در دیدار ابراهیمی تركمان با وزیر فرهنگ تركیه

اعلام سال فرهنگی ایران و تركیه

اعلام سال فرهنگی ایران و تركیه

به گزارش جاویدانی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار وزیر فرهنگ و گردشگری تركیه، پیشنهاد اعلام سال فرهنگی دو كشور را داد.


به گزارش جاویدانی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كه بعنوان رئیس كمیته فرهنگ و گردشگری بیست وهفتمین اجلاس كمسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه به همراه رئیس جمهوری ایران به آنكارا سفر كرده است، امروز (25 شهریورماه) با محمد نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری تركیه دیدار و گفتگو كرد.
ابراهیمی تركمان با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی ایران و تركیه تاكید كرد: لازم است با استفاده از ظرفیت بالای فرهنگی موجود دو كشور، مناسبات فرهنگی فی درخلال را توسعه دهیم.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد اجرای طرح ها و برنامه های مشترك فرهنگی بین ایران و تركیه را داد و با اشاره به اهمیت گفتگو در ایجاد تفاهم و همدلی، راه اندازی كنفرانس های سالانه گفت وگوهای فرهنگی در موضوعات مورد علاقه بین دو كشور را مهم تلقی نمود.
وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت بالای دو كشور در زمینه فیلم و سینما، پیشنهاد برگزاری هفته های فیلم و ساخت فیلم مشترك را داد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در انتها سخنانش، پیشنهاد اعلام سال فرهنگی دو كشور به منظور اجرای پروژه های متقابل فرهنگی را داد.
آماده همكاری با ایران و گسترش روابط فرهنگی هستیم
محمد نوری ارسوی در سخنانی، با استقبال از نامگذاری سال 2021 بعنوان سال فرهنگی بین دو كشور بر تشكیل كمیته مشترك جهت برنامه ریزی لازم تاكید كرد.
وزیر فرهنگ و گردشگری تركیه با اشاره به سفرهای مكرر خود به ایران، اظهار داشت: تصویری كه رسانه های غربی از ایران عرضه می دهند، واقعی نیست.
وی همچنین، آمادگی وزارت فرهنگ و گردشگری تركیه برای هرگونه همكاری فرهنگی با ایران را اعلام نمود.
در انتها این دیدار مقرر شد گروهی متشكل از معاون وزیر فرهنگ تركیه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنكارا نسبت به جمع آوری و بررسی طرح ها و برنامه های فرهنگی مربوط به «سال فرهنگی ایران و تركیه» تشكیل گردد.



5.0 / 5
4039
1398/06/26
14:58:35
تگهای خبر: سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
جاویدانی