آیین تكریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه ای مهر-۲

تیرانداز: رسانه های انقلابی افراد غیرانقلابی را هم جذب كنند

تیرانداز: رسانه های انقلابی افراد غیرانقلابی را هم جذب كنند

به گزارش جاویدانی مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: رسانه های انقلابی باید افراد غیرانقلابی را هم جذب كنند.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، پیام تیرانداز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم خبرگزاری مهر، با اشاره به اینكه توفیق داشتم در خبرگزاری مهر چند وقتی را خدمتگزاری كنم، اظهار داشت: اخبار مربوط به تغییرات مدیریتی خبرگزاری را دنبال می كردم و می خواستم بدانم مقرر است چه اتفاقی برای این رسانه بیفتد. متوجه شدم دوستان دیگری هم كه در این خبرگزاری سابقه حضور و فعالیت داشتند، این تغییرات را دنبال می كردند و نسبت به آن حساس بودند.
وی افزود: تلاش هایی در سال های گذشته در خبرگزاری مهر اتفاق افتاده كه این رسانه را دوست داشتنی كرده است؛ از همه همكاران خودم در این خبرگزاری خصوصاً دكتر علی عسگری تقدیر می كنم. درواقع ایشان مدیری هوشمند و فهمیده در عرصه رسانه است. این مساله را از سال ۱۵ سال قبل كه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ایشان همكار بودم، دریافتم.
تیرانداز سپس اظهار داشت: تلاقی آغاز ماه مهر و آغاز تحولات مدیریتی در خبرگزاری مهر را به فال نیك می گیرم و امیدوارم روند این رشد هر چه سریعتر تسهیل شود.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به نوع ماموریت رسانه های انقلابی تاكید كرد: امروز در جنگ چندبُعدی قرار داریم و نیروهای اصلی این نبرد، اهالی رسانه هستند؛ این یك جنگ چندبُعدی است كه برای حضور در آن، باید به درستی شناخته شود.
وی اضافه كرد: در بُعد اول رسانه های انقلابی باید جنگ با باطل و خصوصاً مبارزه با نظام سلطه را دنبال كنند. درواقع در جنگ نابرابری هستیم كه دشمنان از تجهیزات لجستیكی و امكانات فراوانی بهره می برند؛ امكاناتی كه ما در رسانه های انقلابی نمی توانیم از آن استفاده نمائیم همچون دروغ، شایعه و هتك حیثیت افراد. این امكانات برای آنهاست و در مقایسه با امكانات ما قابل قیاس نیست اما ما در این سو اعتقاد به خداوند را داریم و از این جهت از دشمنان خود جلوتر هستیم.
مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: در بُعد دوم این جنگ چند بُعدی ما درگیر با جنگ با نفس خود هستیم؛ نباید فراموش كرد یك لحظه غفلت می تواند ما را به خسارت بیاندازد بدین سبب لازم است نیروهای این نبرد، اهل مراقبه باشند. از طرف دیگر، پیروزی این جبهه، نیاز به دانش و فقه دارد. باید فقه رسانه ای را درك نماییم و تجهیزاتی را برای سربازان انقلاب به كار ببریم.
وی اظهار داشت: خداوند وعده نصرت داده و اگر به درستی گام برداریم، پیروز می شویم.
تیرانداز در ادامه سفارش ای هم به همكاران رسانه ای خود داشت و در این زمینه اظهار داشت: فعالیت رسانه ای، انسان مردد نمی خواهد. همانطور كه در یك جنگ سخت، تردید می تواند خسارت بار باشد، در جنگ رسانه ای هم تردید امكان ناپذیر است. تصور كنید پهپادی كه اخیرا توسط جمهوری اسلامی ایران سقوط كرد، اگر نیروها در برخورد با آن تردید می كردند، آن پهپاد خسارت زیادی را وارد می كرد بدین سبب در حوزه رسانه هم باید تردیدها را كنار گذاشت چونكه این تردید، جبهه رسانه ای را تضعیف می كند.
این عضو سابق خبرگزاری مهر در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی در مورد انقلابی گری ارائه داد.
وی با اشاره به اینكه انقلابی گری به معنای تولید محتوا برای مخاطب انقلابی نیست، تاكید كرد: رسانه ای همچون «مهر» این شانس را داشته است كه توده های متكثری را همراه خود سازد. در فعالیت رسانه ای انقلابی باید مخاطب شناسی كرد و توده های مختلف را با خود همراه ساخت. ادبیات ما باید به شكلی باشد حتی افرادی كه دلبسته انقلاب نیستند هم با آن همراه شوند البته ما نباید هویت انقلابی مان را پنهان نماییم و پنهان كردن هویت، كار درستی نیست.
تیرانداز اضافه كرد: این فعالیت اغنایی را باید از جایی آغاز كرد كه اجازه عدم ارتباط با مخاطب را ندهیم. امكان دارد مخاطبی مبانی انقلابی را قبول نداشته باشد اما نگاه ما را بپذیرد یا مبانی ما را قبول داشته باشد و موارد دیگر را نپذیرد یا عقلانیت ما را پذیرفته باشد اما در نگاه و با مبانی همراهی نداشته باشد. در این فعالیت رسانه ای باید مخاطبان را با رسانه انقلابی همراه كرد بر این اساس خبرگزاری مهر می بایست با وجود وظایف رسانه ای اصلی همچون صادق بودن، باید رویكرد علمی و نگاهی عالمانه داشته باشد.
مدیرعامل خبرگزاری فارس درانتها افزود: رسانه های دنیا (اشاره به برخی رسانه های ضد انقلاب) ماموریت سیاه نمایی دارند و در جبهه رسانه های انقلابی نباید اجازه رشد و توسعه یأس را در جامعه بدهیم.


منبع:

5.0 / 5
4201
1398/07/01
19:20:55
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
جاویدانی