مدیر حوزه های علمیه كشور :

ادارات سالم یكی از طریق ‏های آرامش مردم است

ادارات سالم یكی از طریق ‏های آرامش مردم است

جاویدانی: مدیر حوزه های علمیه كشور اظهار داشت: امروز برای ادامه و اداره كشور نیازمند خودباوری و خودساختگی مسئولان و ملت هستیم.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، آیت الله «علیرضا اعرافی» در خطبه های نماز عید فطر میبد ضمن تبریك فرا رسیدن عید بندگی و عبادت یك ماه مسلمانان، اظهار داشت: برپا داشتن نماز عید فطر دارای اجری بزرگ است كه خداوند به مسلمانان عطا كرده و از گناهان بزرگ آنها در این ماه چشم پوشی كرده و با سفارش بر تزكیه نفس در امورات دینی، مسلمانان را به بندگی و تقوا دعوت كرده است.
امام جمعه میبد با بیان این كه خودساختگی در مسائل معنوی و اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: برای ساخته شدن باید اهل محاسبه باشیم و در انجام امورات دینی مانند یك حساب گر عمل نماییم تا در آزمون الهی موفق و پیروز باشیم.
آیت الله اعرافی در ادامه بیان كرد: امروز با صدها مشكل در داخل و خارج كشور مواجه هستیم، اما دارای یك قدرت مستقل و قوی در جهان هستیم چونكه بر گفتمان اخلاق و معنویت تكیه كرده ایم و باید آنرا ادامه دهیم.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری، اضافه كرد: بیانیه گام دوم، آغاز عصر جدیدی برای تغییر موازنه قوا و آماده سازی برای ساختن تمدنی است كه شانه به شانه تمدن های بزرگ عالم می‏ زند پس باید مورد توجه همه مسئولان، ملت و خصوصاً جوانان قرار گیرد.
مدیر حوزه های علمیه كشور اظهار داشت: برای ادامه و اداره كشور نیازمند به خودباوری هستیم و مسئولان و مردم باید خودرا باور كنند و در این خودباوری نیازمند ابتكار، خلاقیت، شجاعت، وحدت و همكاری هستیم.
وی مهم ترین وحدت را وحدت فرماندهی دانست و اضافه كرد: امروز بیشتر از پیش نیازمند به وحدت فرماندهی هستیم و باید راه فرماندهی را بپیمایم و با راهنمایی‏های مقام معظم رهبری و با تاكید بر ابتكار و جوانان و قدرت شخصی و بدون نیاز به بیگانگان، كشور را بسازیم.
امام جمعه میبد یكی از طریق ‏های آرامش مردم را ادارات سالم نام برد و اظهار نمود: مسئولان باید تلاش كنند تا ادارات ما مظهر پاكی و سلامت باشد و برگرفته از عقل، دانش و بینش باشند و از رشوه و پارتی بازی به دور باشند تا مردم در آن احساس امنیت و آرامش كند.
توجه به مسائل ازدواج جوانان، كاهش ازدواج، افزایش سن ازدواج، طلاق، مسئله جمعیت، لطمه های اجتماعی، جرائم راهنمایی و رانندگی دیگر مسائلی بود كه آیت الله اعرافی در خطبه های نماز عید فطر به آن پرداخت و از مسئولان خواست تا در جهت رفع این مسائل تلاش و همت كنند.






منبع:

5.0 / 5
4538
1398/03/18
14:13:46
تگهای خبر: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
جاویدانی