یك ناشر مطرح كرد؛

اعمال سیاست های تشویقی و تنبیهی برای جلوگیری از كپی و كتابسازی

اعمال سیاست های تشویقی و تنبیهی برای جلوگیری از كپی و كتابسازی

به گزارش جاویدانی مدیر انتشارات بازی و اندیشه، اعمال سیاست های تشویقی و دیده شدن ها را در جلوگیری از كتاب سازی و كپی كاری موثر دانست و اظهار داشت: برای افراد متخلف هم باید محرومیت هایی در نظر گرفته شود.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، برنامه رادیویی گفتگوی فرهنگی با مبحث جولان كپی كاران هنری روی طناب بی قانونی با حضور شهرام شكوری مدیر انتشارات بازی و اندیشه از شبكه رادیویی گفت و گو پخش گردید.
شكوری در این برنامه اظهار داشت: یكی از اشكالات بزرگ كشور ما در همه عرصه ها بخصوص فرهنگ، بی اطلاعی هموطنان از حق و حقوقشان است و بدتر اینكه معمولاً با آگاه شدن از حقوق خود هم حاضر به پیگیری نمی شوند. در حوزه نشر كارها به صورت حرفه ای صورت نمی گیرد و همین موضوع، دست سودجویان را برای سوء استفاه باز می كند.
وی اضافه كرد: اگر اتحادیه های صنفی و تشكیلات وزارت ارشاد، كپی كاران را از برخی حقوق محروم می كردند، این مشكل زودتر حل می شد اما شاهدیم كپی كاران در كنار پدیدآورندگان كار می كنند و چه بسا به علت هزینه های كمتر موفق تر هم هستند. در همین زمینه، تنظیم آیین نامه های داخلی در حوزه نشر و هنر ضروری می باشد. ضرورت تقویت اخلاق مداری عمومی در جامعه هم مسئله مهمی است.
مدیر انتشارات بازی و اندیشه از نبود همفكری بین ناشران انتقاد نمود و اظهار داشت: بسیاری از ناشران از یكدیگر خبر هم ندارند چه رسد به اینكه مطالبه گر هم باشند. ازاین رو تشكیل یك انجمن صنفی در این عرصه بسیار ضروری و لازم به نظر می آید. هرچه قدر كه اطلاعات ناشران بیشتر و مجوزها سختگیرانه تر باشند، از میزان تخلفات در این عرصه هم كاسته خواهد شد.
شكوری همینطور اعمال سیاست های تشویقی و دیده شدن ها را در جلوگیری از كتاب سازی و كپی كاری موثر دانست و اظهار داشت: برای افراد متخلف هم باید محرومیت هایی در نظر گرفته شود.

5.0 / 5
3955
1398/09/11
13:34:26
تگهای خبر: حقوق , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
جاویدانی