چهارشنبه این هفته؛

نشست نقد و بررسی رمان دیو برگزار می گردد

نشست نقد و بررسی رمان دیو برگزار می گردد

جاویدانی: نشست نقد و بررسی رمان دیو نوشته والتر دین مایرز روز چهارشنبه ۲۴ مهر در كتابفروشی نشر پیدایش برگزار می گردد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، نشست نقد و بررسی رمان «دیو» نوشته والتر دین مایرز روز چهارشنبه ۲۴ مهر در چارچوب یكی از جلسات «دورهمی های» نشر پیدایش در كتابفروشی این ناشر برگزار می گردد.
این كتاب شهریورماه امسال با ترجمه شیدا رنجبر منتشر گردید. نسخه اصلی این رمان در سال ۱۹۹۹ با عنوان «monster» چاپ شد كه جایزه مایكل ال پرینتز، دیپلم افتخار جایزه كارتاكینگ و نامزدی بخش نهایی جایزه كتاب ملی آمریكا را برای نویسنده اش به ارمغان آورد. ویراست اول ترجمه پیش رو هم در سال ۸۴ با نام «دیو» منتشر گردید.
«دیو» درباره نوجوان سیاه پوستی به نام استیو هارمون است كه به جرم قتل در زندان به سر می برد. بسته به نتیجه محاكمه، شاید استیو تا آخر عمرش مجبور باشد در زندان بماند. وی در این مكان محدود، با نوجوانان و جوانان بزهكار دیگری هم آشنا می شود.
والتر دین مایرز نویسنده این كتاب، خود از مولفان سیاه پوست آمریكایی است كه متولد سال ۱۹۳۷ و درگذشته به سال ۲۰۱۴ است. این نویسنده یكی از نویسندگان سیاه پوست ادبیات معاصر كودك و نوجوان آمریكاست. متن رمان «دیو» نوشته های روزانه ای است كه استیو هارمون در زندان و در حالیكه در انتظار محاكمه و جلسه دادگاه است، نوشته شده اند.
«دور همی» های نشر پیدایش، برنامه هایی برای نوجوانان هستند كه با حضور مولف یا مترج، همراه با مجری كارشناس برگزار می گردند. در این برنامه نوجوانان در یك حلقه گفتگو به بحث و تبادل نظر پیرامون كتاب ماه می پردازند. دورهمی این ماه نشر پیدایش، برای كتاب «دیو» است كه در آن، علی اكبر زین العابدین در كنار مترجم اثر به بحث و گفتگو می پردازد.
این برنامه روز چهارشنبه ۲۴ مهر، از ساعت ۱۸ تا ۱۹: ۳۰ در خانه كتاب پیدایش واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهید فلاح زاده (گلستان دوم)، پلاك ۱۰۹ برگزار می گردد.

5.0 / 5
4254
1398/07/22
18:21:57
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
جاویدانی