگاه دارند. بعنوان مثال كشور مصر با ۱۱۴ غرفه در نمایشگاه بین المللی بغداد شركت كرد و عربستان سعودی در غرفه ای ۶۰۰ متری آثار خویش را به منصهٔ ظهور گذاشته است و ۲۳ كشور در این نمایشگاه حضور دارند. صابر علی مریم مدیر مؤسسه ادبی فرهنگی در پاكستان در این دیدار ضمن بیان این مورد در كشور پاكستان یك سازمان مردم نهاد در پشتیبانی از فلسطین وجود دارد و مدت ۲ سال است كه فعالیت می كند و بنا دارد تا فعالیت های خویش را گسترش دهد اظهار داشت: از سال ۲۰۱۱ این سازمان مردم نهاد با هند، ایران، لبنان و دیگر كشورها در اروپا در عرصه صهیونیسم ستیزی به صورت اشتراكی فعالیت می كن ند و در یك برهه زمان. از راه سوریه و بعد از راه مصر با كشتی؛ كمك های این سازمان مردم نهاد به غزه ارسال می شد البته باید اظهار داشت كه در گذشته این همه فعالیت در مورد فلسطین در پاكستان وجود نداشته و حتی امروز در پاكستان، خبرگزاری قدس در مبحث فلسطین فعالیت می كند.
زارعی- رئیس انجمن ناشران جهان اسلام در ادامه این نشست اظهار نمود: این نگاه واقع بینانه كه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید عمق نگاه استراتژیك رهبر معظم انقلاب را نشان می دهد؛ این دیدگاه ژئوپلتیك جهان اسلام را به ژئو استراتژیك ارتقا می دهد؛ فرمایش رهبر انقلاب در این مورد برای ما یك امر ولایی و راهبردی است. ما وظیفه داریم این عمق استراتژیك را در عرصه های مختلف به منصه ظهور برسانیم و یكی از مهم ترین این عرصه ها عرصه فكر، اندیشه، قلم و ادبیات است. و در این بین حوزه ی نشر و ادب مؤثرترین حوزه به حساب می آید.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی -رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در انتها این نشست بابیان اینكه خوشحالم كه عضوی از این جمع هستم تاكید كرد: حمایت ما از جایزه جهانی و مبحث مهم فلسطین؛ ایمانی، اعتقادی، قلبی و عملی است و این مورد هم به خاطر فهم ما از حق، عدالت، مكتب و اسلام است و ما باور داریم كه «و من أَصدَقُ مِنَ اللَّهِ قیلًا» و «إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ».
وی خاطرنشان كرد: امام خمینی (ره) شاعر و حكیم بودند و این تعبیر را حضرت آیت الله خامنه ای در مورد امام خمینی فرمودند كه امام (ره) حكیم بودند. حكیم به باطن نظر می كند. و اگر امام (ره) از فتح لبنان و فلسطین سخن گفتند و حضرت آیت الله خامنه ای از این و عده قریب الوقوع نابودی صهیونیسم سخن به میان آوردند برای ما این سخنان حجت است.
قمی با تاكید بر اینكه ما خادم خادمین و مجاهدین آرمان فلسطین و قدس هستیم. تصریح كرد: ما نمی توانیم به مبحث گردن زدن افراد طالب حق در عربستان سعودی بی تفاوت بمانیم. چه در مقام یك مسئول و چه بعنوان یك انسانی كه طالب حق و عدالت است.
در انتها این مراسم هور سوم او غلو از نویسندگان و ناشران كشور تركیه چندین كتاب انتشار یافته توسط ناشران تركیه را به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هدیه داد.



5.0 / 5
4130
1398/02/08
22:19:56
تگهای خبر: تبلیغات اسلامی , دانشگاه , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
جاویدانی