وضعیت صنعت بازیهای موبایلی از سال 2023 تا 2025 چه طور بود؟

وضعیت صنعت بازیهای موبایلی از سال 2023 تا 2025 چه طور بود؟

جاویدانی: به گزارش جاویدانی، در بازه زمانی سال ۲۰۲۳ تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵، صنعت بازیهای موبایلی شاهد رشد ۱۸ درصدی درآمد جهانی بود که بخش عمده آن از راه تبلیغات درون برنامه ای و خریدهای درون بازی محقق شد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، روند رشد بازار بازیهای موبایلی، میانگین سنی بازیکنان، اهمیت بازیهای سکوبازی، ورود هوش مصنوعی به دنیای کاربران بازی، چگونگی اثرگذاری تبلیغات درون بازی، بازار بازیهای نوظهور و چالش های ورود به صنعت بازی همچون موضوع هایی است که در گزارش «ماریوش گاسیفسکی» مدیر بخش بازیها و اپلیکیشن های موبایل در منطقه اروپای مرکزی و شرقی در شرکت گوگل به آنها پرداخته شده است.
صنعت بازیهای ویدئویی در بازه زمانی سال ۲۰۲۳ تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ شاهد تحولات چشم گیر در فناوری، بازار و رفتار مصرف کنندگان بوده است. با گسترش فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی (VR) و متاورس، این صنعت نه فقط به رشد مالی خود ادامه داده، بلکه مرزهای خلاقیت و تعامل با کاربران را هم جابه جا کرده است. از طرفی، تغییر در الگوی انتشار بازیها (مانند عرضه های چند پلتفرمی و سرویسهای اشتراکی) و افزایش رقابت بین غول های فناوری و استودیوهای مستقل، بازار را به فضایی پویا و پرچالش مبدل کرده است.
در بازه زمانی سال ۲۰۲۳ تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵، صنعت بازیهای موبایلی شاهد رشد ۱۸ درصدی درآمد جهانی بود که بخش عمده آن بوسیله تبلیغات درون برنامه ای (In-App Ads) و خریدهای درون بازی (IAP) محقق شد. بازیهای hyper-casual با وجود کاهش نسبی سهم بازار، بازهم پر دانلودترین دسته باقی ماندند، درحالی که بازیهای نقش آفرینی (RPG) و استراتژی (Strategy) با ادغام مکانیک های اجتماعی و پیشرفت های فنی، ۴۰ درصد از درآمدهای بازار را به خود اختصاص دادند. از نظر جغرافیایی، چین، آمریکا و ژاپن بازهم در صدر کشورهای پردرآمد قرار داشتند، اما رشد چشم گیر بازارهای نوظهور مانند هند، برزیل و اندونزی (با افزایش ۲۵ درصدی کاربران فعال) تحولات جدیدی در ترازوی قدرت این صنعت ایجاد کرد. همچنین، استفاده از تبلیغات ویدئویی تعاملی و سیستم های پاداش مبتنی بر Ad بعنوان یک روند غالب در مونتیزاسیون تثبیت شد.

بازی اطلاعات کاربران


نفوذ بازیهای موبایلی بازهم به رشد خود ادامه خواهد داد. بازیهای ویدئویی در بین همه گروههای سنی محبوب شده اند.
نمودار زیر نشان دهنده سهم کاربران اینترنت در سراسر دنیا که تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ در هر دستگاهی بازی ویدئویی انجام می دهند، به تفکیک گروه سنی و جنسیت؛

F۲P بازی رایگان (Free to play)؛ بازهم محبوب ترین مدل برای گیمرهاست. کدام یک از موارد زیر، اگر وجود داشته باشد، شما را به دانلود یا تجربه یک بازی جدید تشویق می کند؟ (منظور از «بازی جدید»، بازی هایی است که قبلاً تجربه نکرده اید؛ این بازیها امکان دارد تازه عرضه شده یا قبلاً وجود داشته باشند.)

مدل بازی رایگان (F۲P) بازهم محبوب ترین انتخاب میان گیمرها است؛ کدام یک از انتخابهای زیر می تواند شما را به دانلود یا تجربه یک بازی جدید تشویق کند؟ منظور از «بازی جدید»، بازی هایی است که قبلاً هیچ گاه بازی نکرده اید؛ این بازیها می توانند قبلاً انتشار یافته باشند یا تازه عرضه شده باشند. (فقط کاربران آمریکایی)

موبایل، اصلی ترین منبع جذب کاربران جدید خواهد بود.
کاربران جدید بازی (بر حسب میلیون کاربر)؛

هیچ خطری موبایل گیمینگ را تهدید نمی نماید.
شما برای بازی کردن از کدام یک از این دستگاه ها استفاده می کنید؟


بازارهای نوظهور نقش درحال افزایشی در رشد استفاده از بازیهای موبایلی و افزایش مصرف آن نقش خواهند داشت.

برتری موبایل در بین بازارهای نوظهور


سهم کاربران اینترنت که از گوشیهای هوشمند برای بازی استفاده می نمایند.


بازارهای غربی رشد بسیار کمی در گوشیهای هوشمند جدید دارند.
تعداد خالص گوشیهای هوشمند جدید و درصد رشد آنها بین سالیان ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹)؛


دستگاه های میان رده و پایین رده هنوز نقش برجسته ی در استفاده دارند.
سهم ترافیک اندروید در سال ۲۰۲۴ برمبنای نوع دستگاه؛

کنسول ها به ویژه در کشورهای غربی محبوب هستند؛ سهم کاربران اینترنت که از کنسول برای بازی کردن استفاده می نمایند.

استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ برای بازی، در مناطق مختلف جهان گسترده است. سهم کاربران اینترنت که از کامپیوتر یا لپ تاپ برای بازی استفاده می نمایند.


جلب توجه کاربران مشکل تر از قبل شده است. بیشتر کاربران در طول یک ماه تنها چند بازی مختلف را تجربه می کنند و سهم افرادی که تعداد زیادی بازی انجام می دهند، اندک است.
تعداد بازی هایی که ماهانه انجام می شود؛

اکثر کاربران، یک یا دو بازی را همزمان بازی می کنند و تعداد افرادی که همزمان بالاتر از سه بازی فعال دارند، کمتر است، این روند در بیشتر کشورها و بیشتر گروههای سنی صدق می کند.



همزمان، حجم بالایی از محتوا در فروشگاه ها وجود دارد؛ با وجود رقابت سنگین بر سر جذب توجه کاربران، هر ماه هزاران بازی جدید وارد فروشگاه ها می شود و حجم عظیمی از محتوا در بازار وجود دارد.



رقابت در صنعت بازی در همه پلت فرم ها بیشتر شده است.
تعداد بازیهای عرضه شده در استیم (۲۰۰۴ تا ۲۰۲۴)؛

توسعه دهندگان به دنبال راه هایی هستند تا محتوای خودرا از سایر بازیها متمایز کنند.
سهم نصب ارگانیک بازیهای دارای IP و بدون IP؛




جذب و درگیر نگه داشتن کاربران هر روز مشکل تر و مشکل تر می شود.
جذب کاربران هر روز دشوارتر می شود؛ این مورد در میانگین داده ها هم بطورکامل مشهود است.
میانگین نگه داری کاربر تا روز بعد؛

نگهداری کاربر تا روز بعد (در بهترین بازی ها)؛

نرخ حفظ کاربر در بازیها کمی کم شده است.
نرخ حفظ کاربر روز اول در اپلیکیشن های بازی ۲۰۲۳ - ۲۰۲۴ (جهانی)؛



«می توانیم رفتار مشابهی را هنگام مقایسه تعداد نصب ها و جلسات مشاهده نماییم.

میانگین سنی بازیکنان در بازارهای غربی درحال بالا رفتن است. نزدیک به ۷۵ درصد از نسل زد تا سال ۲۰۲۷ گیمر دیجیتال خواهند بود.
درصد گیمرهای دیجیتال در آمریکا، به تفکیک نسل (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷)؛

رشد تعداد گیمرهای بالای ۵۰ سال موجب افزایش ۷ ساله میانگین سنی گیمرها شد.
درصد گیمرهای دیجیتال آمریکا، برمبنای گروه سنی (۲۰۰۴ و ۲۰۲۳)؛


میانگین سنی گیمرها درحال افزایش است (خصوصاً در کشورهای غربی).
سهم گیمرهای دیجیتال در آمریکا، برمبنای سن؛

اهمیت بازیهای چندسکویی (Cross-platform) درحال افزایش است.
درصد کاربران اینترنت که از چهار یا بیشتر دستگاه برای بازی استفاده می کنند؛


علاقه مندان به مطالعه بیشتر در این حوزه می توانند آمار و ارقام لازم را بوسیله این پیوند دریافت نمایند. حرف آخر اینکه فاده از کامپیوتر و لپ تاپ برای بازی، در مناطق مختلف جهان گسترده است. همزمان، حجم بالایی از محتوا در فروشگاه ها وجود دارد؛ با وجود رقابت سنگین بر سر جذب توجه کاربران، هر ماه هزاران بازی جدید وارد فروشگاه ها می شود و حجم عظیمی از محتوا در بازار وجود دارد. سهم نصب ارگانیک بازی های دارای IP و بدون IP؛ جذب و درگیر نگه داشتن کاربران هر روز سخت تر و سخت تر می شود.


منبع:

0.0 / 5
51
1404/05/25
13:33:42
تگهای خبر: اینترنت , بازار , خرید , دانلود
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دیدنیهای جاویدانی

چالشیهای جاویدانی

تازه های جاویدانی

جاویدانی