سومین جشنواره ملی مهدویت ،

چه زمانی عدل بر جهان حاکم می شود؟

چه زمانی عدل بر جهان حاکم می شود؟

به گزارش جاویدانی قم کارشناس مهدویت با اشاره به این که زمانی عدل جهانی بر همه هستی حکمرانی می کند که همه موانع گسترش عدل و ایجاد ظلم رفع گردد، اظهار داشت: یکی از این موانع ظلمی است که انسان نسبت به خودش روا داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فؤادیان، کارشناس مهدویت، در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: فلسفه دادخواهی انتقام نیست و در روایت بیان شده است «یَملَأُ اللَهُ بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلا» ماموریت بزرگ حضرت مهدی (عج) ایجاد عدل و گسترش قسط است و با بررسی روایت عصر ظهور نیز مشخص می شود که مسئله انتقام و دادخواهی بخش بسیار کوچکی از دستاوردهای دولت امام زمان (عج) است.
وی با اشاره به این که زمانی عدل جهانی بر همه هستی حکمرانی می کند که همه موانع گسترش عدل و ایجاد ظلم رفع گردد، اظهار نمود: یکی از این موانع ظلمی است که انسان نسبت به خودش روا داشته است.
وی بابیان این که نخستین ظلم جهان ظلم قابیل بر هابیل است، افزود: نسل قابیلیان در طول تاریخ به اشخاص دیگر ظلم کرده اند که اوج آنها در واقعه عاشورا اتفاق افتاده است که جهل همه سربازان خودش را جمع کرد تا حق را از بین ببرد.
وی با اشاره به این که روز عاشورا مصاف عقل و جهل است، بیان کرد: در روز عاشورا جهل با تمام سربازانش مقابل نماینده عقل که ولی خدا بود ایستاد تا ترک اولا سر بزند.
کارشناس مهدویت اضافه کرد: زمانی که به حضرت زینب (س) گفته می شود که ببین خداوند با برادرت چه کار کرد پاسخ نمی دهد که روزی انتقام گرفته می شود بلکه می گوید ما رایت الا جمیلا.
وی بابیان این که اگر با نگاه حضرت زینب (س) به واقعه عاشورا نگاه شود همه واقعه عاشورا زیبایی است، اظهار داشت: با آنکه ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام در زیارت عاشورا وجود دارد اما در آخر در سجده خداوند حمد می شود که نشان میدهد نگاه عاشورایان، نگاه تدبیر خداوند بر پیروزی عدل است.
وی با اشاره به این که زیارت امام زمان (عج) در روز عاشورا زیارت ناحیه مقدسه است که در آن اشاره ای به انتقام نشده است، اظهار نمود: از امام رضا (ع) سؤال شد کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند در عصر ظهور زنده نیستند پس امام زمان (عج) از چه کسی انتقام می گیرد؟ امام رضا (ع) فرمودند امام مهدی (عج) از کسانی انتقام گیرد که رازی به فعل یزید بودند که نمونه آن داعش هستند که مسیر قابیلیان و یزیدیان را طی کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان در رابطه چرایی تاکید دوده (ع) بر انتقام در عصر ظهور اظهار داشت: تاکید دوده (ع) به انتقام خواهی خون امام حسین (ع) به خاطر تشفی دل شیعیان و ایجاد صبر و مقاومت است؛ برای اینکه شیعه در طول تاریخ مورد ظلم ستم بوده است.
وی ادامه داد: دوده (ع) پس از واقعه عاشورا قیام نکردند؛ برای اینکه کاری که سیدالشهدا (ع) انجام دادند نقصی نداشت به همین خاطر دوده (ع) نیز درصدد احیا و حفظ آن برآمدند و بیان نمودند روزی این ظلم پاسخ داده می شود و این یک وعده نصرت از ناحیه خداوند است.
کارشناس مهدویت درباب پذیرش دادخواهی و حضور مدعیان دروغین بیان کرد: در زمان دوده (ع) نیز مدعیان دروغی وجود داشتند و در ارتباط با نحوه مواجهه دوده (ع) با این مدعیان نیز کتابی نگاشته شده است؛ بطورمثال در زمان امام سجاد (ع) کسی ادعا مهدویت کرد و امام سجاد (ع) فرمود سفیانی زمانش چه کسی است؟ برای اینکه قائمی نیست مگر به سفیانی زمان.
وی افزود: علایم قطعی مختلفی برای مهدی موعود (عج) بیان شده است که تعدادی از آنها مانند صیحه آسمانی در دست بشر نیست که بتواند شبیه سازی کند همین طور امام زمان (عج) همراه خود معجزات و کراماتی را میاورد که می توان به کمک آنها صدق و کذب ادعای افراد را شناسایی کرد.




منبع:

0.0 / 5
793
1400/09/28
12:13:50
تگهای خبر: احیا , زیبایی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
دیدنیهای جاویدانی

چالشیهای جاویدانی

تازه های جاویدانی

جاویدانی