توسط موسسه دُكسا انجام شد؛

چاپ کتابی در رابطه با شیوه های شکل دهی به حقیقت در جهان معاصر

چاپ کتابی در رابطه با شیوه های شکل دهی به حقیقت در جهان معاصر

به گزارش جاویدانی، کتاب عواطف در دنیای دیجیتال؛ شیوه های نوین شکل دهی به حقیقت در جهان معاصر نوشته آدریان اسکریبانو با ترجمه میثاق شایق توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، کتاب «عواطف در دنیای دیجیتال؛ شیوه های نوین شکل دهی به حقیقت در جهان معاصر» نوشته آدریان اسکریبانو اخیرا با ترجمه میثاق شایق توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شده است.
ترجمه این کتاب یکی از عناوین مجموعه «شکوفایی» است که این ناشر منتشر می کند. ازجمله سوالات پیش روی انسان مدرن اینست که چگونه زندگی ای ارزش زیستن دارد؟ کتاب های مجموعه یاد شده برای پاسخ به این سؤال منتشر می شوند.
آدریان اسکریبانو نویسنده «عواطف در دنیای دیجیتال» متولد ۱۹۶۰ در آرژانتین، سرپرست مرکز پژوهش و مطالعات جامعه شناختی و پژوهشگر شورای ملی پژوهش های علمی و فناوری این کشور است. وی همینطور مدیر مجله‌ی لاتین امریکن ژورنال آو ستادیز آن بادیز و گروه جامعه شناسی عواطف و بدن در مؤسسه‌ی پژوهشی جینو ژرمانی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه بوینس آیرس است. اسکریبانو هماهنگ کنندگی ۲۶ کارگروه با مبحث بدن و عواطف در انجمن جامعه شناسی امریکای لاتین (ALAS) و مدیریت ارشد ۸۰ کارگروه با مبحث اجتماع و عواطف در انجمن بین المللی جامعه شناسی (ISA) را هم در کارنامه دارد.
این مولف در کتاب پیش رو به این مسئله اشاره کرده که در دنیای امروز، فرایندهای دستیابی به حقیقت، از رویه های سنتی و علمی رایج فاصله می گیرند. این فرایندها به سمت منطق ناشی از احساس و عواطف میل می کنند و شکل های مختلف درک احساس، از راه سازماندهی هوشمند تنظیم عاطفه و معنویت، بعنوان شیوه های رسیدن به حقیقت تفسیر می شوند.
اسکریبانو می گوید ما در جهانی به هم پیوسته از راه دنیای مجازی دیجیتالی زندگی می نماییم که تحولات فناورانه ۲۰ سال گذشته آنرا سروشکل داده اند. قدرت این برنامه ها و ابزارها کاملا آشکار و کاربردشان هم در پژوهش های اجتماعی نیازی درحال رشد در علوم اجتماعی است. وی در نوشتن کتاب «عواطف در دنیای دیجیتال» ساختار پرسش و پاسخ را در پیش گرفته و مطالب را با در نظر گرفتن برخی خصوصیت های اصلی شبکه های اجتماعی، دنیای دیجیتالی و تلفن همراه نوشته و می گوید اشاره به آنها، درک ساختاربندی فعلی دنیای اجتماعی را میسر می کند.
کتاب «عواطف در دنیای دیجیتال» ۷ فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: «بدن/عواطف و زیست جهان مجازی/موبایلی/دیجیتال»، «اینستاگرام، دیدن برای باور کردن: نوانخانه های امریکای لاتین»، «واتساپ، برقراری ارتباط، ثبت، دانستن: تعارض اجتماعی آرژانتینی ها و راهپیمایی هندوراسی ها به امریکا»، «سیاست و عشق: دو نوع قوم نگاری دیجیتال»، «پهپادها: روشی جدید برای مشاهده حساسیت های تعاملات اجتماعی؟»، «آزمایش خلاقه بیانگرانه: ابزار ثبت حساسیت» و «درآمدی بر معرفت شناسی پژوهش دیجیتال در رابطه با عواطف».
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
قوم نگاری دیجیتال آزمایشی پژوهشی و شبیه فرآیند آشنایی با محله ای است که قبلا هیچگاه ندیده ایم: باید مراقب و هشیار وارد شوید، باید با افرادی که حس می کنید «نماینده» هستند، صحبت کنید، باید دریابید از کجا غذا تهیه می کنند، باید با موسسات محلی آشنا شوید، بدانید در موقعیت های بحرانی چه کاری انجام دهید و غیره. وقتی به شخصیتی اینستاگرامی «می رسیم» و می خواهیم او را دنبال نماییم، این کار را (تقریبا بدون فکر کردن) انجام می دهیم، چشم انداز، افراد و تفاسیر را تشخیص می دهیم. بدین سان باید تصمیم بگیریم آیا یادداشت برداریم، صدا ضبط نماییم، «بعدا» برای نوشتن آماده شویم، از ابزاری دیگر برای «پشتیبانی» از مشاهدات (روزنامه، کتابچه، آلبوم) استفاده نماییم، یا روایت نظراتی که شاهدش هستیم، «بازیابی» نماییم تا دریابیم چه طور در آن دنیای خاص، مجازی/موبایلی/دیجیتال صورت می گیرد.
این کتاب با ۲۸۴ صفحه و قیمت ۲۳۰ هزار تومان انتشار یافته است.

1402/12/18
14:16:03
0.0 / 5
182
تگهای خبر: بازار , دانشگاه , زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
جاویدانی