پاسخ آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به كارتون خواب بودن یك قاری در جوار حرم

پاسخ آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به كارتون خواب بودن یك قاری در جوار حرم

به گزارش جاویدانی معاون فرهنگی و امور زائرین آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با رد صریح عنوان كارتن خوابی و حافظ كل قرآن بودن برای سجاد نوروزی، كه از وی بعنوان حافظ كل قرآن كارتن خواب در بعضی رسانه ها و فضای مجازی یاد شده، از فعالان فضای مجازی خواست تا در انتخاب عناوین خبری دو عامل مهم دقت و صداقت را رعایت نمایند.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، عباس سلیمی- معاون فرهنگی و امور زائرین این بارگاه ملكوتی- در ارتباط با انتشار خبر كارتن خواب شدن یك حافظ كل قرآن در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، كه طی روزهای گذشته تیتر خبری بعضی از رسانه ها و خبرگزاری های كشور شده بود، موضع رسمی روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را اعلام و اظهار نمود: باآنكه بر مبنای گفتار و اخطار صریح پیامبر اكرم(ص) در خصوص «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» چنانچه ما در مقابل مشكلات و استمداد جامعه مسلمین بی تفاوت بوده و برای رفع گرفتاری آنان در حد توانایی و مقدورات خود چاره اندیشی و اقدام نكنیم، ما را نشاید كه مسلمان نامند، در عین حال بروز برخی مشكلات و مسائل اجتماعی سبب نمی گردد كه با انتخاب تیترهای خبری هیجانی، زمینه التهاب در جامعه را فراهم ساخت.
سلیمی افزود: انتخاب تیتر عجیب و البته غیرواقعی «حافظ كل قرآنی كه در حرم شاه عبدالعظیم(ع) كارتن خواب شد»، یكی از این مواردی است كه چند روزی امكان دارد، آمار رفتن به برخی سایت ها و شبكه های مجازی را بالا برده باشد، اما همگان و همه انسان های منصف و آگاه به خوبی واقف هستند كه گزینش یك تیتر خبری التهاب آفرین عاری از صحت و دقت لازم، گذشته از اینكه مغایر با تعهد و رسالت خبری است، علاوه بر آن باعث سلب اعتماد مردم از آن رسانه ها می شود، چونكه نهایتاً واقعیت و حقیقت امور آشكار و میزان صداقت ما در مخابره خبر و یا نقد مطالب هم مشخص خواهد شد و این امر در صورتی رخ می دهد كه خبررسانی جای خویش را به خبرسازی بدهد.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان كرد: به دنبال اعلام خبر كارتن خواب شدن یك حافظ كل قرآن در حرم و نسبت ناروایی كه به بارگاه ملكوتی محدث والامقام حضرت عبدالعظیم(ع) داده شد، ضمن تكذیب قاطعانه عنوان خبری مذكور و به منظور دفاع از حریم قرآن كریم و همچنین، حرمت كربلای ایران اسلامی یعنی بارگاه حضرت سیدالكریم(ع) لازم دانسته شد تا واقعیت امر برای مردم عزیز، زائرین و مجاوران حرم مطهر و مردم متدین شهر ری توضیح داده و روشن شود.
وی ادامه داد: این آستان مقدس فعالیتهای قرآنی گسترده خویش را از سال ۱۳۶۹ و همزمان با تصدی تولیت جدید آن، كه خود از حافظان و مفسران قرآن كریم به شمار می روند، آغاز و همواره در راه آموزش قرآن جوانان و نوجوانان در زمینه روخوانی، روان خوانی، قرائت، حفظ، صوت و لحن، مفاهیم و سبك زندگی قرآنی به وظایف خویش عمل كرده و به لطف خداوند بزرگ از رهگذر اقدامات یاد شده در طول سه دهه گذشته و با همت اساتید و مربیان دلسوز آن مركز، ده ها هزار نفر از فرزندان عزیز این ملت در این حرم مطهر تحت آموزش قرار گرفته و خیلی از آنان ضمن احراز رتبه های ممتاز ملی و بین المللی مسابقات قرآنی و درخشش در المپیادهای علمی و بعضی از آنان هم با دریافت درجه دكترا و تدریس در مؤسسات عالی و دانشگاه های كشور، مایه زینت و افتخار خانواده خود و سربلندی و مباهات این آستان مقدس هستند.
سلیمی خاطرنشان كرد: ازاین رو منصفانه نیست با انتخاب عجولانه یك تیتر خبری با هر نیتی كه باشد مردم را نسبت به كتاب آسمانی قرآن و اعتاب مقدسه بدبین ساخت. برادر عزیزی كه از وی با عنوان حافظ قرآن كارتن خواب یاد شده، جوانی ۱۸ساله است كه اینجانب ایشان را طی روزهای اخیر در كمال احترام به آستان مقدس دعوت نموده و وی در معیت دو نفر از جوانان خوب رسانه ای كشور در دفتر معاونت فرهنگی حرم حضور بهم رساندند.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) افزود: در این گفتگو كه دو تن از مدیران ارشد فرهنگی آستان مقدس و دو تن از حفاظ كل قرآن این آستان همچون برادر عزیز و پرارزش جناب استاد معتز آقایی، پیشكسوت قرآنی، داور بین المللی و حائز رتبه نخست مسابقات بین المللی حفظ كل قرآن هم به منظور ارزیابی از آن جوان حضور داشتند، جوان یاد شده كه بر مبنای اظهارات خود فاقد هرگونه مدارك شناسایی و احراز هویت است، خویش را از برادران عزیز اهل سنت و پیرو مذهب حنفی معرفی نمود كه با نامهای گوناگونی چون حامد، احمد، سجاد نوروزی و سجاد شاهوزهی در تهران حضور دارد.
سلیمی بیان كرد: وی مدعی بود كه پدر و مادر خویش را كه از اهالی سیستان و بلوچستان بودند از دست داده و قرائت قرآن و زبان عربی را در حوزه دارالعلوم مسجد مكی واقع در زاهدان فراگرفته و از حضور اساتیدی چون جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی و مولوی عبدالغنی بدری هم بهره مند شده است. مشارالیه اذعان دارد كه تا این زمان هیچ گونه ارتباط و رجوع ای به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نداشته و در هیچ كدام از كلاس های مركز آموزش قرآن هم شركت نكرده است.
وی ادامه داد: باآنكه وی مدعی حضور در مسابقات بین المللی قرآن كریم هم شده بود، لكن در بررسی و استعلام از سازمان های ذی ربط، سابقه ای از حضور ایشان در مسابقات بین المللی قرآن هم به دست نیامد. البته در ارزیابی به عمل آمده در این نشست، بعد از آنكه وی نتوانست به هیچ كدام از سه سؤال مطروحه قرآنی توسط استاد معتز آقایی پاسخ دهد، حافظ بودن او هم احراز نشد و در حد روخوانی و روان خوانی با قرآن كریم آشنایی دارد.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اظهار داشت: مطالب مفصل و اطلاعات مستند دیگری در این حوزه موجود است، لكن در این مجال به همین مقدار بسنده كرده و نكاتی را هم از باب تذكر خاطرنشان می سازد. ۱ - با رد صریح عنوان كارتن خوابی، هم اكنون آقای سجاد شاهوزهی در مددسرای شهرداری منطقه ۲۰ تهران واقع در شهر ری، خیابان فدائیان اسلام، جنب فروشگاه نجم خاورمیانه سكونت داشته و بعضی از خیران عزیز هم آمادگی خویش را برای پشتیبانی از او اعلام داشته اند. ۲ – با عنایت به اینكه بحمدلله اقوام و آشنایان ایشان همچون پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، عمه، دایی و خاله های وی در قید حیات هستند، انتظار می رود مهر و محبت و غیرت خود را در مورد آقا سجاد عزیز دریغ نكنند. ۳ – یادآور می شود، علاوه بر این جوان عزیز، كم نیستند جوانان و اشخاص محترم دیگری كه از بد روزگار و یا به هر علت دیگری حالا معروف به كارتن خواب شده و همه ما مكلف هستیم تا شرایط بازگشت آنان به یك زندگی آرام و شرافتمندانه را فراهم نماییم. ۴ – ذكر این نكته هم ضروریست كه در تمام اقشار جامعه حتی قرآنیان عزیز هم اشخاص محترمی یافت می شوند كه با مشكلات اقتصادی، بیماری و یا سایر گرفتاری ها دست به گریبان هستند، اما عزت خویش را پاس داشته و با توكل به خداوند بزرگ و روزی رسان تمام مخلوقات، مسیر پرفراز و نشیب زندگی را عزت مندانه طی می كنند. این واقعیت به آقا سجاد عزیز یادآور و مورد تأیید وی هم قرار گرفت. ۵ – آستان مقدس، ضمن حمایت درمانی از مشارالیه و انجام سایر اقدامات حمایتی ضروری، درخواست وی برای حضور در كلاس های آموزش قرآن این آستان به منظور حفظ قرآن كریم، پذیرفته است. ۶ – از آنجائیكه مهمترین چالش زندگی وی هم اكنون عدم برخورداری از اسناد هویتی معتبر مانند شناسنامه، كارت ملی و هرگونه مدرك شناسایی معتبر دیگر است، با تدبیر به عمل آمده از جانب آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، فرزند برومند یكی از شهدای عملیات كربلای ۵ كه الان خادم افتخاری حضرت عبدالعظیم(ع) و از حقوق دانان مجرب هستند، تقبل كرد تا بعنوان مشاور و راهنما و حامی كلیه مراحل اداری و قانونی مورد نیاز را به منظور صدور و دریافت اسناد هویتی المثنی برای او پیگیری كند. ۷ – با اوصافی كه عرض شد، سزاوار است تا فعالان محترم فضای مجازی در انتخاب عناوین خبری جانب دو عامل مهم دقت و صداقت را رعایت نموده و با شتاب زدگی در این راه، ناخودآگاه، موجبات وهن مقدسات و یا تضعیف و تخریب اعتاب و اماكن مذهبی را فراهم نساخته و همواره اعتماد مردم و مخاطبان را بعنوان اصلی ترین سرمایه برای ادامه فعالیت خود تلقی نموده و از همه مهمتر گوش جان به این ندای جاودان قرآن كریم داشته باشند كه در هفتادمین آیه كریمه سوره مباركه احزاب می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا؛ ای كسانی كه ایمان آورده اید، تقوای الهی پیشه ساخته و سخن حق بر زبان جاری كنید.»



5.0 / 5
3978
1398/10/11
11:53:23
تگهای خبر: آموزش , حقوق , دانشگاه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
جاویدانی