شخصیت های ملی و ادبی دایره مخاطب نوشت افزار را می افزایند

شخصیت های ملی و ادبی دایره مخاطب نوشت افزار را می افزایند

به گزارش جاویدانی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کاراکترهایی با مضامین ملی و ادبیات کهن ایران می توانند دایره مخاطب محصولات را بالا برند و نفوذ آنها در جامعه بیشتر شود.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازدید خود از یازدهمین دوره نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: تقریبا هر سال از زمان آغاز نمایشگاه بازدید داشته ام و علتش اینست که اعتقاد دارم در فروش و بازاریابی محصولات فرهنگی روش های مختلف وجود دارد. هیچ روشی به اندازه نمایشگاه و عرضه مستقیم و توزیع مستقیم مؤثر نیست. برای کالاهای ارزان قیمت، تبلیغات عمومی گاهی کافی است، اما محصول فرهنگی، باآنکه از نظر قیمت با محصولات گرانقیمت رقابت نمی کند، اما مخاطب وسواس بیشتری در انتخاب آن دارد و بنابراین بهترین روش ارائه، حضور مستقیم در معرض دید و عرضه توضیحات به مخاطب است.
او با اشاره به کیفیت غرفه ها و محصولات سال جاری اضافه کرد: اغلب مجموعه ها و غرفه ها محصول جدید داشتند و توسعه پیدا کرده اند. برخی غرفه ها کاراکترهای جدید معرفی کردند و بعضی مجموعه ها محصولات نوآورانه عرضه کردند. حتی از نظر مکانی، نمایشگاه سال جاری منسجم تر برگزار شده است.
چکشیان در رابطه با اهمیت کاراکترهای ایرانی اسلامی اظهار داشت: یک نکته بسیار مهم اینست که کاراکترها و شخصیت های ایرانی اسلامی، نه تنها ضد فرهنگی نیستند، بلکه مروج سبک زندگی اسلامی و ایرانی هم هستند. کاراکترهایی با مضامین ملی و ادبیات کهن ایران می توانند دایره مخاطب محصولات را بالا برند و نفوذ آنها در جامعه بیشتر شود. حتما برخی خانواده ها اولویتشان کاراکترهای انقلابی و مذهبی است، اما اتفاقی که در چند سال اخیر افتاده، پررنگ شدن کاراکترهای ملی و ادبی است و این مساله می تواند سهم بازار این محصولات را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه، ظرفیت قابل توجهی برای تقویت صنایع فرهنگی دارند، توضیح داد: ما می توانیم از بسته های آماده و نمایشگاه های جمع و جور استفاده نماییم تا امکان عرضه سریع و متنوع محصولات برقرار شود. این نمایشگاه ها می توانند دروازه ای برای معرفی، توزیع و ارتباط مستقیم با مخاطب باشند. برخی محصول ها در کارخانه ها یا شرکتها جمع آوری و به شکل بسته آماده عرضه می شوند و با هزینه کم، امکان نمایش و معرفی آنها برای مخاطبان فراهم می شود.
چکشیان در ادامه اظهار داشت: همیشه تلاش کرده ام نمایشگاه هایی که مخاطبشان کودک و نوجوان است را بازدید کنم، چونکه کمتر نمایشگاهی را میتوان یافت که مخاطب آن نسل آینده کشور باشد. حضور من در نمایشگاه، اصلش برای خدا قوت به تولیدکنندگان و کسانی است که زحمت می کشند. این کار واقعا پرارزش است و نقش ویژه ای در فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی دارد.
او در آخر تاکید کرد: نمایشگاه ایران نوشت، فرصتی است برای معرفی محصولات نوشت افزار ایرانی اسلامی و ارتباط مستقیم تولیدکننده با مخاطب. این ارتباط سبب می شود تولیدکنندگان متوجه شوند مخاطب چه کاراکترهایی و چه طرح هایی را بیشتر می پسندد و همین مورد در پیشرفت تولیدات آنها تاثیر ویژه ای دارد.
به طور خلاصه چکشیان در ارتباط با اهمیت کاراکترهای ایرانی اسلامی گفت: یک نکته بسیار مهم این است که کاراکترها و شخصیت های ایرانی اسلامی، نه تنها ضد فرهنگی نیستند، بلکه مروج سبک زندگی اسلامی و ایرانی هم هستند. این ارتباط سبب می شود تولیدکنندگان متوجه شوند مخاطب چه کاراکترهایی و چه طرح هایی را بیشتر می پسندد و همین مورد در پیشرفت تولیدات آنها تأثیر ویژه ای دارد.

0.0 / 5
7
1404/06/28
12:53:57
تگهای خبر: بازار , زندگی , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
دیدنیهای جاویدانی

چالشیهای جاویدانی

تازه های جاویدانی

جاویدانی